פורום הריון ולידה
מנהלי פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בשבוע ה19 עליתי במשקל 5.50 האם זה מעל הממוצע? או שזה מתאים
תלוי במצבך התזונתי הכללי. אם את מראש במשקל עודף, אז כל עליה נוספת היא מיותרת. פני לדיאטנית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני בהריון בשבוע 20 (בשני הרינות קודמים רעלת הריון בהריון שני אקלמפסיה+לידה מוקדמת vena cava syndrom) בבדיקה איסוף שתן 24 שעות תוצאה protein-u sample 8 protein-urine 24h 147.1 נפח1750mml עם תוצאה תקינה?
אינני מצליח לקרוא ברור: כמה חלבון היה בשתן? בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, לאשתי יש דמומים קלים זה כשבוע. היום אובחן שיש לה מטומה ושהיא צריכה להמשיך ולנוח עוד שבוע. יש דופק עוברי.אשתי בת 38.הריון שני,לאחר גרידה לפני חודשיים. מה הסיכון שיפתח צוואר הרחם עקב הדימום? כמו כן,מהם הסיכויים ללידה תקינה? תודה.
בדרך כלל ההמטומות נספגות, וההריון ממשיך תקין. נא להתיעץ עם הרופא המטפל. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
בת 32 , שבוע 9 נשלחתי למיון עקב שק הריון, שק חלמון ועובר שמתאים לשבוע 6 וללא דופק במיון עשו לי us ונמצא דופק חלש מאוד..ככה רשמו באבחנה נשלחתי לביקורת עוד שבוע.. מה הסיכוי שההריון הזה תקין וישרוד? ממה נובע פער של שלושה שבועות??
צר לי, אינני מכיר את ההגדרה "דופק חלש". בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב! אתמול( חודשיים וחצי לאחר לידה) עברתי היסטרוסקופיה אבחנתית + גרידה , בעקבות ממצא שהתגלה ברחם. במכתב שחרור כתוב כי הוסר ממצא נמקי בקיר האחורי של הרחם שהוסר בעזרת מגרדה.קיבלתי המלצה למנוחה 3 ימים וביקורת רופא בעוד כמה שבועות. השאלה שלי מה זה אומר הממצא הזה? מדוע לא הומלץ על טיפול אנטיביוטי או הורמונלי - האם זה לא מה שמקובל בדרך כלל? מתי עדיף להגיע לביקורת רופא ? ועוד , אתמול היה דימום יחסית חזק והיום אין בכלל - האם זה נורמלי? האם חייב להיות דימום במשך כמה ימים? מה שכן - יש לי קצת כאבי בטן - לסירוגין מקדימה ומאחורה. חשוב לי גם לדעת - מה הכוונה למנוחה , האם אני יכולה לטפל בתינוק ,וכל מה שמשתמע מכך ( לטייל איתו וכו') או שאניממש חייבת לשכב במיטה? אודה מאוד על תשובתכם.
השאלה שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 39- מרגישה כל יום תנועות עובר אך יש ימים שהתנועות חזקות ומורגשות מאוד במשך כל היום ויש ימים שהן פתאום חלשות יותר. חשוב לי לציין שכל יום אני מרגישה תנועות- השינוי בחוזק הוא שמטריד אותי.. אודה לך על תשובתך בהקדם! תודה
שינוי מהותי בתנועות העובר מצדיק בדיקה רפואית. אבל אם מדובר בשינויים מחזוריים, וכל עוד זה מעל הסף של 3 פעמים ביום, 3 תנועות בחצי שעה. אזי זה נשמע לי תקין. התיעצי גם עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום אני נמצאת בשבוע 5 מחפשת רופא/ת נשים ממולצ/ת בראשון לציון קופת חולים לאומית אשמח אם תוכלו להמליץ לי מייל: [email protected]
אלו הרופאים המומלצים בראשל"צ של לאומית: ד"ר כץ פנחס 03-9531953 ד"ר קונפורטי שבתאי 03-9560559
שלום, אתמול עשיתי שקיפות , בשבוע 11.5. המדידה של הנוזל הייתה 0.8 מ"מ. שאלתי- באם הייתי עושה את הבדיקה בשבוע 13.6- מדידת הנוזל הייתה גבוהה יותר, או שזה מדד יציב? כלומר- אין סיכוי שהתוצאה יכולה להשתנות לרעה עם הזמן? תודה
כן, יתכן שינוי מבדיקה לבדיקה, זה לאשכיח. לא נהוג לפיכך, לבצע בדיקות חוזרות. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
עד איזה שבוע הריון מותר לטוס (הריון תקין)? טיסה של כ 3,5 - 4 שעות. תודה מראש. נטלי
אינני מכיר כלל רפואי המגביל טיסה לפי שבועות הריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בשבוע 5 ו-3 ימים. אתמול ביצעתי אולטראסאונד והרופאה ראתה שק הריון תוך רחמי ושק חלמון. שק הריון בגודל 8.6מ"מ*9.1 מ"מ. האם תקין? תודה רבה
כן, זה נראה תקין. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 18+5 והיו כמה ימים שהרגשתי תנועות ופתאום אני לא מרגישה תנועות האם בשלב זה צריך להרגיש תנועות בכל יום? האם זה סיבה להבדק? ואם לא אז מתי כן צריך להרגיש תנועות בכל יום ? תודה רבה על התשובה
ככלל, לא צריך להרגיש תנועות בשבוע זה. אבל אם הרגשת וזה פסק, נראה לי הכי הגיוני לגשת לבדיקה ולוודא שהכל תקין. פני לרופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום השבוע הייתי אצל הרופא בביקורת והבנתי שהתינוקת שלי במצב עכוז. האם זה נכון שבגלל הגודל והמשקל אני ארגיש כאבים כשהיא תתהפך? מה גם שהרופא אמר שאם היא לא תתהפך אני אצטרך לגשת לחדר לידה לשם היפוך מלאכותי מה זה???? זו לידה שלישית שלי אבל בכל זאת חדש לי...
בעיקרון, בשבוע 31 אין כל משמעות למנח העובר, כי זה משתנה הרבה פעים עד ללידה. ואין כל מקום לדון בזה. אלא אם בבדיקה היו נתונים נוספים. התיעצי עם הרופאה שלך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, לאשתי יש דמומים קלים זה כשבוע. היום אובחן שיש לה מטומה ושהיא צריכה להמשיך ולנוח עוד שבוע. יש דופק עוברי.אשתי בת 38.הריון שני,לאחר גרידה לפני חודשיים. עד כמה המצב מסוכן,ומהם הסיכויים ללידה תקינה? תודה.
האם יש סיכוי שהדימום אם ימשך יוכל לגרום לצוואר הרחם להיפתח? תודה.
קשה לי להעריך דרך האינטרנט את חומרת המצב. יש לשאול את הרופא המטפל. ככלל, זה דבר שכיח שבדרך כלל מסתדר והכל תקין בסופו של דבר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
תוצאת 29097 בבדיקת HCG-B Quantitative (B), מה היא אומרת?
זו תוצאה חיובית להריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
מאיזה ערך מדובר בהריון?
שלום, אני לוקחת גלולות יסמים שנתיים ןחצי. כרגע הפסקתי בגלל רצון להרות. האם אפשר מיד לנסות להרות או שכדאי חודש או פחות או יותר להשתמש באמצעי מניעה אחר?" אין נזק להריון, לעובר אם נכנסים להריון מיד לאחר תקופה ארוכה של נטילת גלולות? תשובה מהירה דחופה
אני אישית סבור שעדיף לא להרות מיד בסיום הגלולות אלא לתת למחזור הטבעי להתחדש. ורק אחרי חודש, וקבלת ווסת רגיל, לנסות להרות. אני מדגשי שזו דעתי האישית. יש רופאים החולקים עלי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום ד"ר לצערי תקף אותי כאב ראש נוראי שכדור אקול אחד לא עזר אז נאלצתי לקחת לאחר 3 שעות כדור נוסף. אני בהריון ראשון בשבוע 11 האם גרמתי לנזק? אני ממש מודאגת.. בדר"כ כדור אחד של אקמול עושה את העבודה אבל לקחת שני כדורים כבר קרה לי בעבר (לפני שבועיים) שלקחתי שוב 2 פעמיים מה הסיכון? בתודה מראש סיון
לא נראה לי שיש בעיה, אבל עליך לברר מדוע את סובלת מכאבי ראש המחייבים אותך לקבל טיפול נגד כאבים?
לא גרמת נזק, ויותר חכם זה לקחת שני אקמול בבת אחת. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
האם זה מסוכן ומשפיע על מהלך החיים התקין? והאם זה עשוי לעבור בתורשה מאם הסובלת מכך לתינוק?
קרוב לוודאי שזה לא עובר לעובר אבל ממלץ יעוץ גנטי מסודר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
לפני מספר חודשים עברתי הפלה בשבוע 8. עתה גיליתי שאני שוב בהריון(לפי החישובים שלי שבוע 5 מוסת אחרונה).בהריון הקודם הגניקולוג שלי אישר שההריון נמצא ברחם (בעבר עברתי ניתוח בטן) באמצעות החדרת האוטראסאונד לשימוש חיצוני לנרתיק. כעת יש לי תור לגניקולוג ורציתי לברר האם זה בסדר שהוא משתמש באולטראסאונד החיצוני שימוש פנימי, והאם הוא לא יכול לגרום נזק להריון מעצם זה שהוא גדול יותר מזה הואגינאלי. תודה.
אני נאלץ לבקש את סליחתך. אינני מבין את השאלה. ומשהו נראה לי לא סביר כאן.
לגניקולוג שלי יש אולטראסאנד כזה שמעבירים על הבטן - אני יודעת לפי כך שהוא מלבני ולא מאורך כמו זה הואגינאלי שהשתמשו בו במכון לבדיקת דופק העובר...השאלה שלי אם זה חוקי להשתמש באולטראסאונד החיצוני שימוש ואגינאלי?
לגניקולוג שלי יש אולטראסאנד כזה שמעבירים על הבטן - אני יודעת לפי כך שהוא מלבני ולא מאורך כמו זה הואגינאלי שהשתמשו בו במכון לבדיקת דופק העובר...השאלה שלי אם זה חוקי להשתמש באולטראסאונד החיצוני שימוש ואגינאלי?
השתחררתי מהצבא אתמול והיום גיליתי שאני בהריון. אין לי רופא נשים ובכלל אני לא רשומה בקופ"ח כי הייתי חיילת מה לעשות? בבקשה עזרה דחופה
הרשמי מיד לקופת חולים מעכשיו לעכשיו. בעיקרון יש רצף עם הקופה בה היית לפני הגיוס. פני בהקדם לרופא נשים.
דר' שלום אני מתגוררת בסין ומתכננת ללדת כאן. שוקלת טיול לטיבט בחודשי ההריון הראושנים. (סביבות חודש רביעי) אנחנו מתכננים הגעה ברכבת ולא בטיסה על מנת להתרגל לגובה לאט לאט. - האם שהייה בגובה של 5000 מ' למשך שבוע עלולה לגרום למצוקה או בעיה לעובר? - האם ישנה בעיתיות אחרת הקשורה בטיול שכזה בשלב כזה של ההריון? אשמח לתשובתך ענבל
אינני מומחה לנושא טיבט וכל המשמעות הכרוכה בטיול שם. יש ב"שיבא" מרפאת מטילים, אולי שם תוכלי לקבל מענה, כולל לגבי תקופת ההסתגלות הדרושה. הרי נשים טיבטיות יולדות שם והכל בסדר. וודאי שחשוב להיות בטוח שההריון תקין לגמרי.
שלום, אני בשבוע 25, אכלתי שתי קוביות שוקולד מריר עם ממתיק מלאכותי אני חושבת שהוא מליטיטול, לצערי שמתי לב לזה אחרי שסיימתי לאכול. האם זה מזיק לעובר?
למיטב ידיעתי אין בעיה.
שלום, עברתי ניתוח קיסרי לפני כשבועיים, במהלך השבוע האחרון אני סובלת מכאבים חזקים מאוד בשכמה ובכתף ימין. הכאבים כה חזקים שאני נאלצת לקחת תרופות כל הזמן (ניורופן או אדויל) וגם זה לא ממש עוזר. נבדקתי ע"י אורטופד וע"י רופא פנימי ולא נמצאה סיבה לכאבים. נאמר לי ע"י חברה שזו לפעמים תופעה מוכרת אחרי ניתוח. האם זה יכול להיות כתוצאה מהניתוח כמה זמן זה בד"כ נמשך? האם יש מה לעשות? בנוסף ניבדקתי ע"י רופא נשים שאמר שיש לי עדיין קרישי דם ברחם, הוא אמר לי לחזור לבקורת עוד שבועיים. האם זה נורמאלי בשלב זה? יש לציין שאין לי דימום כבר מספר ימים. מה התהליך במקרה שהם לא יצאים לבד? תודה נגה
אני מציע לך להתייעץ עם רופא מרדים, לגבי הקשר האפשרי לניתוח. לגבי הקרישים זה יתכן עדיין ומותר.
קצת ארוך... מצטערת :) גילו לי סכרת בערב החג. בהתחלה עשיתי לעצמי דיאטה והכול היה מצויין. ביום שישי סוף סוף הלכתי לדיאטנית, במקביל התקלקל לי המכשיר וקבלתי מכשיר חדש free style. במקרה, או שלא במקרה, מאז יום שישי יש לי ערכים גבוהים. השיא היה אתמול בערב, אחרי פיתה מקמח מלא וקפה הערכים שלי הגיעו ללמעלה מ200. גם היום אני 100 בצום, 126 אחרי אוכל. הרופא שלי אמר לי להמשיך עם הדיאטה כמה ימים ואז לבא. לא היה מוטרד ועכשיו השאלה: אני לא רגועה מזה שהוא השאיר אותי במעקב אצלו. לא כדאי לפנות למרפאה שמתמחה בסכרת הריון? ויפה שעה אחת קודם? אני כבר שבועיים עם הסיפור הזה ומאוד לא רגועה. הוא רופא מקסים ומקצועי אבל לא אנדוקרינולוג והדיאטנית נראתה לי מקצועית אבל ברור לחלוטין שלא מומחית בסכרת. מה לעשות?
שאלתך איננה בתחום הפורום הנוכחי. איננו עוסקים בנושא מיומנות רופאים וכדומה.
שלום רב, אני בשבוע 30 ואנחנו מתכננים נסיעה לאית בסוף השבוע. רב סרן שמועתי הנחמד אומר שלנשים ברהיון משבוע מסויים אסור לנסוע נסיעות רצופות ארוכות, האם זה נכון? תודה! תמר
אני מסכים. בנסיעה ארוכה ממלץ לעשות כל כשעה הפסקה, לשתיה והתרעננות וחילוץ עצמות.
שלום רב, אני כעת בשבוע 15.בתחילת ההריון עברתי בדיקת דם שכללה CMV IgG ו- CMV IgM ושני הערכים היו שליליים (כלומר מעולם לא חליתי בוירוס ה-CMV). לפני כשלושה שבועות הייתה לי "שפעת" עם חום במשך יום אחד. לא ייחסתי לכך חשיבות, אך מאחר ויש לי עוד 2 ילדים קטנים בבית, יעצו לי (רק עכשיו) לבדוק אם זה היה CMV. ביקשתי את הבדיקה מרופא המשפחה והוא רשם:CMV Batt. מה בודקת בדיוק הבדיקה הזו? האם היא בודקת אם אני חולה עכשיו (כי אני ממש לא) או האם נדבקתי ב-CMV בעבר? האם בדיקה זו מקבילה לאחת מ-2 הבדיקות שביצעתי בתחילת ההריון? בנוסף הרופא רשם גם בדיקות דם נוספות (ספירת דם, גלוקוז, ALT, CREATININE, ALKALINE PHOSPHATASE, UREA) וכן משטח גרון ובדיקת שתן לכללית ולתרבית. האם יש קשר ל-CMV? תודה.
הבדיקה בודקת אם נחשפת לוירוס CMV, כמו גם רמזים בבדיקות האחרות להדבקה ויראלית כללית, לא בהכרח CMV.
שלום. אני בהריון ראשון שבוע 18 ורציתי לשאול מתי אני ירגיש את העובר? האמת היא שאני מרגישה מצוין (טפו טפו טפו) ובפרט לבטן התופחת אין לי תחושות משונות. זה נומאלי? תודה
במיוחד אם זה הריון ראשון...
האם יש צורך באמצעי מניעה לפני קבלת הוסת הראשונה לאחר הלידה?
השאלה שייכת לתחום גינקולוגיה. לא לפורום הנוכחי.
שלום שמי שגית, אני נמצאת בשבוע 10 נכון להיום. ביום חמישי שעבר בבדיקת אולטרסאונד אצל הרופא לא נצפה דופק והופנתי לבדיקת אולטרסאונד נוספת לעוד שבוע.הרופא אמר שהוא חושב שההריון לא מתפתח. ייתכן וההריון צעיר יותר ולכן לא נצפה דופק?
מה ראו בדיוק? ראו עובר? מה גודלו? מתי גילית שאת בהריון? איזה בדיקה עשית?
שלום לך אני בשבוע 17 רציתי לשאול הייתי לפני יומיים בחמת גדר ונכנסתי למים חמים כמה פעמיים לזמן ממושך יותר מ 10 דקות האם פגעתי בעובר או באחד ממערכתיו? איך אפשר לבדוק את זה הפסקתי לעשן עד שבוע 15 וחזרתי לעשן כ 6 סיגריות במקום קופסא האם אני פוגעת בעובר בכמות זו תודה על המענה
העישון כה מזיק לעובר, שאני למד ממנו על מחויבותך הנמוכה לשלום הילד שלך. חמת גדר ממש לא רלוונטית במצב זה.
רציתי לשאול בבקשה לגבי הטבלה הסינית למין הילוד אם שמעת עליה ואם היא נכונה לפי דעתך
לא מכיר
מה השאלה?
שלום רב, אני בשבוע ה-6 להריוני ועושה ספורט (הליכות) פעמיים עד 3 בשבוע. רציתי לדעת אם זה בסדר או שעליי להפחית את המינון. כמו כן הבטן שלי כבר ממש בולטת יחסית, כבר ממש קשה להסתיר את ההריון...הייתכן שהבטן תצא מוקדם כל כך?
אין בעיה עם הליכה בהריון, רק לא להיות גיבורה מדי. לגבי הבטן, קשה להעריך דרך האינטרנט. התיעצי עם רופאך. אבל אם האולטרסאונד תקין, אינני רואה בעיה.
אם אני בעלת סוג דם a- ובדיקות הדם הקומס יצא חיובי {בשבוע 34} ולא קיבלתי בהריו הזה זריקת אנטי די בדיקת הקומס 1:8= אנטי די. ואנטי סי=1:32 וממליצים לי לא לקחת זריקת אנטי די האם זה מסוכן לי או לעובר {לפני כ9 חודשים קיבלתי תרומת דם כ2.5 מנות עקב הפלה} אודה מאוד על תשובת רופא.
מדוע לא קבלת אנטי D בשבוע 28 כמקובל?
לא קיבלתי אנטי די כי התשובות של הקומס יצא חיובי 1:4 וארי שבועיים היה 1:8 והרופא אמר לא לקחת את הזריקה. מה זה אומר האם זה מסוכן ? עשו לי אולטרסאונד זרימות דם וזה יצא בסדר גמור מה עכשיו לעשות אני ממש לא מבינה בזה ומרגישה אבודה.
ביצעתי בדיקה ביתית יצאה חיובי לאחר שבוע החלו דימומים כמו וסת לא חזקים במיון הבדיקה הביתית היתה חיובית אך הם איבדו את הבדיקה הדמית שלקחו לי [חכמים] אני בשבוע 5 ולא ראו שק הרירית ירדה מ11 ל3 מה זה יכול להיות הדימום נחלש רק מחר אני יעשה בדיקת דם אני בלחץ...
מה התוצמאה של בדיקת הדם?
שלום שמי עינת בת 28 .ילדתי את ילדי הראשון לפני כחודש וחצי בבית החולים לניאדו ועברתי טראומה נוראית בלידה. אושפזתי לשמירת הריון בשבוע 34 ויום בשל דימום בגלל שיליית פתח,ולאחר שבוע של ריתוק למיטה בבית החולים התלוננתי במשך 4 ימים נוספים על כאבים נוראים בגוף וכאבי ראש. לחץ הדם היה גבוה מאוד 190/160 כולל בצקות. הרופאים לא עלו על כלום ורק נתנו לי מלא כדורים כולל לשיכוך כאבים שלא עזרו. ביום הרביעי אחרי שהגעתי למיון התברר שיש לי היפרדות שילייה ורעלת הריון,הכניסו אותי ישר לקיסרי (בשבוע 35+4) ושם העיניינים החלו להסתבך כשהתברר שבנוסף להכל התפתחה תסמונת hellp אשר פוגעת בכבד. כשיצאתי מן הניתוח פיתחתח חום גבוה כולל איבוד הכרה, והרופאים אמרו לאמא שלי שמצבי קריטי והם עומדים לאבד אותי (מאחר שאני בתחילתה של קריסת מערכות מפני שהטסיות שבכבד מייצרות רק 80,000 במקות 150,000) ולכן שלחו אותי באמבולנס לבצע בדיקת סי-טי ראש בתל השומר כדי למנוע אירוע מוחי,ומשם העבירו אותי לטיפול נמרץ ל-4 ימים ואח"כ חזרתי למחלקת יולדות לעוד שבוע. סה"כ אושפזתי כשלושה שבועות בבית החולים. הייתי מעוניינת לקבל יותר מידע נרחב על תסמונת hellp .
שאלת מצויינת, אבל לא ניתן לתת הסבר נרחב במסגרת הפורום. לכך מתאימה יותר פגישה מיוחדת למטרה זו עם רופאך. אגב יש על כך מידע רסב ברשת, בחיפוש לפי רעלת, HELLP וכדומה.
שלום רב, אני בשבוע 10 ועד כה הכל תקין. היום לפתע ראיתי כי יש לי בלוטה באיבר המין קטנה כמעין נים דם עגול בצבע אדום כהה. ממה זה נובע והאם זה קשור להריון? תודה
זה כנראה קשור בהורמוני ההריון. ממלץ שתבדקי כדי לוודא זאת. פני לרופאך.
אhשתי נמצאת בהריון בשבוע 18 אתמול הינו אצל רופא נשים בכדי לעשות אולטראסאוד ולבדוק את הגדלים של העובר ( עשינו שקיפות עורפית בשבוע 12 והכול היה תקין ) המשקל של העובר כון לשבוע 18 הוא 270 גרם האם זה מדאיג ? הרופא גם אמר כי העובר ישב בתנוחה שאי אפשר לזהות את המין שלו וניסה כמה פעמים לדקור את בטין אשתי באצבעותיו בכדי שישנה את תנוחתו ובסוף אמר נדמה לי כי יש לך בת כי לא הצלחתי למצוא את הבולבול שלו , האם הדבר הזה הוא םופי ונכון?
השאלה לא ברורה: אתה אומר שאתם בשבוע 18 והעובר מתאים לשבוע 18. מה מדאיג בזה? לגבי המין, איני יכול להעריך את מידת הוודאות של הרופא שבדק, אם אתה אומר שהוא לא היה בטוח. ככלל, קביעת ממין נקבה, זה לפי שרואים נקבה, לא לפי זה שלא רואים זכר.
שלום רב, הייתי רוצה לשמוע את דעתך לגבי טיסה לארה"ב בשבוע 25/26 בהריון תאומים. תודה מראש קרן.
אם ההריון תקין, זה מותר, אבל ממלץ לודא זאת עם רופאך.
עשיתי בדיקת פרוגסטרון ביום ה14 ישן 0.2 חדש 0.6 ובנוסף עשיתי היום בדיקה ביום ה21 ויצא לי 17.9 ישן ו56.7 חדש. האם אפשר לדעת האם היה לי ביוץ והאם אני בהריון מהבדיקה הזאת??? אני ממש לחוצה לקבל תשובה..
לגבי ביוץ, זה שייך לתחום פםריון, לא לפורום הנוכחי. לגבי הריון, הבדיקה הדרושה היא בדיקת הריון ולא בדיקת פרוגסטרון.
אני נמצאת בשבוע 5 ולאחר קיום יחסי מין הופיע לי הפרשה ורודה (בהירה) (אשר במהלך היום כבר הפסיקה). אציין כי גם לפני שגיליתי שאני בהריון היתה לי הפרשה דומה אך חשבתי שזהו סימן לפני וסת. יש לי תור אצל הרופא נשים בעוד שבוע לבדיקת אולטרא סאונד. שאלתי האם יש צורך לגשת למיון נשים או להמתין לבדיקה.
ככלל, דימום בהריון מצדיק בדיקה גינקולוגית. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום, אני בת 29, בהריון ראשון שבוע 31 ושלושה ימים. אני נוטלת כדור פלוטין אחד ביום. ברצוני לדעת האם ניתן להניק כשנוטלים פלוטין? במידה ולא ניתן, האם יש כדורים מקבילים שכן ניצן לקחת בזמן הנקה? תודה ושבוע טוב רוני
ממלץ לא להניק במצב זה, גם אם הסבירות לבעיה היא קטנה, כי החומר עובר בחלב אל הילוד. לגבי חלופות. התיעצי עם רופא המשפחה, זה לא תחום מומחיותי. בכל מקרה, התיעצי עם רופאך, כי השיקול לגבי הטיפול צריך להיות כוללני יותר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
כיצד מאבחנים זיהום תוך רחמי ואיך ניתן לשלול או לאמת את האבחנה? האם הזיהום נרא באולטרה סאונד? תודה מראש על תשובתך.
שאלתך שייכת לתחום גינקולוגיה, לא לפורום הנוכחי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, אני כרגע בשבוע 10 להריוני. האם ניתן להמשיך בטיפולי אפילציה ("מחט חשמלית") באיזור הסנטר והצואר? האם אפשר כבר בשבועות אלה או שיש לחכות לשבועות מתקדמים יותר, אם בכלל? תודה מראש על תשובתך
אינני רואה בעיה עם האפילציה, אבל אין לי מידע פיזיקאלי לגבי מידת מעבר הזרם דרך העובר. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב, הנני בהריון כיום בשבוע 17. בדיקת שקיפות עורפית תקינה בשבוע 15 עברתי סריקת מערכות מוקדמת בה נתגלה ממצא ציסטי בגודל 6*8 מילימטר באיזור הצרבלום. הייתי אצל 3 רופאים שונים שביצעו את סריקת המערכות כולם אמרו כי שאר המערכות בעובר תקינות (כולל המוח: " ברקמת המוח לא מדגימים הסתידויות, הגרעינים הבזלים נראים תקינים, החדרים הלטראלים ברוחב רגיל, החלק הקדמי של הקורפוס קולוסום קיים, מזהים אונות צרבולום מעט דחוקות לצדדים בגלל הממצא הציסטיבחדר הרביעי, הריקמה הפריונטריקולרית בעלת אקוגניות רגילה") והמליצו לי לחכות 3-4 שבועות ולבוא לראות איך זה מתפתח (בתקווה שזה יקטן ויעלם עם הזמן) ושלא יתגלו מומים נוספים שכרגע אין. ברצוני גם לציין כי אצל 3 הרופאים ראו מזוייות מסויימות באולטראסאונד את המוח בשלמותו (לטענת אחד מהם אם הייתי מביאה צילום של המוח מזוית שו הוא היה טוען כי הכל בסדר ותקין) ומזוית נוספת רואים את הממצא הציסטי הנ"ל. כמו כן המליצו לי הרופאים לבצע מי שפיר ואם הקריוטיפ תקין והציסטה תעלם בהדרגה צפויה התפתחות תקינה. אחד מהרופאים היה קצת פחות אופטימי ושאל אותי לגבי הפסקת הריון מה שהלחיץ אותי מאוד וגורם לי לחוסר שקט מתמיד. עוד ברצוני לציין כי העובר הינו ממין נקבה. שאלתי היא: האם נתקלת במקרה דומה/זהה בעבר? אם כן האם באמת הציסטה צפויה להיעלם? אם לא מה המשמעויות של זה בהנחה שזהו ממצא תקין שלא גדל ושאר הבדיקות תקינות? תודה רבה!! בתקווה לטוב
מדובר בשבוע מוקדם מכדי להעריך את האיזור האחורי של המוח, שנבנה ממש בתקופה זו. יתכנו תהליכים שנראים לא ברורים, ובסוף הכל תקין. מאידך, אם יש תכנית לדיקור מי שפיר, זה הזמן לבצע. עצתי: יעוץ גנטי בהקדם לגבי דיקור, והערכה חוזרת של המוח בשבוע 20 בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
אני בשבוע 25. בעקבות כאבים קלים בבטן התחתונה, ביצעתי בדיקה. נמצא שאורך צוואר הרחם הוא 32 מ"מ, צוואר סגור, ללא צירים. (הכאבים כבר חלפו) האם האורך תקין לשבוע זה, או שזה מחייב מעקב ושמירת הריון ? (בשבוע 20 האורך היה 37 מ"מ)
האם בבדיקה יש צירים? מה הראה מוניטור צירים? בדיקה חוזרת מחר יכולה לתתלך הערכה אם יש דינמיקה והחמרה. כל אלו הנתונים הדרושים כדי לענות לך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
רשמתי למעלה, בדיקת מוניטור צירים הראתה שאין צירים. האם המצב תקין ?
