מה הקשר בין תרופות לצמחים?

דיון מתוך פורום  תרופות ורוקחות ברפואה משלימה

25/10/2021 | 20:38 | מאת: מיטל

מה הקשר בין תרופות קונבנציונאליות למצחים או אפילו לצמחי מרפא? האם יש קשר? האם תרופות קונבנציונאליות רגילות מופקות מאותם חומרים שיש בצמחים ופשוט מרכיבים אותם במינונים מסויימים ועושים עליהם ניסויים קלינים לוודא שהן עובדות ובטוחות? או שסינטוז של חומרים לתרופה זה משהו שונה לחלוטין ולא מופק או קשור אפילו לחומרים שיש בצמחי מרפא? אשמח להסבר מרוקח שוודאי יכול להסביר זאת כי התנסה בשניהם. המקור של השאלה שלי, הוא דווקא מהמקום של חוסר הבנה למה רופאים מתנגדים ללא תוקף לצמחי מרפא שהרי תמיד האמנתי שתרופות רגילות באות מהחומרים שבתוכן כמו לדוגמא חומרים שנמצאים גם בכורכום וגם בתרופות נגד דלקת מפרקים. תקן אותי אם אני טועה. אני מבינה את חוסר האמונה והספק בדברים שלא עשו עליהם ניסויים קליניים אך אני מרגישה שזה ממש מוגזם ההתעלמות מצמחי מרפא אם אכן יש קשר בין תרופות לצמחים.

מיטל שלום, התרופות הראשונות שפותחו התבססו על החומרים הפעילים שצריך מרפא כגון האספירין- שפותח מצמח הערבה הלבנה Salix alba. עם השנים החלו לייצר תרופות במעבדה ולכן כיום רוב התרופות מסונטזות על בסיס כימי.

06/11/2021 | 16:50 | מאת: מיטל

והסינטוז הכימי מבוסס על ידע מחומרים שנמצאים בצמחים ? או שהסנטוז מייצר חומרים חדשים לחלוטין שמרפאים באופן שונה לחלוטין מצמחים ?

מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה