פורום הריון ולידה
מנהלי פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בשבוע 29+6. מאז לפנות בוקר היום מרגישה כאבים בבטן עליונה, ממש מעל הטבור. כאבים מאוד חדים שמורגשים בתנועות רבות ולפעמים גם במנוחה. ייתכן והדבר נגרם בגלל תנועה שעשיתי תוך כדי הלילה? כיצד עליי לנהוג? תודה, נועה
קרוב לוודא שאין צורך לעשות משהו אלא לחכות עד שיעבור. אבל לא ניתן דרך האינטרנט להבטיח לך שכאביך הינם חסרי חשיבות. אנא פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני נמצאת בשבוע שמיני להריון. לפני שבועיים ולפני שלושה שבועות היה לי דימום קל. לאורך השבועות האחרונים אני סובלת מדקירות בבטן, במפשעה ומעין כאבי מחזור. בדיקת האולטרסאונד היתה תקינה ויש דופק. האם הכאבים נורמלים? האם עלי לנוח בבית ועצם עבודתי מהווה סיכון? תודה, רונית.
כאבים הם שכיחים בהריון תקין, אך יש לוודא זאת בבדיקה. אנא פני לרופאך. זה שרואים עובר עם דופק, זה לא מספיק. צריך בדיקה מלאה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 31 והיו לי כאבים חזקים ברחם- מסתבר שהיא כבר התהפכה עם הראש למטה. מבנה הבטן שלי נמוכה ויכול להיות שצפוף לה שם- הבנתי שיש תרגילים שיכולים להרים את הבטן או את השלייה כמו עמידת ראש/ נר. יש לכם המלצות? תודה.
לא יודע לגבי תרגילים, אבל ברור שתלונתך מצדיקה בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
רציתי לדעת, עד איזה שבוע אפשר לבצע הפלה ע"י תרופה (ולא ע"י ביצוע גרידה)
שבוע 6 בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום היום עשיתי אולטרסאונד ראשון להריון צעיר. וסת אחרונה: 29/1/2009 גיל ההריון לפי וסת אחרונה 5 שבועות + 6 ימים נצפה שק הריון תוך רחמי CRL 3 מ"מ מתאים ל- 6 שבועות הריון נצפה החזר עוברי קטנטן נצפה שק חלמון נצפה דופק עוברי (נרשמה הערה: הדופק מעט איטי מומלצת ביקורת בעוד שבוע) האם הדופר האיטי בשלב זה של ההריון, מצביע על אי תקינות ההריון? (לדברי הטכנאית הדופק האיטי מתאים לשלב ההתחלתי בו אני נמצאת - האמנם?)
שכחתי לציין, כי הבטא היא : 30,000
סלחי לי אינני מכיר את ההגדרה "דופק איטי". מה היה הדופק? אם נצפה הרי ניתן למדוד את הקצב. אם לא מדדה, נראה לי הכי הגיוני לקבל את דבריה כפשוטם, להיות אופטימי, ולחזור על הבדיקה כעבור מספר ימים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, מה פשרו של דימום דמוי מחזור באמצע החודש ללא כל קשר לתאריך הווסת? יש לציין שאני מנסה להתעבר ומס' ימים לפני הדימום הייתה התקופה הפוריה של החודש וקיימנו יחסי מין מרובים שוב על מנת להכנס להריון. האם יכול להיות שזה דימום השרשה? לתשובתך המהירה אודה.
שאלות בנושא תופעות סביב הביוץ וההשרש שייכת לתחום פריון, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הריון אחרון שלי היה לפני כ-9 שנים, ילדתי בשבוע 28 פג במשקל 540 ג בעקבות רעלת הריון,כיום ילד בריא בן9 כעת שוב בהריון לוקחת כדור לדילול דם ecotrin 89 בהמלצת הרופא שלי התחלתי לקחת את זריקות ה Lovenox למרות שבדיקות הדם לקרישות יתר היו תקינות, האם זה לא מסוכן? אפילו הדקירה גורמת לדימום קל אבל שנמשך זמן רב, ולעיתים הפצע נפתח שוב אשמח לדעת מדוע כדאי ליטול את הזריקות בכל זאת ומה דעתך בנושא תודה מראש שרון
הכדור הוא ecotrin 81 ולא 89 תודה
בכל טיפול תרופתי יש סיכון, גם אם, כמו במקרה שלך, סיכון קל. יש לקחת את הטיפול רק אם צריך. אינני יכול, מהמידע שמסרת, להעריך עד כמה הטיפול נחוץ. לאור תלונותיך, ממלץ, שתתיעצי עם רופאך, כדי לוודא את חיוניותו של הטיפול. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני אתחתנת לבחור שאבא שלו הוא בן דוד של סבתא שלי ( כלומר אבא שלו הוא האח של אמא של סבתא שלי ) . האם יש קורבה גבוה ביננו (מבחינת ילדים בעתיד ) האם אני צריכה לעבור בדיקות לפני או תוך ההריון .
כן, בהחלט ממלץ יעוץ גנטי לשם הערכת הסיכון למחלות גנטיות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אחיניתי בת השלוש חוסנה כנגד אבעבועות רוח ולאחר מס' ימים פיתח הפריחה ממש קלה, ביליתי איתה ביום שהופיעה הפריחה. אני בשבוע 20 ואינני זוכרת האם חליתי בעבר. האם יש מקום לדאגה?
בצעי בדיקת נוגדנים ותדעי. ניתן לבצע כזו בדיקה בדחיפות ולקבל תוצאה בו ביום. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני נמצאת בחודש ה-8 של ההריון והחלו להופיע לי דליות וכתמים שחור סגול ברגל ימין. הרגל לא כואבת אבל היא יותר חמה מהשניה. מישהו יכול לספק לי מידע לגבי התופעה אני מאוד ישמח. תודה
זה יכול להיות הפרעה במערכת הורידים של הרגלים. אנא פני בהקדם לבדיקה אצל רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
תינוק שנולד לפניי שלושה שבועות לא בוכהמרגע הלידה ועד היום וכמעט ולא מגיב לסביבה שלו רק לגרייה חזקה אשמח לדעת מה זה אומר, בבי"ח עדיין לא יודעים תודה רבה הדודה שמאבדת סבלנות...
שאלתך שייכת לתחום רפואת הילוד, לא לפורום הנוכחי. אנא פני למומחה ברפואת הילודים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום , אני בת 30 ובהריון בשבוע 8. לפני 8 חודשים היתה לי הפלה (נעצר הדופק ) בשבוע 8+5 ולפני 3 חודשים עוד הפלה אבל ממש בהתחלה שבוע ראשון או שני ( בטא 11) . ב- 20.01.09 גילו לי פעילות יתר של בלוטת התריס והתחלתי לקחת PTU 200 מ"ג ביום. תואצות הבדיקה היו :FT4 = 24.2 , FT3 = 10 ב- 16.02.09 (לאחר חודש) גיליתי שאני בהריון. מכיוון ש - FT3 ו-FT4 ירדו בקצת האנדוקרינולוג המליץ לי להגדיל ל- 300 מ"ג PTU ביום. תואצות הבדיקה היו :FT4 = 21.9 , FT3 = 8.4. ביום רביעי 4.3 עשיתי עוד פעם בדיקות דם. בלוטת התריס התייצבה לגמרי וותוצאות הבדיקות היו : FT4 = 17.7 , FT3 = 5.9. אבל הבעיה הגודלה היא ש- (ALT(GPT היה שווה ל - 272. כל הרופאים ( רופא נשים ,משפחה ואנדוקרינולוג ) אמרו לי להפסיק מיידית PTU. ביום ראשון 08.03 עשיתי עוד פעם בדיקת דם ,כאשר אני בלי כדורים ביום רביעי( 3.5 ימים) . התוצאות היו : FT4 = 17.5 , FT3 = 6.8 . (ALT(GPT ירד ל - 126. מה ההבדל בין FT3 ל- FT 4 ? אני לא יודעת מה לעשות. אנדוקינולוג אחד אמר לי לשקול הפסקת הריון. הלכתי לאנדוקרינולוג אחר. היא התייעצה עם עוד רופאה. אחת אמרה שצריך לעשות דחוף דחוף ניתוח ולהוציא את בלוטת התריס והשנייה אמרה להמתין ולא לעשות כלום. אף כדור אני לא יכולה לקחת כי יש לי פגיעה בכבד. מה ניתן לעשות ? מה יכול להיות הסיכון או הנזק לעובר במידה ואני לא אעשה ניתוח . האם אני יכולה וזה בכלל מומלץ כן לעשות ניתוח? כל אחד אומר לי משהו אחר. ההריון הזה מאוד חשוב לי ואני רוצה לעשות את הדבר הנכון ביותר. בבקשה תעזרו לי. מצטערת על המכתב הארוך אבל הייתי צריכה להסביר את כל המצב המסובך שלי. תודה רבה קרן
ברור שפעילות יתר של הבלוטה, שאיננה נשלטת, מסכנת אותך ואת ההריון. אם טיפול תרופתי איננו אופציה, הרי יש מקום לשקול טיפול ניתוחי. ראוי שתפני להערכה אצל אנדוקרינולוג המומחה בשילוב של הבעיה עם הריון. יש בתל השומר מרפאה כזו, במסגרת המערך להריונות בסיכון גבוה.
בוקר טוב, אני אמצע חודש 9 להריוני. הבוקר יצאתי החוצה להכניס משהו והדלת נסגרה ללא מפתח. נאלצתי להיות בחוץ כ-10 דרות רק עם חולצת טריקו. כשנכנסתי הביתה הבטן הייתה קרה. האם גרמתי נזק לעובר בגלל הקור? אודה לתשובה.
לא נראהלי שיש בעיה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, לפני כחודש עברתי הפלה טבעית. הגניקולוגית עשתה תרבית וגינלית ואשמח בעזרה בהבנת התוצאות VAGINAL - GBS NEGATIVE VAGINAL-BACT G.VAGINALIS. 0.00 VAGINAL-BACT ESCHERICHIA COLI 0.00 MIC SENSITIVITY AMPICILLIN <2 S AUGMENTIN <8/4 S AMPICILLIN\SULB<8/4 S AMIKACIN <8 S CEFAZOLIN <8 S CIPROGIS <1 S ZINNAT <4 S CEPHALOTHIN <8 S CEFEPIME <8 S CEFTRIAXONE <4 S NITROFURAN <32 GENTAMYCIN <1 S IMIPENEM <4 S LEVOFLOXACIN <2 S NORFLOXACIN <4 RESPRIM <0.5/9.5 S CEFTAZIDIME <1 S TETRACYCLINE <4 S TOBRAMYCIN <2 S VAG.MICROSCOPY EPITHELIALCELLS ++ LEUKOCYTES 0-1 MICROBIAL FLORA +
בתרבית צמח חידק, לא בטוח שאת צריכה טיפול, אלא הערכה גינקולוגית אצל רופאך, בהתאם לממצאים יש לשקול טיפול או לא. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בתאריך 3/3/09 עברתי גרידה לאחר שכל התוכן לא יצא עם כדורי הציטוטק , עדיין לא קיבלתי מחזור , מתי אני אמורה לקבל ? וקיימתי יחסי מין בתאריך 13.3.9 מה יכול להיות הבעיה ? האם זה נורמלי אשמח לקבל תשובה
בתאריך 3.3.עברתי גרידה לאחר שכדורי הציטוטק לא הוציאו את כל התוכן ,עדיין לא קיבלתי מחזור ,ועד לפני מס' ימים עוד הופיעו דימומים לא רציניים ואז לפני מס' ימים קיימתי יחסי מין , האם זה מותר ?
שלום, שתי שאלות: 1. האם מעל 10000 חייבים לראות דופק, או שניתן לחכות באם אני רק בתחילת שבוע 6. 2. האם העליה תקינה או איטית: 3.5- 3500 5.5- 6800 9.5- 18100 ענבל
העליה תקינה. אין קשר בין בטא לדופק. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בהריון שבוע 22, רציתי לדעת עד כמה קריטי לקחת כדורי ברזל וחומצה פולית? אם בבדיקות דם לא היה לי חוסרים האם זה נחוץ לקחת? והאם זה לאם או לעובר
אם אין חוסרים ואת מקבלת את המינון הדרוש באוכל, אינני רואה מדוע לקחת תוסף. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני ובעלי מנסים להיכנס להריון מזה 7 חודשים ללא הצלחה. בעוד יומיים יש לי בדיקה אצל רופא נשים. במידה והריון הצליח החודש אהיה בבדיקה בשבוע 3. שאלתי היא- האם אין סכנה בבדיקה בשבוע כה מוקדם? האם כדאי לחכות לאחרי הוסת? אודה לכם אם תענו לי בהקדם מאחר והבדיקה מחרתיים. תודה!
יש לוודא שהרופא מודע לאפשרות של הריון. חזקה על רופאך, שידע לבדוק אותך בלי לסכן את ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אתמול בבדיקת אולטראסאונד וגנאלית לא נצפה שק הריון. היום בבדיקת דם התקבלה תשובה של 199 HCG מה זה אומר? הריון מחוץ לרחם או הריון מאוד צעיר?
שכחתי לציין שב-8.1.09 קיבלתי מחזור וב-18.2.09 לא ברור אם מחזור או לא מאחר והיה דימום חום שנמשך יומיים בלבד
התוצאה אומרת שאת בהריון, אבל הריון תקין עם בטא כ 200, לא יכול עדיין להיראות באולטרסאונד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
יש לי חשש שאני בהריון בגיל 44 באופן טבעי והיה ואכן, מהן הפעולות הראשוניות שעלי לבצע ולברר אני ממש בלחץ מזה יש לי שתי בנות בנות 9 ו12
הדבר הראשון- פני לרופא נשים לבדיקה והערכה כלית וגינקולודית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום קיבלתי תוצאות מעבדה HCG-B Quantitative (B) | תוצאה 886 מה פירוש התוצאה המון תודה אירה
התוצאה חיובית להריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, לאחר בדיקת הריון התשובה הייתה: 2 IU/L -קטן מ מה משמעות הדבר?
לאחר בדיקת דם התוצאה הייתה: 2 IU/L -קטן מ מה משמעות הדבר? האם יש הריון?
מצד אחד, שמעתי שהרופא נתן למישהי טיפות עיניים דקסאמיצין, אמר אמר להשתמש רק מהשליש השני של ההריון, מצד שני, כתוב : http://www.infomed.co.il/drug3.asp?dID=170 "הריון : לא ניתן בדרך-כלל. התרופה עוברת את השיליה. למרות שבטיחות התרופה בנטילה דרך הפה לא נקבעה, מומלץ שלא להשתמש בתרופה זו בתקופת ההריון, מ אחר שידוע על מספר תרופות ממשפחת האמינוגליקוזידים לה משתייך נאומיצין שעלולות לגרום לחרשות (D)" אשמח לקבל מידע עדכני לגבי שימוש בהריון, תודה.
אני מסכים שעדיף להשתמש כמה שפחות, ולבחור חלופות יותר בטוחות. בכל שלבי ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בשבוע 12 להריון ההיתי שלשום בשקיפות עורפית וזה היתה הפעם הראשונה ששמעתי את הדופק כי לרופא שמטפל בי אין את מכשיר האולטרה סאונד שמאפשר לשמוע את דופק העובר וכששמעתי אותו בפעם הראשונה הוא היה ממש חלש ואיטי האם זה נורמלי כי הרופא לא אמר לי כלום לגבי הדופק הוא אמר שהכל בסדר אבל אני מאוד חוששת האם זה אמור להיות ככה אודה לתשובת טלי הלחוצה נ.ב הוא הראה לי שהעובר זז
מה זה חלש ואיטי? לפי מה את מגדירה חוזק ומהירות? אם רופאך קבע שהדופק תקין, נראה לי שזה יותר אמין. שאלי אותו כי אינני יכול לדעת מה נשמע שם בבדיקה, ולפסוק ביניכם. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בשבוע 35 בהריון השני לאחרונה שמתתי לב שיש לי נפיחות באזור התפרים האם זה נורמלי או שאני צריכה ללכת לרופא? תודה
איני יכול לדעת ללא בדיקה. אנא פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בבדיקה שעישתי חודש תשיעי קבלתי התוצאה VAGINAL-BACT STREPTOCOCCUS GROUP B האם זה אומר שאני נשאית Gbs? ומה ההשלכות ללידה?
אם התרבית חיובית לחידק זה אומר שאת נשאית, וצריכה לקבל אנטיביוטיקה בלידה. ולא צפוי שום בעיה לך או לילוד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
/שלום, רציתי לדעת האם מותר להוריד שיער בשעווה מהבטן ? או לחילופין להלבין את השיער עם אבקה וחמצן. אני בשבוע ה-8 . תודה
כן, מותר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בשבוע 29 , ביצעתי בשבוע 6 (28.9.08 ) בדיקות CMV בפירוט הנתונים הבאים : CMV IGG 9.1 POSITIVE CMV IGM POSITIVE עם הערה - see 2nd result by VIDAS תשובה נוכחית בשיטת ליאזון. CMV AVIDITY 0.76 BORDERLINE עם הערה -כאשר בין 0.2 ל0.8 זמן הדבקה ראשונית לא ידוע CMV IGM ( Add-VIDAS?) - CMV IGM NEG עם הערה - בוצע בשיטת ELFA VIDAS CMV IGM נבדק בשיטה נוספת . השבוע בוצעו הבדיקות שוב והתוצאה מ16.2.09 היא : CMV IGG 10.0 POSITIVE CMV IGM BORDERLINE עם הערה : ידועה מ 28.9.08 , see 2nd result by VIDAS תשובה נוכחית בשיטת ליאזון. בהמשך להמלצת רופא וגם בהמלצתכם - הועברו הבדיקות למעבדת המומחים בבי"ח שיבא והבוקר קיבלתי את התוצאות הזהות עבור שתי הדגימות מה16.2.09 , 28.9.08 : CMV שיטה ELISA - IGM שלילי CMV שיטה IFA - IGM גבולי יצאתי מבולבלת ומבוהלת - אני מנסה להבין האם ההריון בסיכון כלשהו והאם מומלץ לבצע שוב את בדיקת מי השפיר ( ביצעתי בשבוע 17 והתוצאות היו תקינות ) ?האם לגשת לבדיקות אולטרא סאונד אצל מומחה ל CMV ? לעשות MRI ? מה עושים ? בברכה והמון תודה מראש, לימור
האם יש תוצאה קודמת יותר לתוצאות אלו? בעיקרון מהתוצאות שנתת קשה להתחייב. צריך לברר ישירות מול המעבדה בתל השומר את משמעות הממצאים הסותרים לכאורה. בוודאי שעד שתתברר הסוגיה, אין סיבה לא לבצע סקירה מכוונת לשאלת CMV בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר .
ראשית תודה על המענה. בדקתי ולשמחתי הרבה , אכן יש לי תוצאות גם משנת 2007 : CMV IGM חיובי CMV IGG גדול מ35 CMV AVIDITY - 0.788 ( מעל 0.8 HIGH AVIDITY ) חיובי בשתי שיטות גם בשיטת ELFA . האם לבצע מי שפיר שוב ? איך מתאמים אצל מומחה את הסקירה מוכוונת של CMV ? המון תודה מראש על העזרה, לימור ואיתן
היות שנראה שאת מחוסנת כבר מהבדיקה הישנה, והבדיקה החדשה בוצעה ללא סיבה, למעשה, הרי נראה שאין בעיה כלל. ולא נדרש כל ברור נוסף. ראוי שתוודאי זאת עם רופאך, כי לא ניתן להתחייב על כך דרך האינטרנט.
תודה רבה מכל הלב!!! כמובן - אוודא גם עם הרופאה בברכת סוףשבוע נפלא ושוב תודה , לימור ואיתן
שלום רב. אני נמצאת בשבוע ה-7 של הריוני. רופא הנשים שאיבחן את ההריון לא מבצע מעקב במרפאה אליה אני מגיעה אלא במרפאה מרוחקת ממקום מגורי. מכיוון שקיימת תחנת טיפת חלב בקרבת מקום מגורי, הייתי רוצה לקיים שם את מעקב ההריון. האם מעקב זה שמתבצע על ידי אחות הוא מעקב מספק? שאלה נוספת: מלבד בדיקות האולטראסאונד הסטנדרטיות (שקיפות, סקירות וכו') האם קיימת המלצה לביקורים נוספים אצל רופא נשים במהלך מעקב ההריון? בתודה מראש על תשובתכם.
אני סבור שאת מעקב ההריון צריך לנהל רופא ולא אחות טיפת חלב. הוא צריך להתוות את תכנית המעקב, הבדיקות והביקורים. כל מקרה לגופו, אין כללים אחידים לכל ההריונות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
באוקטובר 2008 עברתי גרידה עקב הריון שלא התפתח ולא נראה דופק . כעת, מחזור אחרון 28/1/90 בדיקת הריון ביתית חיובית ולאחר מכן בדיקת דם בטא 127 יומים לאחר מכן בטא 580 ושבוע לאחר מכן (שבוע 5 להריון) בטא 7818. בשבוע 5 עברתי אצל הרופא בדיקת אולטרסאונד וגינלי נראה שק הריון אך עדין לא נראה עובר או דופק . ההריון נראה על פניו תקין ??? תודה מראש ושבוע טוב
בשבוע 5 מותר שעדיין לא יראה עובר בשק ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב. מזה שבוע אני סובלת מכאב עז ביותר ברגל ובצד שמאל של הישבן ,כאב שבא בפתאומיות וכך גם חולף.כאב זה התחיל כבר קודם,אך רק ברגל ,ובעיקר בשעות הלילה.(אני מתעוררת מהכאב העז!!). התופעה הולכת ומחריפה עד כי אינני מסוגלת להכנס לשירותים!!מה עלי לעשות???אני חוששת שלא "יתפוס"אותי הכאב בחדר לידה היות ואני בשבוע 40+2 בברכה, מירי
יש לעבור בדיקה יסודית - גינקולוג, כירורג ואורתופד. יתכן וזה קשור בחסר מגנזיום. התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום וברכה , רציתי לדעת האם מותר להשתמש בצבע של צביעת גבות בהריון ? אני שמחה אותו לחמש דקות ומרידה זהו כמו צבע של שיער בשפורפרת קטנה . תודה מראש
נראה לי שאין בעיה, אבל זה כמובן תלוי בחומרים הרבים שמרכיבים את הצבע. התיעצי עם היתרן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בשבוע 20+ וסובלת מכאבי גב תחתון חזקים האם תופעה זו תקינה ? או מסכנת את העובר?
כאבי גב הם תופעה שכיחה בהריון, ויתכן שההריון תקין לגמרי פרט לכך. אבל יש להבדק ולוודא זאת. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני באמצע שבוע 5. עשיתי אולטרסאונד ורואים רק שק הריון, ללא קוטב עוברי או דופק. האם עדיין יש סיכוי לתקינות ההריון? הבטא בעליה. תודה
תיקון- אני בשבוע 5.5
יש סיכוי כי מותר בשבוע 5 שעדיין לא יראה תוכן בשק ההריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, בשבוע 25 עשיתי בדיקת העמסת סוכר. התוצאה 66. זו תוצאה הגיונית? זו תוצאה שאני מקבלת אחרי צום. יכול להיות "שרימיתי" בבדיקה? שתיתי את הסוכר עם 3 כוסות מים (לקחו לי דם אחרי שעה) יש כמות מים מקסימלית?
התוצאה תקינה. נא לוודא זאת עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ילדתי לפני שלושה חודשים ומאחר שאינני מניקה הרופאה שלי רשמה לי גלולות הרמונט למניעת הריון. אני לוקחת גלולות מזה שבוע. האם כעת אני כבר מוגנת מהריון? במידה ולא, האם גלולות "היום שאחרי" הן טובות רק ליום שאחרי או גם יומיים - שלושה אחרי?
שאלתך שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי.
שלום! אני בשבוע ה-8 להריוני,ואני מאוד רוצה לדעת מה היא כמות וקלוריות שאני צריכה לצרוך ביום? משקלי לפני ההריון היה-47 והגובה שלי-1.68 אני מאוד מפחדת מלהשמין,אבל יחד עם זאת אני לא רוצה להחסיר מהעובר שלי מזון,מה הנורמה שאני צריכה לצרוך ביום?? תודה
אנא פני לפורום תזונה בהריון באתר "שיבא".
אני בהריון שבוע 18, ויש לי אלרגיה של גירודי ברגליים. לפני ההריון השתמשתי בהתאם לצורך בבטאקורטן במשך כמה ימים על המקומות שגרדו. האם אפשר גם עכשיו. באיזו תדירות? תודה
שימוש במינון מינימלי אינו מסוכן להריון. נסי אבל לקבל הצעה מרופא עור לתכשיר פחת חזק בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
לאחי היתה מחלת הנשיקה לפני כחודש. כמה זמן עלי לשמור מרחק ממנו. אני בשבוע 18 להריון. האם יש בדיקה חד משמעית שמסירה כל סיכון מפגישה איתו. אני בהריון אחרי הרבה סיבוכים וקשיים וחוששת להריון.
יש כל מני וירוסים אפשריים למחלת הנשיקה. איזה וירוס בדיוק היה לו? רק לפי זה ניתן לענות לך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע ה9 להריון ,מבקשת לדעת האם מותר לי להמשיך לקחת לורתרים לטיפול באלרגיות .אני שוקלת כיום 62 ק"ג ,במקביל אני גם משתמשת מידי פעם במשאף ונטולין....רופא הנשים שלי אומר שכן ורופא המשפחה אומר שלא להשתמש...האם מותר או לא?????
התרופה מותרת לשימוש בהריון. אנא התיעצי גם עם פורום תרופות בהריון באתר "שיבא". בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בת 54 נשואה ואם ל-3 , בריאה בדרך כלל מלבד טיפול בבלוטת התריס . לפני כחודש לקיתי בשפעת חזקה שנמשכה כ-4 ימים, בתום ימים אלה לקיתי בכאב גב תחתון שהקרין בצורה חריפה לאגן וירד לירך ימין עד הברך. בצילומי רנטגן לא היה כל ממצא פטולוגי. הכאב נמשך ללא הפסקה במשך חודש ועדיין ממשיך, עם הגבלה חמורה בתנועה. בבדיקה שתן שנערכה לאחרונה נמצאו חיידקי Str. agalactiae gr B , Bact.count 1 isolate 100,000CFU/ml. . שאלתי : האם ישנו קשר או יכול להיות בין קשר בין הימצאות חידקי str gb לבין המחושים. נ.ב בקרוב צילום ct ,
אנא שימי לב לכותרת בראש הפורום. שאלתך לא שייכת לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב אני בת 35 הריון חמישי - היסטוריה מיילדותית מורכבת . הריון1 - טריזומיה 21 הסתיים בגרידה בשבוע 23 הריון2 - אסימטריה וקלאב פוט , הסתיים בלידה שבוע 28 הריון 3- הסתיים בשבוע 23/4 בעקבות ירידת מים. הריון 4 - הסתיים בהצלחה בשבוע 38 בקיסרי , בגלל ההיסטוריה ומצג עכוז.,בהריון הזה תפרו את צוואר הרחם בשבוע 13. הריון 5 - נכון להיום שבוע 39 ו 4 ימים , לפני כשבוע וחצי הסירו לי את התפר , ומאז לא קרה דבר , שזה מוזר בעיני כיון שצוואר הרחם שלי אמור לא להחזיק מעמד , האם יש סיבה מיוחדת שאין התקדמות?הייתכן שאחרי תפר יש הדבקות של הצוואר ולכן הוא לא נפתח ? הרופא המטפל שלי שהמליץ לנסות לידה רגילה כיון שהעובר במצג ראש אך לאור ההיסטוריה אם עד שבוע 40 לא יתפתח כלום אנותח. אשמח לחוות דעתכם ואולי להסבר קצר. מתנצלת על אורך השאלה טל
אינני רואה בעיה. זו תופעה מוכרת וידועה, שאחרי הסרת תפר לא מתפתחת לידה עצמונית. ואם העובר במצג ראש, הרי לידה רגילה היא אפשרות ראויה. ביחוד אם את מתכננת ילדים נוספים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
האם ייתכן מצב בו אישה נכנסת לצירים ומתחילה ללדת עוד לפני הניתוח הקיסרי האלקטיבי?
השאלה לא ברורה. האם הרחם יודע את התאריך שקבעת, ומקפיד לא לפעול עד אז? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
התכוונתי האם יכול להיות מצב שמתחילה לידה פעילה במהירות בעקבות צירים ולא מספיקים לבצע קיסרי מתוכנן באישה. (עד שהיא מגיעה לבית החולים)
האם יכול להיות ירידת מים בשבוע 30? האם יש סכנה לעובר שלי?
כן, לצערי, יש תופעה כזו ואז את והעובר בסכנה, ויש להבדק ולהיות תחת השגחה צמודה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אתמול, שבוע 15 , עברתי סקירה ראשונה. הרופא אמר שהרחם מאוד גבוהה ולכן במהלך הבדיקה לחץ בחוזקה על הבטן בניסיון ל"הוריד" מעט את העוברית למטה. כתוצאה מהלחיצות החזקות נוצר שטף דם חיצוני על הבטן וכמו כן, עד עכשיו כואב לי במקום מסויים ( במקום של השטף דם) - האם שטף דם כמתואר הינו דבר סביר במהלך הבדיקה ? זה לא מסוכן לעוברית ? תודה, חגית
אינני יכול להעריך את התלונה דרך האינטרנט. אנא פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הייתי בחופשת לידה...ולאחר חודש בערך פיטרו אותי...האם זה חוקי?! תשלחו לי תשובה לאימייל תודה רבה!!!
http://www.starmed.co.il/Forum/?ForumID=24&MsgID=2596356
שלום רב! ביקשתי מהרופא שלי להפנות אותי לבדיקת משטח וגינלי (אני בודש שמיני כעת) התוצאה יצאה כזאת: פלורה רגילה . direct microscopy- Bgr+ Srep לאיקוציטים -שדה שלילי. תודה רבה .
אינני מבין מה רשמת, וגם מה שאלתך? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בהריון תאומים IVF שבוע 26-הריון בסיכון גבוה עם התקצרות צוואר הרחם ושיליה נמוכה מאוד-כנראה פתח, יש לי פטריה בצוואר הרחם ואני לא סובלת מזה ומעדיפה להכניס לגוף כמה שפחות תרופות בזמן ההריון. שאלתי היא האם הפטריה יכולה לפגוע בעוברים או לסכנם עכשיו או בלידה? האם כדאי לטפל בכל זאת? תודה.
שלך
איך אובחנה הפטריה? מדוע נבדקת? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום! אני חודש וחצי לאחר לידה רגילה עדיין יש לי כאבים ודימום שהפסיק שלושה שבועות לאחר הלידה ושוב חזרו הדימומים מה זה אומר?האם זה מחזור או שעדיין הדימום מהלידה? תודה מראש
מה ממצאי הבדיקה הגינקולוגית, שמקובל לעשות בשלב זה? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום קיבלתי תוצאות לא תקינות של שקיפות עורפית, 3.62 מ"מ , סטטיסטיקה של 1:14 .עשיתי בדיקת סיסי שליה לפני יומיים ומחר יהיו תוצאות. במידה והתוצאות תקינות , האם יש טעם לשלוח דגימה לצורך איבחון צ'יפ גנטי? האם יש קשר בין תוצאת שקיפות עורפית לצ'יפ גנטי? אני כרגע מתחילה את השבוע ה-13. תודה טל
תלוי מה בודקים בצ'יפ הגנטי, וזו בדיקה יקרה יחסית. ממלץ להתיעץ על כך עם גנטיקאי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב! לפני כחודש וחצי בצעתי סקירת מערכות ונמצא שכיליה ימנית קטנה16*13 כיליה שמאל 22*17 לאחר שבועים ביצעתי שוב מעקב כליות כיליה ימין 14*15 ושמאל 18*26 היום בצעתי שוב סקירה על הכליות {לאחר חודש} להלן הממצאים: כיליה ימינית 24*38 אגן כיליה 7 מ"מ כיליה שמאלית 18*37 אגן כיליה 3 מ"מ. מרקם הכיליה ניראה תקין,כל שאר הבדיקות תקינות כולל שקיפות עורפית וחלבון עוברי, מדובר בעובר ממין נקבה והנני בשבוע 28 להריוני האם הממצאים תקינים? האם אין הרחבת אגני כיליה? תודה רבה!
אם מרקם הכליה שמור, והגודל של הכליה תקין, איני רואה סיבה לברור מיוחד בעניין אגן הכליה שהוא מעט מורחב. זה בדרך כלל ללא השלכות על בריאות העובר או הילד בעתיד. בהחלט יש מקום למעקב בהמשך ההריון. אנא פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 5.4. בטא לפני יומיים הייתה 3400, והיום:6500. זה לא בדיוק הכפלה, אבל האם יכול להיות עדיין תקין? תודה ענבל
העליה תקינה. לא צריכה להיות הכפלה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר