קיצור נסיעה סיבה אישית

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

04/10/2025 | 12:09 | מאת: יוסי כהן

1.רכשתי פוליסת ביטוח נסיעות לחול לחודש. 1-31/7/25. יצאתי עם בני בן 13 למדינה רחוקה.חליתי בחול והרגשתי נורא.הייתי מרותק למיטה כמה ימים.כמובן שלא יכולתי להיות.המבוגר האחראי עבור הילד ןהוא נאלץ ללוות אותי לבתי חולים במדינה שאינה דוברת אפילו אנגלית.ביקשתי מחברת ביטוח אישור חזרה מוקדמת.אמרו שיעזרו לי וביקשו שאבצע בדיקה לודא שכשיר לטיסה. אחרי יומיים אמרו פתאום שאיני זכאי .הרגשתי נורא ,חזרנו לארץ על חשבוני ב 12.7.25. הגשתי לחברת ביטוח תביעה על הוצאות רפואיות בחול.שילמו.ביקשתי החזר הוצאןת קיצור טיסה.אמרו שלא כלול בפוליסה שרכשתי.אמרתי שלאור התנהלתם ןהעובדה כי ילד בן 13 שבוטח אצלם היה צריך ללוות אותי לבתי חולים בחול וזה לא מתאים ללא ספק-עליהם לשאת בעלות כסעיף סל.סירבו.כיצד אןכל לקבל פיצוי?2 פוליסת ביטוח נרכשה לחודש אך נסיעה קוצרה.האם ואיך חברת ביטוח תחזיר לי חלק מעלות.פוליסה?האם העובדה שאני תובע כסעיף סל-מונעת.ממני לקבל החזר בגין קיצור הפוליסה עצמה?

שלום יוסי, אנסה לתת לך תשובה עניינית על סמך הנחת מוצא שהפוליסות בשוק נורא דומות במרכיבים שלהן. כיסוי ייעודי למקרה שבו יש צורך בקיצור נסיעה יש לרכוש בנפרד והוא אינו חלק מפוליסת הבסיס (אתה תיארת את זה כסעיף סל ) . הכיסוי הוא רכיב עצמאי ומוגדר כהרחבה לפוליסת הבסיס. אלו אגב הוראות רשות שוק ההון , המפקח על הביטוח לעניין מבנה פוליסות לביטוח נסיעות לחו"ל. קצת רקע כללי - פוליסת ביטוח היא חוזה בינך לבין חברת הביטוח באמצעותו כל אחד מהצדדים מחליט איזה סיכונים הוא מוכן לקחת על עצמו. במקרה שלנו, בצורה פשטנית, ההצעה של חברת הביטוח כוללת רכיב בסיסי ורכיבים נוספים של החרבות כגון קיצור נסיעה. אתה רכשת לצורך העניין את הפוליסה הבסיסית, ללא הרכיב של קיצור נסיעה. במילים אחרות כאילו אמרת לחברת הביטוח שאת הסיכון על מקרה ביטוח של קיצור נסיעה אתה משאיר אצלך ולא מעוניין להעביר אותו אליה תמורת פרמיה שתשלם לה. כך שמבחינה ביטוחית וחוזית, ככל הנראה צודקת חברת הביטוח שאין כיסוי למקרה ביטוח של קיצור נסיעה. העובדה שהאירוע הרפואי שלך בחו"ל יצר נסיבות בהן בינך היה צריך ללוות אותך לבית החולים ולאחר מכן נדרשת לקצר את הנסיעה, אין בנסיבות אלו, לעניות דעתי , בכדי להרחיב את ההתחייבות החוזית בינך לבין חברת הביטוח. כעת, תוכל לפנות חברת הביטוח בבקשה לבחינה לפנים משורת הדין. בקשר לפרמיה – ברגע שמומשה הפוליסה (ההוצאות הרפואיות ששולמו) , בד"כ לא מתבצע החזר פרמיה על יתרת ימי הפוליסה. כמובן שתשובתי היא כללית בהתאם לתיאור שמסרת, ואם אתה חושב אחרת , תמיד עומדת לך זכות הערעור לפניות הציבור ברשות שוק ההון ואף להגיש תביעה משפטית . בברכה, רן

05/10/2025 | 12:27 | מאת: יוסי כהן

תודה על התשובה. חידוד שאלה:נסיעה קוצרה.שבנו לארץ 12.7.25. התביעה תרופות הינה בימים שלפני מןעד זה.פוליסת ביטוח נרכשה עד 31.7.25. להבנתי,מיום 13.7.25 איני בחול כך שברור כי על חברת ביטוח לזכות אותי בעלות הפוליסה בין 13-31.7.25.האם לא כך?אחרת-משלמים לחינם.ביטוח חול אינו רלבנטי בעת שהות בישראל.

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל