פורום הריון ולידה
מנהלי פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בהריון בסוף חודש שביעי. סובלת מאנמיה עוד לפני ההריון, מתחילת ההריון נוטלת פרנטל והחל מחודש חמישי גם פוליפירין (ברזל) אחד ביום. גם לאחר התוספים רמת הברזל גבולית (10.9). מאחר ולקראת סוף ההריון ובלידה עצמה לרוב ישנה ירידה נוספת של הברזל עקב עליה בנפח הדם ודימומים בלידה, הומלץ לי ע"י נטורופת להוסיף גם חליטת סרפד שאמורה להעלות את רמת הברזל, הסידן וכן לחזק את הרחם. האם אכן מומלץ להשתמש בחליטת סרפד בהריון ? והאם ידוע כיצד משפיע על העובר ? תודה וחג שמח, טלטל
הסרפד נחשב מסייע לכווץ הרחם, לכן אינני בטוח שהוא הדבר הממלץ במהלך הריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר יובל יפת שלום רב, בת 35.11 להלן תוצאות חלבון עוברי (לא ברור לי מדוע לא שוקללה גם השקיפות העורפית) A.F.P MOM 1.13 (0.20-1.99.. NG/ML A.F.P 45.70 HCG 1.37 MOM (0.16-2.99 HCG 32.06 U/ML ESTRIOL UE3 0.88 MOM (0.35-4 ESTRIOL UE3 1.21 NG/ML MATERNAL AGE-RELATED RISK 1/279 RISK (AGE+BIOCHEM) 1/491 שקיפות עורפית 0.9 מ"מ וסיכוי של 1:1900 ללידת תינוק עם תסמונת דאון (הנתונים הללו לא שוקללו בבדיקה של החלבון העוברי) האם נראה שההסתברות קטנה מעט או באופן משמעותי בהתאם לנתונים?. תודה, טל
רשמת את הסיכון לתסמונת דאון, לפי חלבון עוברי, בערך 1 ל 500, ורשמת את הסיכון לפי השקיפות, בערך 1 ל 2000. כלומר הסיכון לפי חלבון עוברי גדול פי 4, מהסיכון לפי השקיפות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בת 32, הריון שני בשבוע 31. מהשליש השני של ההריון יש לי נפיחות באזור הפות וכאבים לאחר עמידה מרובה. לפני יומיים הופיע דימום (די הרבה) אך נפסק מהר. לא ייחסתי חשיבות מרובה כיוון שהערכתי כי מדובר בדליות בפות. היום הופיע שוב דימום (הרבה מאד) שנמשך כל זמן שעמדתי במקלחת, ניסיתי לבדוק את מקור הדימום, לוודא שלא מהנרתיק אך אני לא בטוחה במאה אחוז. לאחר שהתלבשתי והתיישבתי נפסק הדימום (אולי בגלל הלחץ על המקום המדמם?). האם זו תופעה של דליות בפות או שאני צריכה לפנות לרופא/בי"ח? האם אין סכנה של איבוד דם רב? תודה וסליחה על התיאורים...
שכחתי לציין פרט חשוב: אני מרגישה טוב ותנועות עובר כרגיל
בינתיים גיליתי שמקור הדימום הוא חיצוני, יש לי פצעון קטן בשפתיים. אני יותר רגועה כעת שאני בטוחה שהדימום אינו של ההריון. אבל שאלתי עדיין בעינה: הדימום הוא די רציני, האם זה לא מסוכן? איך ניתן לטפל בפצעון? הוא לעיתים מגרד... תודה
לא ניתן לענות לך ללא בדיקה. עליך להבדק, ולא להסתפק בהתרשמות שלך שהכל תקין. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום היום הייתי אצל הרופא ונשלחתי לבצע לחץ דם +חלבון יצא לי לחץ דם :127/85 חלבון: + בנוסף לכך יש לי גם קוצר נשימה בימים האחרונים ? העם כל זה נורמלי זוהי לידה ראשונה עבורי אשמח לתושבות... תודה
קוצר נשימה וחלבון בשתן, מצדיקים הערכה רפואית, כדי לוודא שמדובר בתפעות בנאליות הקשורות בהריון. לגבי לחץ הדם, אם זה שינוי משמעותי מהרגיל, גם נדרשת הערכה רפואית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני בשבוע 14+1, אתמול ערכתי סקירת מערכות מוקדמת לתאומים, באחד התאומים (בת) לא נצפה כיס מרה, לכן זומנתי לעוד כ- 3 שבועות. אני חוששת האם יתכן שבזמן זה יתפתח כיס המרה ויהיה ניתן לראותו?
כן, מירב הסיכויים שכיס המרה לא נצפה כעת, והוא יראה עוד 3 שבועות והכל בסדר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר, אני בשבוע 21+1 , ויש לי גרד מאוד מציק באור הידיים, צוואר ובעיקר חזה. הרופא נתן לי כדורים נגד אלרגיה (אנטי היסטמין) וגם בדיקות דם כדי לשלול cholestasis of pregnancy בבדיקות שעשיתי היום, יצאו ערכים קצת יותר גבוהים לתפקודי כבד GOT (AST) 37 0-31 GPT (ALT) 55 0-31 בנוסף יצאו ערכים נמוכים : CREATININE 0.43 0.5-0.9 HCT 35.3 37-47 RBC 3.92 4.2-5.4 מה דעתך? האם עלי לגשת לרופא כבר מחר/יום ראשון? האם זה מעיד שהמחלה קיימת?
השאלה לא ברורה. הופנית לבצוע בדיקות, התוצאות יצאו חריגות, לגבי תפקודי הכבד. ברור שעליך לחזור לרופאך לשם הערכת התוצאות, והמשך טיפול בתלונת הגרד שלך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני מתכננת הריון נוטלת ציפראלקס. מהם הסיכונים בנטילת הכדור מנסיונך? (דברתי עם המרכז הטרטולוגי)
אין כאן עניין של נסיון אישי. אני מקבל מידע מהמכון הטרטולוגי. אין לי מה להוסיף על המידע שלהם. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני ובן זוגי מנסים להיכנס להריון מזה כשנה. לאחרונה ערכנו בדיקות והתברר שבדיקת הזרע לא תקינה (מורפולוגיה ותנועה נמוכים) ויש צורך להתחיל בהזרעות. לפני כחודש עבר בן זוגי ניתוח במעי עקב מחלת קרוהן קשה ממנה הוא סובל כעשר שנים. כעת הוא לא מטופל באף תרופה למניעת חזרתה והתפרצותה החוזרת של המחלה, אך הרופא שלו המליץ לו להתחיל טיפול בכדורים כמו 6MP, אימורן או פורינטול. מה הסיכוי באחוזים לפגיעה בפוריות או בעובר והאם בכלל ניתן לקחת את הכדורים הללו במהלך טיפולי פוריות? אם לא ניתן לקחת את התרופות הללו בתקופה של ניסיונות להיכנס להיריון - מה עלינו לעשות?
השפעת תרופות אלו על איכות הזרע, אינה בתחום הפורום הנוכחי. אנא פנה למכון הטרטולוגי בפקס 026241328 בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
חברתי בת 30 עשתה הפריה היא עברה בדיקת חלבון עוברי והתוצאה יצאה 1:7000 רופא הנשים שלה אמר לה לעשות גם מי שפיר. לפי מיטב הבנתי {גם אני בהריון ועושה מי שפיר בגלל הגיל} היא לא צריכה לעשות חלבון עוברי טוב הגיל מתחת ל35. האם יש קשר לכך שהיא נכנסה להריון בעקבות הפריה? אני המלצתי לה אל דעה נוספת. אשמח לשמוע עוד דעות. תודה
יותר נכון לקבל את ההחלטה לפי מספר נתונים, לא רק חלבון עוברי. כלומר: שקיפות ערפית, תבחין שליש ראשון וסקירה מוקדמת. חלבון עוברי לבדו זו בדיקה מעט חלשה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, וסת אחרונה בתאריך 27/1. נקבעה לי שקיפות ל-26/4. האם עדיין בטווח הסביר? הרופא שלי רצה ב- 19/4, אך אין מקום. מה דעתך? ענבל
מהווסת האחרון 80 יום ועד 105 יום זה תקין לבצוע בדיקת שקיפות ערפית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בת שלושים לפני כשנתיים לערך אובחנתי כחולה בנפרוטיק סינדרום מינימל דיסיס אושפזתי טופלתי בסטרואידים פרידנזון המצב השתפר וחזרתי לעצמי כיום שבוע עשירי הריון שלישי בבדיקת איסוף שתן נמצא ערך חלבון גבוהה 400 מה משמעויות העניין כיצד זה עשוי להשפיע על ההריון או עליי לתשובה אודה תיקי
כמה חלבון היה לפני ההריון? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הנני בהריון 3 , שבוע 17 התחלתי להרגיש תנועות עובר במשך יומים כמו בועות בבטן מתפוצצות ומורגשות היטב . ופתאום עכשיו אני לא מרגישה כלום כלום בבטן , האם זה הגיוני , אני יודעת שרק אולטראסאונד יראה מה קורה שם , אבל רציתי לדעת מה מרגישים בשבוע הזה , והאם זה באמת התחלה של תנועות עובר ומה אני אמורה להרגיש מעכשיו , והאם מצבי תקין?
בהחלט יתכן שהכל תקין. אבל הדרך היחידה לוודא זאת היא כפי שאמרת - באולטרסאונד. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב אני בתחילת ההריון השלישי שלי, ויש לי תופעה מוזרה שלא הייתה קודם מהסנטר ומטה עד תחילת הצוואר , התמלאתי פצעים מכוערים כמו פיצעי בגרות, ממש פריחה מכוערת ומפחידה האם יכול להיות שאני "מפוצצת" בהורמונים מכיוון שנטלתי גלולות 6 שנים רצוף עד ההריון הזה. מה עליי לעשות? כיצד לטפל בתופעה זו ? אשמח לקבל תגובות ותשובה מהרןופא.
טבעי לחלוטין ייעלם ב"ה אחרי הלידה. מומלץ מאוד, סבון נוזלךי של ד"ר פישר היפואלרגני.
זה יכול להיות הורמונאלי, אבל אין קשר לגלולות. ממלץ מאד להבדק אצל רופא עור. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
דר' שלום. אני בשבוע 6 +4 ימים. היום בבדיקת us ראשונה, הודגם שק הריון תואם לשבוע 6+1. העניין ממדאיג, שנראה דופק עוברי איטי. לדעת הרופא לא עולה על 70 פעימות בדקה. מה זה אומר? האם יש סיכוי שהדופק יתחזק? אודה על תגובתך.
יש סיכוי שיתחזק, אבל בחלק מהמקרים דופק איטי הינו סימן מבשר להפלה. ממלץ לחזור על הבדיקה כעבור מספר ימים בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע שביעי להריוני. להלן תוצאות בדיקות השתן. אודה לך על העזרה בפיענוח הבדיקות. בעיקר לגבי פרוטאין (מה זה אומר 30?) ולגבי mixed flora. תודה רבה Glucose Normal mg/dL Ketones NEG mg/dL Protein 30 mg/dL Blood 0.10 SMALL mg/dL Leukocytes Negative Leu/uL Nitrite NEG pH 6.0 Urobilinogen Normal mg/dL Bilirubin NEG mg/dL Urine analysis, Culture ---------------------- Urine,Culture mixed flora
זה קרוב לוודאי תקין. ממלץ לחזור על הבדיקה. תוך הקפדה יתירה על ההוראות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
באיזה מצג צריכה להיות השילייה בשבוע 19+5 קדמית או אחורית. ובקשר לבדיקת החלבון שיצאה לפי גיל 1:1353 ולפי גיל ובדיקות 1:218 אז מה הסיכוי ללידת ילד עם תסמונת דאון
כבר עניתי לך בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום. אני בשבוע 13 + 1 ויש לי שיעול שמפריע לי מאוד איזה תרופת סבתא אני יכולה לקחת על מנת שיעבור??
אינני מומחה לתרופות סבתא. שיעול ממושך מצדיק הערכה ובדיקה רפואית, כולל אולי תצילום חזה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום יש לי 2 שאלות חשובות לפני חמישה ימים עברתי קיסרי כמה זמן בערך נימשך הדימום יש לציין כי הדימום שלי כמו מחזור הוא לא רציני.. ומתי אני יכולה להיות רגועה שהכל עבר בשלום ולא נגרם איזשהו נזק ?
הדימום תקיןף כל עוד יש מגנה ברורה של דימום שהולך ופוחת והולך ומתבהר. כך עד 3-4 שבועות מהלידה שז את אמורה להבדק אצל רופאך. לגבי נזקים מהניתוח, חלקם מתגלה רק בלידה הבאה.... בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
סליחה שזה הנושא אך אני חייבת את נסיונכם. אני בהריון שני , חודש שמיני, שבוע 34. אין לי שום בעיות ביציאות , הכל יוצא כשורה ללא כאבים אך בכל זאת, מסיבה שאינה ברורה , יצא לי טחור שמסרב לעזוב. הטחור אינו כואב אך מטריד... האם יש סיכוי שהוא יתפוצץ בזמן הלידה? מעצם המחשבה כבר כואב לי... מה עושים???? אני אמורה לידע את המילדת? צריכה טיפ להעלמה... תודה
צפו שיגדל אבל לא סביר שיתפוצץ. המיילדת כבר תראה אותו בעצמה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אתמול ביצעתי סקירה מאוחרת ואני בשבוע ה 21 להריוני. בסקירה בצפייה בלב העובר שמתי לב שבין שני החדרים קיימת הפרדה אך בחלק התחתון , שלמיטב הבנתי מדובר על העליות, לא קיימת הפרדה. כששאלתי את הרופא שביצע לי את הסקירה לגבי הנושא הוא טען שזה תקין ורק לאחר הלידה מתבצעת ההפרדה בין העליות. האם נכון?
