אנימיה

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

16/02/2015 | 19:39 | מאת: פאולינה

שלום, אני יוצאת אנמית בבדיקות דם מפאת פריטיןנמוך= 2.גם שהעלתי אותו ל-8 אחרי 4 חודשים ירד ל-2. נבדקתי אצל רופא נשים ונאמר שהכל בסדר וגם אצל גסטרו עשיתי בדיקות דם וייצא בסדר. רציתי לשאול האם מחסור בפריטין בהתייחס לכך שמאבחן דימומים אזי אם אין לי דימומים בין מחזוריים סימן שהסיבה איננה גניקולוגית? וצריך לחפש כיוון אחר? או שזה לא שולל?

לקריאה נוספת והעמקה

פאולינה היקרה, נכון הוא שאם אין דימומים חזקים בוסת או דימומים בין-ויסתיים - לא סביר שהאנמיה נגרמת מסיבה גינקולוגית. אולם... הרפואה היא תחום שבו לא הכל שחור-לבן ובמסגרת בירור אנמיה מומלץ ורצוי לבצע גם בדיקה גינקולוגית כולל אולטראסאונד כדי לשלול בעיה מכיוון זה. אני מצטרף להמלצה. רפואה שלמה.

26/02/2015 | 21:49 | מאת: פאולינה

הי, איך אדע אם יש לי דימום רב בווסת? זה קשה לכימות. ביום הראשון יש לי הרבה דם וביומיים שלאחר מכן לא הרבה. לא יוצא לי להחליף מעבר ל-4 תחבושות ביום נראה לי. קשה לי לעקוב אחרי זה... מה אמורים לראות באולטרסאונד מבחינת דימום? ושואלת שוב, סתם אולי מהידע שלך, למרות שזה לא מדד מהימן בהכרח אך האם פריטין שעלה ל-8 וירד תוך 4 חודשים ל-2 זה סימן לדימום מאיזור כלשהו? או בעיית ספיגה/ תזונה...

מנהלי פורום האשה והרחם