שלום, אני בשבוע 25. מזה ארבעה ימים אני מרגישה הפחתה גדולה מאוד בתנועות העובר במספרן ובעוצמתן ( מקודם היו ממש כמו בעיטות, עכשיו זה תנועות עדינות), הלכתי לרופאה עשתה לי אולטראסאונד ואמרה שהעובר זז. אני עדיין לא רגועה, מה דעתך?
זה שבוע מוקדם יחסית, לשם קביעת תבנית התנועות והערכה לגבי הפחתה שלהן. אם בדיקה הראתה תנועות תקינות שאת בעצם לא מרגישה, אזי אפשר להניח שהכל תקין. אנא וודאי זאת עם רופאך. אולי בדיקה חוזרת תרגיע אותך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
ד"ר יפת שלום, בבדיקות דם נמצא כי נוגדנים לאבעבועות נמוך/גבולי אני מתכננת הריון - יש משמעות לממצא זה? צריך להתחסן שוב ובמה זה כרוך? אם כן כמה זמן מהחיסון מומלץ להכנס להריון? אמא שלי זוכרת שחליתי באבעבועות רוח בילדותי תודה רינה
את כנראה מחוסנת ואין בעה. אנא וודאי זאת עם רופאך. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
הי שמי הוא דניאל ולפני כמה זמן בערך (תישעה חודשים) ככל הנראה נכנסתי להריון, במשך 3 שבועות או שבועיים וחצי ככה היה לי את כל הסימפטומים להריון, יום או יומיים לאחר דימום לא מוסבר (כמובן הרבה לפני הווסת ושבוע בערך אחרי הווסת, קצת יותר משבוע). הלכתי עם החבר לבצע בדיקת הריון ויצא שלילי, ומה שרציתי לדעת, כמו שכמה רופאים אמרו לי, אם זה הגיוני שהריון יכול להיסתיים בדימום קטן ולכן התוצאה הייתה שלילית ואם זה הגיוני שאחרי שלושה שבועות (מספר ימים אחרי הבדיקה) הייתה לי ווסת רגילה לגמרי? וחשוב לי לומר שאת הבדיקה ביצעתי שבועיים וחצי אחרי הופעת כל הסימפטומים של ההריון.
כן, יש אפשרות שהריון יפול כה מוקדם, שלא ניתן יהיה לזהות שהיה בכלל הריון. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום רב! לפי החישובים שלי ב7/4 היה הביוץ האחרון שלי... באותו יום ובימים שלאחריו קיימתי יחסים. שאלתי היא מתי אפשר הכי מוקדם לבצע בדיקת דם/ בדקיה ביתית... תודה
שבועיים אחרי היחסים. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר
שלום דוקטור אישץי בשבוע 34 לריונה ודפיקות הלב שלה דיי גבוהו וגם יש לה קוצר נשימה כאשר הלכנו לבית החולים הרופא אמר לנו שהבטן שלה זה לא בטן של שבוע 34 אלה יותר מיצקדם שבוע 35 36 איך אפשר בידיוק לדעת איזה שבוע היא?
גיל ההריון מחושב לפי ספירת שבועות מהווסת האחרון. אם בבדיקה יש רושם לפער ניכר, ממלץ לבצע אולטרסאונד כדי לוודא צמיחה תקינה של העובר. לא מהירה מדי ולא איטית מדי. בברכה, ד"ר יפת יובל, רופא נשים, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, בצוע סקירת מערכות עובר, מעקב ויעוץ הריונות בסיכון גבוה רפואת האם והעובר, ברודצקי 43 רמת אביב, 0544564018 מנהל המיון הגינקולוגי, בי"ח "שיבא" תל השומר