נכון בהחלט. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בת 39, שבוע 21+3, מדממת משבוע 6(יש לי קריש דם-המטומה), שקיפות עורפית, חלבון עוברי וסקירת מערכות תקינות! בשלושה שבועות האחרונים הדימום פחת (רק בלילה ומעט) ובשבוע האחרון פסק לגמרי! בשלב זה לא רואים את הקריש! האם כדאי לעשות בדיקת מי שפיר? אם כן, באיזה שבוע? אם לא, עד כמה סיכויי ההצלה נמוכים לעומת אשה שאינה מדממת?
לא ניתן לענות לך דרך האינטרנט ללא בדיקה.פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום.האם ייתכן שבתחילת הריון (לפני האיחור ) יהיו תופעות קדם ויסתיות (כאבי גב,אקנה בפנים) אך המחזור בכל זאת לא יופיע ויהיה הריון?
כן, זה יתכן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, לקחתי גלולות במשך שנה וחצי.חודש לאחר שהפסקתי סבלתי מכאבים בחזה בעיקר בפטמות וחשבתי שאני בהריון.בהמשך סבלתי מדקירות בגב. בסופו של דבר קבלתי את המחזור החודשי. הדימום היה מסיבי במיוחד, והאריך לי את המחזור ביום-יומיים. לא חוויתי דימום מסיבי כ"כ מעולם, גם לא לפני לקיחת הגלולות. האם יתכן שעברתי הפלה טבעית? תודה
כן זה יתכן. לעיתים בדיקה גינקולוגית יכולה לתת תשובה.פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
כיוןן שבהריון הקודם הייתה לי הפלה טבעית בשבוע 6, נתן לי הרופא בהריון זה טבליות וגינאליות. מאז שהתחלתי להשתמש בהן יש לי כל הזמן הפרשות רובן בהירות או שקופות וחלקן צהובות. האם זה תקין? תודה מראש.
לא ניתן לענות לך ללא בדיקה. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום,עשיתי בדיקת בטא בדם והתוצאה היתה 19113 בעת ביצוע הבדיקה הייתי להערכתי בשבוע 5 + 6ימים [מחזור אחרון 13.2.09],האם ערך זה תואם את שבוע ההריון,והאם יש חשיבות לכמות ההורמונים ,שמתקבלת בבדיקה זו-האם זה מעיד על טיב ההריון\בעיות מסוימות?
לא ניתן להסיק מהבדיקה על תקינות הריון, וההתאמה לשבוע ההריון, אלא רק שזה חיובי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 36 להריוני. ביצעתי הערכת משקל בשבוע 31, שיצאה 1.650 ק"ג, תקין בהחלט לדברי הרופא. כל שאר בדיקות ההריון תקינות לחלוטין (שקיפות עורפית, סקירה ראשונה ושנייה, מי שפיר). לדברי הרופא, אין צורך בהערכות משקל נוספות עד ללידה. היתכן? תודה, קרן
אין חוקים אחידים לגבי הערכות משקל נוספות. זה שיקול של רופאך. אבל אם את מאד סקרנית, פני למכון אולטרסאונד ובקשי בדיקה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בחודש הראשון להריון שני. אני מניקה את ילדתי בת 4 חודשים. האם מותר להניק בהריון? האם יש סיכון לעובר בהנקה?
מותר להניק בהריון אם את בריאה ומאוזנת מבחינה תזונתית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, בשבוע 38+3 עשיתי לראשונה משטח וגינלי ל-GBS. בהפנייה היה רשום כי שם הבדיקה Vaginal culture p והתוצאה שהתקבלה הייתה "חיובי ל- Strep gr B". בשל כך קיבלתי טיפול של שבוע במוקסיפן ובשבוע 40+1 נלקח משטח נוסף והתוצאה שהתקבלה היא "פלורה רגילה של הנרתיק". כמה שאלות ברשותך: 1) מה משמעות התוצאה האחרונה שהתקבלה? 2) האם אכן נשלחתי לבדיקה של GBS? כי בהפנייה רשום שם הבדיקה Vaginal culture p ובאיזשהו מקום נתקלתי בהמלצה לבדוק מול המעבדה כי אכן החיידק הנ"ל נבדק... 3) נאמר לי כי הן הטיפול שקיבלתי והן המשטח הנוסף שנלקח היו מיותרים מכיוון שאקבל אנטיביוטיקה בלידה בכל מקרה (גם אם התוצאה הפעם תהיה שלילית). האם אכן כך הדבר? 4) האם עלי לייידע את בי"ח בהשתלשלות האירועים? תודה רבה, אפי
1) תקינה. 2) לא יודע למה ההפניה, אבל בתוצאה רשום שהחידק הזה נבדק, ונמצא חיובי. 3) אני מסכים שכדאי לטפל גם בלידה. 4) בהחלט כן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 14+4 בשבוע 17 אני אמורה לעבור דיקור מי שפיר הבנתי שאפשר לבקש להוסיף בדיקות של תסמונות נוספות למעט תסונות דאון בבדיקה זו. האם תוכל להגיד לי מה הם הבדיקות כדי שאוכל לבקש זאת תודה
אם אין סכון מיוחד למחלה מסויימת, הרי את יכולה לבקש בדיקה כללית רחבה, שזו בדיקת הצ'יפ הגנטי. שאלי שם. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום דר' יקר ביררתי על הבדיקה של הציפ הגנטי ונאמר לי שזה עולה הון עתק סך של 1600$ האם אתה מכיר דרך שניתן להוזיל זאת במעט התשובה דחופה לי מאד כי הבדיקה מחר בתודה רבה מראש
שלום, בבדיקות דם הרופא ציין וכתב בדוח שלו שרמת הטסיות בדם אצלי הם :141000 למקר"ל. הוא ציין שמתחת ל140000 לא ניתן לקבל אפידורל. אני כרגע בשבוע 19. מה המשמעות של רמת טסיות נמוכה? מעבר לאי יכולת קבלת אפידורל ? האם יש דרך להעלות את רמת הטסיות ? ומה בעצם תפקיד הטסיות בדם ? תודה וחג שמח , חגית
רמת הטסיות שלך איננה בעייתית, ומעל 100000 ניתן לקבל אפידורל. המשיכי לעקוב עד ללידה. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב. בעלת rh מינוס השלמתי 28 שבועות. כרגע מתחילה 29. קיבלתי אנטי d בשישי לינואר (שבוע 16) עקב דימומים. חלפו מאז 12 שבועות. מתי אני צריכה לקבל שוב? הרופא שלי בחופשה עד לשבוע הבא ואני בלחץ. האם עלי לפנות לרופא אחר או שאפשר לקבל אנטי D בשבוע 29 או 30 תודה
אפשר לקבל בשבוע 30, אבל עדיף 28-29. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני כרגע בשבוע 34+3 בביקורת אצל רופא הנשים נאמר לי כי העובר נמצא באחוזון 30 היות והוא שוקל כרגע רק 1900 (מהביקורת הקודמת היתה עליה של 600 גרם) בסך הכל מתחילת ההריון עליתי כ6 קילו (לפי BMI) משקל ההתחלה תקין. חשוב לי לציין כי בתקופה האחרונה היתי נתונה ללחצים נפשיים. שאלתי: 1. האם העליה היחסית קטנה שלי במשקל היא שגרמה לעובר להיות קטן( למרות שאני אישה קטנה 150-)? 2.האם לקראת מועד הלידה העובר יכול להאיץ את צמיחתו? תודה
אין קשר בין משקלך למשקל העובר. צמיחת העובר יכולה להשתנות משבוע לשבוע. אנא התיעצי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
יש לי טיסה לתאילנד ל26 יום עוד יומיים, היום גיליתי שאני בהריון -איחור במחזור ואח"כ ע"י ביצוע בדיקת דם. האם מותר לנסוע בשבוע ה3-4 להריון לתאילנד למשך 26 יום. האם הטיסות הארוכות משפיעות על הריון? האם שהיה בשמש מסוכנת? עלי לציין שלפני שנה עברתי קוניזציה בצוור רחם כי היה לי sin2 .מאז ניתוח עברה כשנה עברתי בדיקות והכל היה בסדר. האם יש סיכון להפלות בשלב זה של הריון? תודה מראש
כל הכבוד על האומץ אני בחיים לא הייתי נוסעת למקום כזה לא סטירלי ועוד בהריון.
אם ההריון תקין, אין מגבלה על טיסה. הבעיה היא שלא ניתן בשבוע זה לוודא שהוא תקין. הפלות בשבוע זה הינן שכיחות, יחסית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
עברתי לידה רגילה עם אפידורל. מיד עם שחרורי הופיעה פריחה ביד ימין באמצע הזרוע והיא מתפשטת כלפי כף היד. מאחר והיא מקיפה את כל הזרוע, חשבתי שאולי זה נובע מצמיד בית החולים. אבל, יכול להיות שזה קשור לעובדה שקיבלתי עירוי נוזלים ביד זו לפני מתן האפידורל? הפריחה דומה לחררה, האזור אדום ומגרד. מאז הופעתה הפריחה מתפשטת כלפי כף היד, אך לא מופיעה ביד השניה או באזורים נוספים בגוף. חשוב לציין שלאחר הלידה התחילו בצקות באזור החזה המקשות על ההנקה. מה יכולה להיות הסיבה? מה כדאי למרוח בהינתן שאני מניקה? האם עלי לגשת לרופא עור?
פני בהקדם לבדיקה רפואית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
וסת אחרונה 02/03/09 , תאריך ביוץ (משוער) 18-19/03/09 , ביצוע הזרעה בתאריך 19/03/09 בתאריכים 26-29/03/09 היה דימום, בתאריך 30/03/09 בוצעה בדיקת דם להריון והתקהלה תשובה שלילית. האם עוד ישנו סיכוי להריון? (למשל, השתרשות ברחם לאחר 12 יום ממועד ההפריה) ד.
אני מסכים שהבדיקה בוצעה בתאריך גבולי. חזרי עליה כעבור מספר ימים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום דר' תוצאות הבדיקה הם: הסיכון הסטטיסטי ללידת תינוק עם תסמונת דאון לפי גיל הנבדקת הוא 1/887 ולפי הגיל ובדיקות ביוכימיות 1/615 A.F.P 1.66 BCG 2.26 ESTRIOL 0.78 אני בת שלושים. האם אני בסיכון ללידת תינוק עם תיסמונת דאון? האם לבצע מי שפיר? אני בלחץ. אודה לתשובתך המהירה אילנית
את, וכמוך כל הנשים בהריון, בסיכון ללידת ילד עם תסמונת דאון. זו עובדה ביולוגית. רמת הסכון היא כפי שרשמת. כלומר יש מעל 99.8 אחוז סכוי שאין תסמונת דאון. לא ניתן לתת לך המלצה כן או לא דיקו, דרך האינטרנט. שוחחי עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר יובל יפת. אני בשבוע השישי להריון שלי (ע"פ חישוב מיום הוסת האחרון שהיה ב 18.2). כבר שבועיים אני מרגישה כאבים דומים מאוד לוסת. לא כאבים חזקים אך בהחלט הם שם. הכאבים עצמם לא נורא מטרידים ומפריעים לי אך אני מאוד דואגת האם יש לכך משמעות של סיכון כלשהו להריון שלי. זה הריון ראשון ולכן אני לא יודעת מה נורמלי ומה לא. ביקרתי אצל רופא נשים ברפואה דחופה. טרם הייתי אצל הרופא שלי, בעוד מס' ימים אבקר אצלו. הרופא אמר שרואים שההריון בתוך הרחם ואינו מזהה בעיה מיוחדת. בכל זאת חשוב לי לשאול האם זו תופעה מוכרת? אם זה נורמליאו שיש לי סיבה לדאגה? האם יש משהו מיוחד שאני צריכה לעשות או לא לעשות בעקבות כך. תודה רבה מראש
כאבים בהריון הם תופעה שכיחה. אם נבדקת והכל תקין, אינני רואה סיבה לדאגה. יש לוודא שבוצעה בדיקה מעמיקה כולל אולטרסאונד יסודי לאיזור החצוצרות והשחלות. אם הכאב נמשך מספר ימים, יש לחזור על הבדיקה הגינקולוגית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
4 קטנות בבקשה : בנוגע למי שפיר : 1. ביצענו תבחין משולש (חלבון עוברי), התוצאות יגיעו בעוד כשבועיים, אנחנו בכל מקרה נבצע מי שפיר, האם יש טעם לחכות לתוצאות התבחין המשולש ? 2. אשמח לקבל המלצה למדקר מי שפיר בעל ניסיון, מוכר ומומל. שניתן להגיע אליו דרך הכללית באיזור המרכז. (פרט לד"ר מושונוב מאסותא שכבר המליצו עליו) 3. הבנתי שאם מקבלים (דרך יועץ גנטי) מימון מי שפיר דרך הכללית זה חסר משמעות, מכיוון שהיא בכל מקרה מחזירה 1280 ש"ח, ואם מקבלים מימון על חשבון משרד הבריאות, המשרד משלם עת עלות המעבדה, ואני רשאי לבחור מדקר באופן פרטי ולשלם לו, אבל אני לא יכול לבחור מדקר מכל הארץ, אלא מוגבל לאיזור המגורים (לכל עיר מגורים יש את רשימת בתי החולים הרלוונטים). מישהו יודע איזה ערים זכאים לבחור באסותא פ"ת ? (פרט לפ"ת :-)) (ע"מ לבחור בליפיץ :-)) 4. כיצד נראה תשובה המתקבלת מבדיקת מי שפיר ? מה פורמט התוצאה ? האם תקין / לא תקין + פירוט הממצאים הלא תקינים והסברים ? האם מעורבים מספרים/סטטיסטיקה (למרות שלא מדובר בבדיקת סקר)? תודה רבה !
1) לא 2) הפורום לא עוסק בזה 3) ראה תשובה 2. 4) אם תקין, רשום שם תקין, אם לא, יש פרוט לגבי סוג החריגה והמלצה כללית להמשך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ערב טוב, ערכתי בדיקת אולטרסאונד גדילת עובר לפני כ-3 שבועות, ומצא כי העבור קטן בשבוע. לפיכך נשלחתי לבדיקת אולטרסאונד נוספת לפיה אמנם משקל העובר עלה אך ביתר המדידות - הנתונים הנם מחות לנורמה.בשתי הבדיקות כמות מי השפיר תקינה, הדופק תקין והדופלר תקין. אני מצרפת את נתוני 2 הבדיקות: תאריך הבדיקה 05/03/2009 גיל ההיריון בבדיקה 32+2 BPD 75.1 מתאים לשבוע 30+1 OFD 101.5 HC 280.5 מתאים לשבוע 30+6 AC 269.2 מתאים לשבוע 31+1 FEMUR 59.1 מתאים לשבוע 30+6 HC/AC 1.04 AC/FEMUR 4.55 BPD / FEMUR 1.27 HC/BPD 3.74 FL/HC 0.21 הערכת משקל העובר ע"פ Hadlock1 1716 גר' הערכת משקל העובר ע"פ Hadlock4 1663 גר' תאריך הבדיקה 29/03/2009 גיל ההיריון בבדיקה 35+5 BPD 79.8 מתאים לשבוע 32+0 OFD 98.2 HC 290.8 מתאים לשבוע 32+0 AC 281.8 מתאים לשבוע 32+2 FEMUR 68.1 מתאים לשבוע 35+0 HC/AC 1.03 AC/FEMUR 4.14 BPD / FEMUR 1.17 HC/BPD 3.64 FL/HC 0.23 הערכת משקל העובר ע"פ Hadlock1 2210 הערכת משקל העובר ע"פ Hadlock4 2127 נשמח לשמוע את חוות דעתך, המון תודה
יש פער שהולך וגדל בצמיחה העובר, לעומת הגיל המחושב. ממלץ שתתיעצי עם רופאך, כי נדרשת הערכה מקיפה. יתכן שהכל תקין. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
האם מותר לעשות טיפול פוטו ריג'וביניישן -קרן אור להפחת כתמי פיגמנטציה בהריון?
אם את מתכוונת לבעיה עם העובר, למיטב הבנתי, אין סכנה לעובר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום וברכה, ביצעתי את בדיקת העמסת סוכר-50 גרם.שתיתי את התמיסה ונלקח ממני דם לאחר 40 דקות ולא שעה. התוצאה הייתה 154 ונתבקשתי לעשות העמסת סוכר-100 גרם. האם העובדה שנלקח ממני דם 40 דקות לאחר הבדיקה ולא שעה הופך את התוצאה ללא מהימנה? האם עדיף לי לחזור על הבדיקה או לעשות את בדיקת העמסת סוכר 100 גרם? תודה רבה
אני מסכים שלא ניתן להסיק מסקנות מהבדיקה, כי היא לא בוצעה לפי הכללים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בשבוע 36, כל הבדיקות עד היום היו תקינות בספירת דם שנערכה היום WBC-15.9 RBC-3.96 בבדיקת שתן, המשתנים היחידים מהבדיקות הקודמות הם: PROTEIN - U STRIP - 10 ERYTHROCYTES - U STRIP - 10 האם תקין לשלב זה בהריון ? ועל מה מעיד ? תודה
זה בהחלט יכול להיות תקין. יש לוודא זאת עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני ובעלי מונעים שלוש שנים הריון (עוד אין לנו ילדים) ובתקופה הקרובה נשהה במזרח כשלושה חודשים. עשיתי 10 חיסונים ובנוסף המליצו לי לקחת כדורי מפלוקוין (איך שלא כותבים את זה..) נגד מלריה. הבנתי שצריך להימנע מהריון כשנוטלים אותם, וגם לאחר שמפסיקים. האם אתה מכיר את הנושא הזה? זה יכול ליצור בעיות כלשהן בכניסה להריון? יש לציין שאני לא לוקחת כדורים למניעת הריון כבר כמעט שנה, והמחזור שלי יחסית סדיר. תודה רבה!
שאלות לגבי כניסה להריון, שייכות לתחום פריון, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, חודש שעבר המחזור איחר לי בשבוע ולאחר מכן הוא היה קצר מהרגיל עשיתי בדיקת הריון ביתית לאחר המחזור והיא יצאה שלילית. החודש המחזור איחר עשיתי בדיקת הריון ביתית והיא יצאה חיובית, היום עשיתי בדיקת דם והביתא יצאה לי 978 המחזור האחרון שלי היה ב 25/2 בהנחה וזה אכן היה מחזור האם ניתן לדעת האם זה חודש ראשון או שני להיריון ? תודה גלית
כל 30 יום זה חודש. סיפרי ותדעי אם סיימת חודש ואת כבר בשני. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בת 32 מהי המלצתך ללידה נרתיקית אחרי קיסרי ראשון, שנתיים וחצי מלידה ללידה? הלידה הראשונה היתה לאחר 20 שעות ללא התקדמות פתיחה 3 ס"מ עם צירים סדירים כל דקה! הראש היה נמוך כהגדרת הרופאים, נתנו לי אפידורל פקעו את המים ירידה בדופק וחדר ניתוח הילד נולד עם חבל הטבור סביב הצוואר. ואחרי זה נהיתה לי רעלת הריון עם לחץ דם גבוה. אני מתלבטת , עד כמה הסיכון לקרע ברחם בפרק זמן שכזה? אפשר לבדוק אם הצלקת התוך רחמי התאחתה טוב?
אם הצלקת נראית תקינה באולטרסאונד, הסכוי לקרע קטן מאד. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שבוע 6 +1 נצפה שק הריון וחלמון עדיין אין דופק.. זה לא מלחיץ קצת?
ראו עובר? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע ה-6 להריון. מדובר בהריון ראשון תקין (טפו,טפו,טפו). אני סבלתי וסובלת מאנמיה. לפני ההריון נהגתי להתעמל 4 פעמים בשבוע בשיעורי קיקבוקסינג ועל מכשיר האלפטיקל (כמו מכשיר מדרגה) וכפיפות בטן. שאלתי היא האם אני יכולה לחזור לפעילות גופנית? אם כן מה מותר לי? קראתי איפה שהוא שלא מומלץ להתעמל בטרימסטר הראשון ובייחוד לא אם אני אנמית. אודה לעזרתך.
ממלץ להמנע מפעילות קופצנית ומדופק מעל 140-150. חשוב שתתיעצי גם עם רופאך, לאור האנמיה שלך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בראשיתו של הריון (שבוע 4).במשך החודשים האחרונים נטלתי חומצה פולית 5 מ"ג. (הערכים שלי 54.5 בסקאלה של 7-45).רופא הנשים החליף לי את הח. פולית בפרנטאל, המכיל רק 1 מ"ג ח. פולית.האם מינון זה מספיק להפחתת הסיכון למומים מולדים?ומתי מומלץ ליטול את התרופה, מתי תהייה ספיגה גבוהה יותר בגוף? האם אחרי ארוחה בשרית? בעלון לתרופה כתוב: "ליטול בעת הארוחה או על קיבה ריקה (בין הארוחות)" קצת מבלבל לא? אודה על תשובתך.
לדעתי 1 מ"ג יכול להספיק. לא משנה מתי לוקחים. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר שלום רב, הנני נמצאת כרגע בארה"ב, ואין באפשרותי לעשות כאן אולטראסאונד אני מגיעה לביקור בישראל כאשר אהיה בשבוע 19 להריוני האם לדעתך אמצא רופא שיסכים לעשות לי סקירה מוקדמת בשבוע זה?
נראה לי שכן. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
וסת אחרונה ב-12.02 לאחר טיפול בגונלF והזרקת אוביטריל ב-3.3 נבדקתי לראשונה היום באולטרסאונד נראה שק הריון שק חלבון אך לא נראה דופק... אני מאוד לחוצה האם האולטרסאונד בוצע מוקדם מדי? האם אין מציאת דופק אופיינית לשבוע 6??
האם ראו עובר? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר