Rh שלילי
דיון מתוך פורום הריון ולידה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בבדיקת דם שערכתי התגלה כי סוג דמי הוא O מינוס, ונאמר לי שבמידה ובעלי הוא בעל Rhחיובי, יהיה עליי לקבל 2 זריקות אנטי D במהלך ההיריון, ואחת נוספת לאחר הלידה, במידה והתינוק הוא Rh חיובי. שאלותיי הן: 1. האם נכון שהזריקה מיועדת להגנה להיריונות העתידיים ואינה מסייעת להיריון הנוכחי (זהו ההיריון הראשון שלי) ? 2. מה הם סיכויי ההצלחה של האנטי D וכמה שכיח השימוש בה ? (הבנתי שרק 15% מהאוכ' היא בעלת Rh שלילי) 3. האם סיכויי ללדת תינוק בריא נמוכים משל אישה בעלת Rh חיובי ? תודה רבה, מיכל
1) נכון. 2) הצלחה מלאה, אם נעשה שימוש נכון. 3) בטיפול נכון, אין הבדל בסכויים. ד"ר יפת יובל, מומחה ברפואת נשים וילוד דיקור מי שפיר, סקירת מערכות העובר, יעוץ ומעקב בהריונות בסכון גבוה ברודצקי 43 רמת אביב, טל. 0544564018 מנהל מיון נשים, בי"ח "שיבא" תל השומר