אנמיה.

דיון מתוך פורום  האשה והרחם

25/05/2014 | 22:19 | מאת: אושרית

שלום לך, סליחה על האורך. אני נחשבת לאנמית פריטין 4 וברזל 30 כתוצאה מחוסר ברזל. עברתי בדיקה לפני שבוע וירד הפרניטין ל-3. בדיקת הדם נעשתה מס' ימים לאחר שניגשתי לרופא נשים עקב דימום שהחל לאחר המחזור. בעצם האנמיה היא לא כתוצאה של הדימום כך הסביר הרופא שכן היא סביר להניח החלה קודם. הדימום פסק כבר כמה חודשים אך מאז שהתחיל ועד עכשיו אני חלשה + סחרחורות. יש חשד לפוליפ. רופאת המשפחה טוענת שמחסור מברזל זה לא מתזונה כי אם על רקע גסטרו' ורצתה לשלוח לבדיקה פולשנית וסרבתי ( אגב הכל אצלי תקין מבחינת ההרגשה במערכת העיכול ) או לחלופין טוענת שעליי לחזור שוב לרופא נשים סבורה שזה מאיבוד דם במחזור. רציתי לשאול, מה יעזור רופא הנשים במקרה הנ"ל, אני לא חושבת שיש לי מונרגיה ואיך אפשר לדעת בכלל שיש לי כזה דבר? מה נחשב לדימום כבד ומה לסביר? אצלי מאז ומתמיד היה דימום של שבוע~ דיי מסיבי בימים הראשונים. תודה

25/05/2014 | 22:20 | מאת: אושרית

רציתי רק להוסיף שאני לא אנמית תמיד זו בדיקה שנעשתה בשל הדימום ולאחריה בדיקה נוספת כעבור 3 חודשים לבדיקה חוזרת של מצב האנמיה.

אושרית שלום, אנמיה היא תופעה די שכיחה בנשים וסיבות רבות לה. מקובל לייחס אנמיה בנשים בראש ובראשונה לדימומים ויסתיים עודפים ובהמשך מתייחסים גם לאפשרויות אחרות. אם יש חשד לפוליפ רחמי יש להסירו כדי לשלול אפשרויות אחרות ועל מנת לעמוד על טיבו של הפוליפ. מעבר לכך, רופא/ת המשפחה צריך/ה להתעמק בנושא. רפואה שלמה.

מנהלי פורום האשה והרחם