לימפומה / מחלת הנשיקה (?)

דיון מתוך פורום  תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות

12/05/2007 | 18:37 | מאת: ido

שלום, אני חייל, בן 21, ולפני כ3 חודשים ניגשתי לרופא בגלל בלוטת לימפה מוגדלת בצוואר שמאלי תחתון. בבדיקה שיגרתית הפנה אותי הרופא לרופא א.א.ג בבלינסון וזה הפנה אותי לביצוע בדיקת f.n.a אותה ביצעתי לפני 3 ימים. בינתיים ביצעתי מספר בדיקות דם שתוצאותיהן: cmv-igm - שלילי cmv-igg - חיובי ebv-igm - שלילי ebv-igg - שלילי monotest - חיובי לאור בדיקות אלו הסביר לי הרופא כי אלו סימנים המראים על מחלת הנשיקה בעבר וכי כעת הגוף "נלחם" במחלה. ברצוני להדגיש כי ב3 החודשים האחרונים סבלתי ואני ממשיך לסבול מעייפות קשה, כאבי שרירים ופרקים, כאבים בחזה המקרינים לגב (ביצעתי צילום חזה לפני כשבועיים שיצא תקין) ועורף נוקשה המלווה בכאב. הרופא הסביר לי כי ייתכן והבלוטה המוגדלת היא לא יותר מ"שריד" של המחלה שעברה. כמו כן, הרופא שביצע את הביופסיה ציין כי לדעתו הבלוטה קטנה והיא מאוד שטחית עד שהיה לו ספק אם לבצע את הבדיקה. היום, 3 ימים לאחר ביצוע הביופסיה אני חש בעיקצוץ כמעט חשמלי מהבלוטה המוגדלת עד לכתף בכל פעם שאני מזיז את הצוואר - האם הדבר מצריך בדיקה? לסיום, אני מבולבל מאוד מכל המידע, הסימנים מאוד לא ברורים ואני לא מצליח לאזן בין היגיון לרגש. אינני מצליח להפסיק לדאוג ולצפות לנורא מכל. אשמח מאוד לחוות דעת נוספת, שאולי תרגיע אותי. תורה רבה! עידו.

לקריאה נוספת והעמקה

בלוטות (קשרי) לימפה מוגדלות הן באחוז ניכר של המקרים תגובתיות לתהליכים דלקתיים- שכן זה בדיוק תפקידן- להיות חלק ממערכת ההגנה של הגוף. לאור חשד נמוך של הרופא שלך, ותוצאות FNAשאינן מראות על גידול, אין לך סיבה לדאגה. התופעות שתארת יכולות אכן להתאים למחלת הנשיקה- ויכולות להימשך מספר שבועות עד מספר חודשים- אבל בסוף חולפות. התחושות המקומיות הן נורמליות לאחר דיקור, וצפויות לחלוף מהר.

15/05/2007 | 23:21 | מאת: ido

ראשית, תודה לך על תשובתך, אך אולי לא הבנת אותי נכון, מאחר וטרם קיבלתי את תוצאות בדיקת הFNA אותם אקבל רק בעוד כשבועיים- זו הסיבה העיקרית לקיומם של חששותיי. בנוסף, ברצוני להדגיש כי חלף שבוע ממועד הבדיקה, ותחושת ה"גירוד" / עקצוץ / שריפה של העור (איני יודע כיצד בדיוק להגדיר זאת) רק הולכת וגוברת, במיוחד לאחר שינה / מנוחה של האיזור. תחושת הכאב מתגברת בכל פעם שאני ממשש את הבלוטה או במגע מעל איזור הצוואר והכתף. כעת, האם כדאי לגשת ולהיבדק או שבתווך הזמן שחלף סימנים אלו עדיין נחשבים "נורמליים". שוב, אודה לך על תשובתך המהירה. עידו.

מנהלי פורום תמיכה וסיוע לסובלים ממחלות ופציעות קשות