.דחוף

דיון מתוך פורום  תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות

01/11/2008 | 22:00 | מאת: טלי

שלום שמי טלי..לפני שבוע גילו שיש לי סרטן בריאות סרטן ממאיר ודי התביישתי לשאול את הרופא איך הולך ומה הולך ואם תוכלו לספר לי על המחלה אני יודה לכם אני בת 15 וחצי ואני לא יודעת איך להיות ומה להיות כ''כ קשה לי להתמודד עם זה רק מלחשוב על זה אני לא מספרת לחברים שלי כדי שלא יעזבו אותי בגלל זה...בבקשה תעזרו לי

לקריאה נוספת והעמקה

גם "סרטן" וגם "ממאיר" וגם "בריאות" הם מינוחים כלליים שיכולים להתאים למחלות שונות- עם טיפולים שונים ועם תוצאות שונות. כדי לענות (לספר על המחלה) צריך לדעת אבחנה מדוייקת יותר. מי שיודע את זה אולי טוב מכולם זה הרופא שלך- כדאי להתגבר על הבושה, בסופו של דבר מדובר על הבריאות שלך- ופשוט לשאול בלי לפחד.

08/11/2008 | 16:04 | מאת: יעל

שלום, רציתי לומר שגם לשותפה של אימי מצאו סרטן לפני חודש בערך והיא כבר בשלב של טיפולים כימיוטרפיים.. אני רק יכולה לומר לך שמי שחזק שורד, ואת צריכה להאמין בעצמך ובכח שלך וכח תעברי זאת מהר יותר.. בקשר להסבר על סוג הסרטן אז : סרטן הריאה - תסמיני המחלה כוללים שיעול, קוצר נשימה, כאב בחזה, כיח דמי, ירידה במשקל וחום. המחלה מתחילה ברקמת הריאה ומשם מתפשטת לריאה השנייה, לבלוטות הלימפה המקומיות והמרוחקות וכן לאיברים מרוחקים כגון עצם, מוח, כבד ומח עצם. הטיפול במחלה הינו תלוי שלב כאשר בשלבים מוקדמים הטיפול הינו משולב של כירורגיה, כימותרפיה וקרינה ובשלבים מתקדמים בעיקר מבוסס על טיפולים כימותרפיים וקרינה לשם הקלה. החלטה על הטיפול מושפעת פרט לשלב המחלה גם במצב החולה, הרעילות הצפויה מהתרופות או מחלות נוספות של החולה. בשנים האחרונות גדל מספר התרופות שאושרו לטיפול במחלה וביניהם תרופות הנקשרות לקולטנים לגורמי גידול או מעכבי התפתחות כלי דם.

יעל, מה שכתבת נכון באופן כללי לסרטן ריאה, שהוא מחלה של מבוגרים. בנערה בת 15 "סרטן בריאה" יכול להיות משהו שונה לחלוטין- ולכן חשוב לדעת את הפרטים, מידע שאינו מדוייק או אינו רלבנטי יכול לגרום לחרדות מיותרות שאינן במקומן. אני מעריך את הניסיון לעזור- אך צריך להיזהר כשמדברים במונחים רפואיים, ובודאי שקשה להשוות סרטן של "שותפה של אמא" לזה של נערה צעירה. גם הסיכויים להחלמה עשויים להיות שונים, ויש מקום ליותר אופטימיות.

מנהלי פורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות