רקדנית הסובלת מכאבי ברכיים חזקים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/10/2002 | 16:54 | מאת: אחינעם

הי, אני בת 20.5רוקדת הרבה שנים ומעולם לא היתה לי שום בעיה לאחרונה אולי בשל עומס רב בריקוד ובתפקידי (מד"סית) חשתי כמס' שעות לאחר שיעורי הריקוד כאבים חזקים מאוד בברכיים, ואף בשרירי המקרבים בצד אחד של המפשעה. לרוע מזלי עוד לפני שהספקתי לטפל בעניין נפלתי לבור- בברך אחת קיבלתי מכה ישירה ובשניה מכה בתנועה סיבובית ונפגעו לי גידים בצד השוק (ליד הברך) משיפשוף .בקושי דרכתי על הרגל במשך שבוע והרופא במיון אמר שהכאב יעבור תוך כמה ימים . כיום אני חודש לאחר הנפילה ועדיין סובלת מכאבים מאוד חזקים לסירוגין בברכיים-מאחורה,למעלה ובצד הפנימי של הברך ובחלקים שונים של הרגל. אורטופד שראיתי לפני מס' ימים נתן לי שוב משככי כאבים והמליץ פיזיוטרפיה שאתחיל ממש בקרוב. אני מדוכאת מאוד כי הריקוד הוא חיי! נראה לך שזהו סוף הקריירה? לפי מה שסיפרתי יש לך העאכה או הסבר לכאבים שלי? אודה לך מאוד אם תשיב לי כי העניין חשוב לי מאוד.

הסיפור שלך מורכב ובלילבדוק לא אוכללנסות להסביר אתכאביך. אשר לגורלך הנסיון מוכיחכירקדנים מקצועיים ממש כמו ספורטאים מחלימים מפציעות חמורות וחוזרים לתפקוד מלא הרבה יותר מהר ובקלות מאשר אחד העם.

05/10/2002 | 17:21 | מאת: אחינעם

קודם כל תודה על ההתייחסות ועל העידוד...ברור לי שבלי לבדוק אי אפשר לתת אבחון מדויק האבחון שקיבלתי הוא שמדובר בנזק לרצועה הצידית הפנימית ושיתכן נזק לרצועה ההצולבת הקדמית והטיפול: PTלחיזוק שרירים והקטנת דלקת ולחיזוק שרירי הסובך ופרופרינספשן בברך ימין . מה שמענין אותי זה הקשר בין הכאבים שהיו לי לפני הנפילה שגם הם היו רציניים והאם יש באבחון התייחסות אליהם ?ובאיזה אופן אוכל לקבל אבחון מדויק צילום? כדי שאקבל טיפול יעיל מדויק כדי לזרז את ההחלמה.. והאם יש סוגי מזון שרצוי לאכול כדי לזרז החלמה? מודה לך מאוד על ההתיחסות..

מנהל פורום אורתופדיה