שרירנים

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

08/12/2014 | 21:37 | מאת: ש

שלום, לאחר ייעוץ אצל מומחה הומלץ על ניתוח לכריתת שרירנים בפתיחת בטן. הממצאים: 1- 38*39 מ"מ בקיר קדמי. 2- 63*60 מ"מ בקיר אחורי. 3- 44*43 מ"מ בקיר קדמי. מס' שרירנים אינטראמורליים ברחם הדוחקים את הרירית. האם לאור הנ"ל תישקל עבורי פרוצדורה רפואית/ ניתוחית חלופית? כגון: לפרוסקופיה/ אולטרסאונד ממוקד?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום ל"ש", נסיוני בניתוחי שרירנים הוא עשיר מאד ועם זאת אני מתקשה לענות על שאלתך בפסקנות מאחר שראשית חשוב לענות על השאלה האם יש בכלל צורך בהסרת השרירנים? מה התסמינים? מה הסיבה לניתוח? אני רק יכול לומר כמעט בודאות כי ההחלטה לבצע את הניתוח בגישה הפתוחה נכונה יותר מהגישה הלפרוסקופית ובודאי נכונה יותר מגישת האולטראסאונד הממוקד. רפואה שלמה.

16/12/2014 | 16:45 | מאת: ש

תודה על תשובתך.אני מנסה להרות מזה 9 חודשים,ללא הצלחה.הספקתי להיות אצל רופא נוסף שמתמחה בין היתר בשרירנים,לאחר בדיקה נאמר שהרחם מוגדלת זהה בגודל ל4 חודשים של הריון,כעת אומלץ על לפרוסקופיה לכריתת השרירנים.וכאשר שאלתי על ניתוח רובוטי לכריתת שרירנים אמר שאין הבדל בין שתי הגישות בידיו של מנתח מיומן.כעת אני חלוקה בדעתי כיצד עליי לפעול,באיזה גישה ניתוחית עליי לבחור מאחר ובייעוץ אצל מומחה אחד אומלץ על ניתוח בטן פתוח וכעת אומלץ על ניתוח לפרוסקופיה לכריתת השרירנים שככל הנראה מונעים השתרשות

שלום רב, שיטת הסרת השרירנים באמת אינה כה חשובה. העניין הוא שיש לך מספר שרירנים וזה סיפור יותר מסובך להסירם בלפרוסקופיה. לגבי רובוטיקה - אין שום הצדקה לשימוש ברובוט לצורך הסרת שרירים. ניתן כמובן להשתמש ברובוט אם יש מי שמממן את התהליך היקר מאד הזה. נכון להיום משתמשים ברובוטיקה במחלות אונקולוגיות. בהצלחה.

מנהלי פורום האשה והרחם