שילוב תוספים עם 5HTP

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

20/09/2011 | 22:57 | מאת: רוני

רציתי לברר האם מותר לשלב אשווגאנדה וגוטו קולה ביחד עם התוסף 5HTP ,הכוונה לא ליטול אותם בסמוך,אלא את השילוב אשווגאנדה וגוטו קולה בבוקר,צהריים ואת ה-5HTP בלילה לפני השינה? ורציתי לדעת מה המינון המומלץ לטיפול בדיכאון וחרדה של 5HTP? והאם יש איסור לגבי שילוב התוספים הנ"ל עם ריטלין?

רוני שלום, למיטב ידיעתי אין מניעה לשלב את הריטלין עם ה-5HTP ועם הגוטו קולה, אך יש להפריד בין התוספים לבין התרופה לפחות 4 שעות הפרש. לא מומלץ לקחת את האשווגנדה כאשר נוטלים את ה-5HTP כיוון שהאשווגנדה מפריע לפעילות ה-5HTP ומפחית את ריכוזו בדם. לגבי ה-5HTP, המינון המומלץ לטיפול בדיכאון הוא לקחת כמוסה אחת(50 מ"ג) 2-3 ביום לאחר הארוחה. לבעיות שינה ולירידה במשקל נהוג לקחת מינון נמוך יותר אך הייתי ממליץ לך להיוועץ במומחה לרפואה טבעית לגבי המשך הטיפול המתאים לך ביותר, שבוע טוב ובריא, אילן.

21/09/2011 | 22:24 | מאת: רוני

האם לקיחה של 100 מ"ג 5HTP רק בלילה זה לא מינון מוגזם? כיוון שאני לוקח את התוסף רק בלילה כי הוא מרדים אותי...ומ-50 מ"ג לא הרגשתי שינוי מהותי במצב רוח ובהפחתת תסמיני דיכאון וחרדה... שאלתי השניה היא האם אני יכול לדעת בוודאות שאין סיכון בלקיחה של 5HTP ביום שלקחתי ריטלין?האם זה לא מסוכן מבחינה לבבית או סכנה להתקף לב או דום לב?

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה