מדרסים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

25/09/2002 | 23:19 | מאת: ערן

שלום רב. יש לי רגלי O ובמדידות למדרסים נאמר לי שיש להגביה את החלק בפנימי. הדבר נכון מצד אחד כאשר מסתכלים על כפות רגלי בזויות פישוק מסוימות אך כאשר חושבים על אלו שהולכים בדיוק הפוך - נוטים ללכת עם כפות הרגלים פנימה - הדבר נראה לא מובן. איך זה מסתדר? כמו כן כשאני הולך הלחץ המורגש על כפות הרגלים הוא בצד החיצוני, דבר שמחזק את טענתי (אני חושב). בתודה מראש. דבר נוסף: היכן אוכל למצוא מידע על כפות רגלים ומבנה גוף? שוב תודה.

לא ברור לי כלל ועיקר מדוע אתה צריך מדרסים. עצם היותך בעל רגלי O אינה משנה שכן מדרס לא תורם מאומה לתיקון מצב זה . אם מה שמציק לך הוא לחץ על החלק החיצוני של כף הרגל יש הגיון במתן תמיכה לצד הפנימי שכן על ידי כך יגדל שטח המגע של כף הרגל עם הסולהי והלחץ יקטן ( שהרי לחץ =כח חלקי שטח ) אשר למבנה כפות רגליים http://www.foottalk.com/anatomy.htm http://www.medicalmultimediagroup.com/pated/foot/anatomy/anatomy.html http://www.foot.com/

27/09/2002 | 10:14 | מאת: ערן

תודה על התיחסותך. הצורך במדרסים הוא מכיוון שיש לי פלטפוס. ציון צורת הרגלים שלי - O - היה כדי להדגיש שהלחץ בכפות הרגלים הוא בצד החיצוני. מובן לי שככל ששטח המגע גדל יותר כך הלחץ קטן. אך, הדבר מעלה שתי שאלות: 1. האם הגבהה ע"י המדרס בחלק הפנימי לא תיצור יותר עומס על החלק החיצוני? 2. אם כף הרגל שטוחה, הרי ששטח המגע הוא גדול ככול האפשר, אז למה צריכים מדרסים?

מנהל פורום אורתופדיה