המתת חסד- שבועת היפוקרטס או המשפט העברי????
דיון מתוך פורום משפט ורשלנות רפואית
השאלה הנשאלת אותנו בהמתת חסד היא: האם יש להתחשב ברצונו של אדם החפץ במותו טרם שעתו? בניגוד לשבועת היפוקרטס המשפט העברי אוסר על המעשה אקטיבי ג הגורם להחשת המוות ע"י אמצעים אקטיבים ולא גם הקל שבנוצה....האם בעקבות ח"י כבוד האדם וחירותו לאדם יש זכות לבחור בין חיים ומוות עפ"י רצונו או שמא המדינה המיוצגת ע"י שלוחיה(ביה"ח השונים והרופאים) תיקח יד באירוע אשר בוחר אדם לשלוח ידו לנפשו ללא כל קשר לאיכות חייו!!! בעוד שבסעיף 302 לחוק העונשין שידול/סיוע להתאבדות גוררת אחריה סנקציה פלילית, האם רופא אשר יחיש את מותו של אדם ימצא את עצמו מאחורי סורג ובריח או שמא תיקח המדינה צד לעבירה אשר קבע בחוק העונשין???
אלי שלום התשובה לשאלתך מורכבת ורבת היבטים. מוצע כי תעיין בדו"ח ועדת שטיינברג הנמצא באתר משרד הבריאות שם תוכל לקבל תשובה חלקית לשאלתך.