Bursitis Shoulder

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

24/09/2002 | 21:39 | מאת: Ayelet

שלום רב, לאחר שסבלתי יומיים מכאבים עזים בכתף, בבדיקה של אורטופד אובחן אצלי בורסיטיס. קיבלתי זריקת קורטיזון בליווי טיפולי פיזיוטרפיה, אולם גם לאחר מספר ימים הכאבים העזים לא חלפו (בעיקר בלילה). האורטופד יעץ לי לעבור ניתוח. שאלותי הן: 1.האם כדאי לנתח כ"כ מהר, האם אין טיפולים נוספים שניתן לבצע לפני כן ? 2.האם ניתוח פותר את הבעיה לחלוטין, והאם הוא כרוך בסיכונים? 3. כיצד נוצר בוריסיטיס - מה ניתן לעשות בתור טיפול מונע? בתודה מראש, איילת.

לקריאה נוספת והעמקה

בפרינציפ איעןמה למהר עם ניתוח וכדאי מאד להשלים את מלאכת האיבחון על ידי ביצוע צילוםרנטגן ובדיקת אולטרהסאונד של הכתף. במידה שמתגלה קרע של גיד יש לעשותגם ארתרוגרפיה. לגבי טיפול אם איןמדובר בקרע של גיד אלא רק בדלקתשל הגיד יש טיפול יעיל למדי שנקרא גלי הלם חוץ גופיים. ניתוח (כלניתוח) יש בו סיכונים . יש שהניתוח לא מצליח יש שמתחולל זיהום במקום הניתוח יש שנוצרתהגבלה קשה בתנועת הכתף. ובכלל עוד לא ברור לי על איזה ניתוח מדובר האם באמצעות ארתרוסקופ האם פתוח. הבורסיטיס נוצר כתוצעאה משינויים נוונים בגיד בכתף .הגיד נקרא שרוול המסובב והוא גיד משותף למספר שרירים. הדלקת בגיד מתרחשת באופן הדרגתי לאורך זמן כשהיא מתחילה בשינויים נוונים בליבו של הגיד בעקבותיהם נגרם תהליך דלקתי הגיד הנפוח תופס מקום יורת מקודם והוא נלחץ בין בין העצמות המרכיבות את מפרק הכתף בעת תנועת הפישוק של הכתף מה שמחמיר את הבעיה. אי אפשר למנוע אתתחילתו שלהתהליך אך אפש למנוע התקדמותשלו עלידי שימוש בתנועות חלופיות לתנועת הפישוק של הכתף

25/09/2002 | 19:39 | מאת: Ayelet

שלום, איבחון הבוריסיטיס נעשה אצלי לאחר צילום רנטגן, והניתוח שהוצע לי הוא ניתוח פתוח בהרדמה מלאה. רופאת המשפחה המליצה לי לקחת כדורי אנטיביוטיקה (אתופן 400 מ"ג) ע"מ לטפל בדלקת - האם נטילת אנטיביוטיקה אכן יעילה במצב זה? תודה רבה, איילת.

מנהל פורום אורתופדיה