שליה נמוכה cבשבוע 23- האם יש סיכוי?

דיון מתוך פורום  הריון ולידה

01/12/2023 | 00:43 | מאת: תמר

בסקירה מוקדמת אובחנה שליה נמוכה שמכסה את הצוואר. בשבוע 22 עשיתי US בגישה בטנית והטכנאית טענה שהשליה עלתה והתרחקה מהצוואר. היום, שבוע 23 ביצעתי סקירה מאוחרת והרופא טוען שהשליה עדיין מכסה את פתח הצוואר (בדק וגינאלית). -איך יתכן הבדל כזה בין 2 בדיקות סמוכות? -יש סיכוי שהשליה תעלה לבסוף? -אני מבינה שאם השליה לא עולה יש צורך בקיסרי. אבל מעבר לכך כתובות ברשת הפחדות מלחיצות. אשמח לסדר בדברים.

שלום תמר, כדי לדעת מדוייק האם השליה היא נמוכה או פתח יש צורך בבדיקת אולטרה סאונד וגינלי, בגידה בטנית לא ניתן לשלול בוודאות. מבחינת הלידה, רוב הסיכויים (סביב 60-66%) שהשליה תעלה ולא תהיה שליית פתח במועד. בינתיים מומלץ להימנע מקיום יחסי מין ולעקוב אחר גובה השליה. בהצלחה

08/01/2024 | 16:07 | מאת: תמר

שמחה לעדכן כי כעת - שבוע 29, ביצעתי שוב אולטראסאונד, כולל בגישה פנימית, והשליה עלתה למעלה- כבר רחוקה מהצוואר 2 ס"מ ויותר. זאת אומרת שאינה בעייתית יותר! חשוב לי לכתוב זאת כדי להרגיע נשים אחרות, אם תקלענה למצב זה של שליית פתח חלקית או גבולית- שהמצב הזה הפיך! ולא להכנס ללחץ לפני שבוע 32-33 כי יש הרבה סיכויים שהשליה לבסוף עולה מעצמה. הדברים האלה מגובים גם ע"י רופאים שהתייעצתי איתם. הרבה הצלחה לכולן ובקלות!

שמחה לשמוע המשך הריון משעמם בהצלחה

מנהלי פורום הריון ולידה