קנדידה בנרתיק

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

07/10/2009 | 14:35 | מאת: גלי

מאז חודש מאי אנני מצליחה להפתר הפיטריה בנרתיק.אובחן במעבדה.קיבלתי 5 טיפולים ממיון.הטיפול האחרון הסתיים לפני שבוע וחצי.אין שום שיפור.מציק לי מאד.מה אפשר לעזור?תודה וחג שמח.

לקריאה נוספת והעמקה

גלי שלום רב, לטיפול טבעי בפטריה בנרתיק מומלץ לבצע שינוי בהרגלי התזונה ולשלב צמחי מרפא. התזונה חשובה במיוחד במקרים הנובעים מאורגניזם מזהם , בעיקר קנדידה. קנדידה משגשגת באזור לח וסוכרי ולכן תזונה מלחלחת ועתירת סוכר תהווה מצע בשביל הקנדידה להתפתח. הטיפול המוצלח בפטרת ואגינאלית דורש הסרה או הפחתה של כל הגורמים שיוצרים קרקע פורייה לגדילת יתר של פטרית הקנדידה, שיפור התיפקוד החיסוני ומניעה של התרבות השמרים. הטיפול הנטורופתי מתבסס על תזונה ש"מרעיבה" את ה קנדידה ובעיקרה היא נטולת סוכרים, פחמימות פשוטות ושמרים. בנוסף לתזונה, ישנם תוספי תזונה היעילים בטיפול ב פטריה בנרתיק. לדוגמא, תוספים פרוביוטים משפרים את איזון הפלורה בנרתיק ויש ליטול אותם בבליעה ולשים אותם מקומית. ישנם צמחי מרפא יעילים ביותר בעלי פעילות אנטי פטרייתית. צמחים כגון שמן עץ התה ו קלנדולה ניתן להשתמש בשטיפה חיצונית בנרתיק. צמחי מרפא אחרים, בשימוש פנימי, יש להתאים באופן אינדיווידואלי למטופלת , לפי מצבה הבריאותי הכללי והאבחנה איתה היא באה. בכל מקרה מומלץ מאוד ליטול כמוסות פרוביוטיקה במהלך הטיפול ולאחריו למניעת הישנות הזיהום. חג שמח, אילן.

08/10/2009 | 20:24 | מאת: כרמי

אני מציעה לך מנסיון לעזוב את כל התכשירים הרפואיים הכימיים- הם רק משבשים עוד יותר את האיזון בתוך הנרתיק. הקנדידה בנרתיק לרוב מלווה גם בקנדידה מערכתית ולכן זה מעגל קסמים שלא צריך להיות מטופל רק מקומית (כמו שהרפואה הקונבנציונלית נוטה לעשות) אלא מערכתית שכוללת שינוי בתזונה ונטילת תוספי מזון. גם אני מסתובבת עימה חודשים רבים אבל יש מגמת שיפור בזכות התזונה ותוספי המזון המאוד מסוימים 0אפשר להתיעץ עם נטורופת). מקומית אני ממליצה לך על שמן עץ התה במקום אגיסטן או כל נר כימי אחר- הוא מאוד יעיל ומרגישים כבר שיפור משמעותי בשימוש הראשון. תנסי גם שטיפות חומץ וטמפון ביוגורט מעורבב עם תכולת כדור פרוביוטיק. נשמע כמו סעודה- אבל יעיל למדי. בהצלחה לכולנו. צרות של נשים...

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה