רופא המסרב לתת טיפול לחולה - דחוף!!

דיון מתוך פורום  משפט ורשלנות רפואית

13/11/2002 | 20:28 | מאת: לירית

לאחרונה נתקלתי ביחס בלתי ראוי של רופאה אנדוקרינולוגית בבי"ח, ומדובר בהזמנת תור למומחה במרפאה של קופ"ח כללית. משהגעתי ביום שנקבע נאמר לי ע"י המזכירות כי בעצם התור שלי נקבע לתאריך אחר. עמדתי על זכותי לטיפול רפואי משום ששבועיים לפני כן נקבע לי תור בתאריך שהגעתי ע"י מזכירות המרפאה. משנכנסתי לרופאה המקצועית ושאלתי מתי אני אמורה להכנס, זו התלהמה, צעקה וזעמה וטענה שהיא אינה חייבת לקבל אותי ושבעצם היא אינה מעוניינת לקבל אותי. זאת אומרת, המשמעות היא שרופאה במרפאה מקצועית סירבה לתת לי שרות וטיפול. שאלתי היא, האם יש עילה לתביעה, האם יש מקום לפנות למשרד הבריאות ולרשויות נוספות שיכולות לטפל בעוול שנעשה, והאם יש לי זכות חוקית לקבל את מספר רשיון הרופאה ואיך אני משיגה את מספר הרשיון (חוששני שבקופ"ח יסרבו לנפק לי אותו).

16/11/2002 | 10:53 | מאת: טליה

לפני שאת "חששתנך" - תנסי. אני מציעה שהכתובת הראשונה להתלונן היא בהנהלה של ה"בוס" של אותה רופאה - קופת החולים או בית החולים. להם יספיק השם של הרופאה. גם אם תרצי להתלונן במשרד הבריאות בדרך כלל יספיק שמה של הרופאה ובאיזו מומחיות היא ואיפה היא עובדת, והם לא צריכים בשביל זה מספר רשיון. ואני בהחלט יכולה להבין למה את כועסת. גם אם אותה רופאה עסוקה מאד ומעמיסים עליה יותר אנשים מאשר היא יכולה להתמודד איתם בזמן נתון, זו לא סיבה לצעוק על מטופל או להתנהג בגסות.

16/11/2002 | 14:48 | מאת: דר רן לין

אני יכול להבין את הרופאה האמורה הגם שלא את ההתנהלות שאירעה שם - כי קופות החולים לעיתים שמות על הרופאים המקצועיים המון חולים באותה עת - ומכניסים אפילו חולים מעבר לרשימה. והנה מישהי שמתעקשת על קבלה לתור - ויד על הלב - אבל באמת יד על הלב - אני רוצה לשמוע שלא הייתה שם הרמת קול מצד אותה מטופלת ודרישה חד משמעית שהיא תתקבל על ידי הרופאה. ואז - זה יכול אולי "להוציא את הרופאה" משיווי משקלה- כי היא יודעת שאם היא תחליט לקבל את החולה - מתי? אחרי כולם? כשהקופה תיסגר? כשהיא תהיה עייפה והשיקול המקצועי שלה יהיה שגוי? ועל מה מדובר - על בעייה אנדוקרינית שעדיין לא הצלחתי להבין מהסיפור שהייתה דחופה וממה שאני למד מחברי וחברותי הרופאים האנדוקרינולוגיים - אין כמעט בעיות דחופות אצלהם ותורים הם 3-4 חודשים וזה בסדר גמור מבחינתם. אז - אפשר להתלונן - לתהיה בדיקה - ובטח גם זו תהיה התשובה