אורטופדי

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/08/2002 | 18:37 | מאת: פאני

מדובר באישה בת 36 הסובלת מכאבים בשורש כף יד ימין ,והבוהן ומהתנפחות של גב היד. התופעה חוזרת על עצמה בעוצמות שונות בממוצע כל שישה חודשים. היד בוערת ומשדרת חום רב ,וכאב בלתי פוסק . בצילומי רנטגן לא אובחנו כל שברים, אך בצילום עם חומר רדיואקטיבי מיוחד אובחנו סימני טראומה הן ביד ימין והן ביד שמאל . טופלתי בוויוקס ובאנטיביוטיקה במקביל . לטענת הרופא אין כל טיפול ולא ידועה הסיבה לכאב. בהתיעצות עם רופא ספורט לרפואה משלימה לטענתו הכאב הוא תוצאה וסימן של בריחת סידן שמלווה בסוכרת גבולית (מה שנכון לגבי ) ויש טיפול של כדורים לאורך שנים. הבעיה הרופאה הכללית מתנגדת אפילו לבדיקת מסת הסידן בעצמות עקב גילי הצעיר שכן לטענתה תופעות הלוואי של מתן כדורים לאורך שנים רבות לא ידועות עדיין. אנא נסו ליעץ לי בנדון ואשמח אם תיפתרו את בעייתי ותפנו אותי לגורמים המתאימים. בתודה מראש פאני .

לקריאה נוספת והעמקה

הרעיון שמדובר בכאב מחמת אוסטאוופרוזיס הוא מופרך מעיקרו ולכן אני מסכים עם רופאתך אם גם לא במאותה סיבה. מעבר לכך סיפורך לוקה בחסר רב מאוד . כך למשל הייתי רוצה לדעת מה עיסוקך , מה הרגלייך, מהם תחביבייך, מהי היד השליטה אצלך, . כשקורה ארוע כפי שאת מתארת מה מוליד אותו כמה זמן הוא נמשך מה מחמיר ומה מפחית את מחושייך , איזה תחושות את חשה ובאלו חלקים מן היד צד גבי צד כפי צד האגודל או צד הזרת כמה אצבעות ואלו מהן משתתפות וכו' וכו'.

26/08/2002 | 23:22 | מאת: פאני

הרני עקרת בית במשרה מלאה , מגדלת שתי בנות , חובבת את המטבח וכל הקשור בו . היד הפעילה והדומיננטית היא יד ימין , עברתי ניתוח לכריתת כיס המרה עקב אבנים שהתגלו, ובבדיקות הדם עקומת הסוכר היא תמיד גבולית כלומר בערכים של 110 לאחר צום ובהעמסת סוכר לאחר 3 שעות הוגדרתי סופית כגבולית ( זאת לאחר שבהריון לקיתי בסוכרת וטופלתי רק בדיאטה במרכז לבריאות האשה , מאז אני במעקב בדיקת סוכר אחת לשנה ) . ואכן אני מוגדרת כאשה עם עודף משקל של 15 ק"ג לערך בת 36 , שלא עוסקת בספורט , בעלת מערכת חיסונית חלשה באופן כללי , ולא מקבלת תרופות כלשהין באופן קבוע פרט לטמס טבליות נגד צרבת . בילדותי סבלתי מחוסר תזונה נכונה .ובנערותי חטאתי בדיאטות קשות ולא מאוזנות. התופעה הופיעה לראשונה לאחר מאמץ גדול ביד ימין בצד הגבי של הבוהן והכאב היה איום וטופלתי באטופן 400 מ'ג שלוש פעמים ביום במשך חודש בתוספת אנטיביוטיקה חזקה . לאחר שישה חודשים שוב כאבים בבוהן לכיוון שורש כף היד קשיים בכיפוף המפרק ובגב היד התנפחו הוורידים החיצוניים והיד בערה לי , ואז נשלחתי לצילום יסודי עם חומר רדיואטיבי והתוצאה לא הראתה מאום פרט לטראומה והפעם בשתי הידיים. טופלתי בוויקוס למשך שבועיים והתופעה חלפה וכן גם הפעם הכאב הופיע לאחר מאמץ רב של הידיים בעבודת המטבח שכוללת טבילת כף היד לסירוגין במי ברז ובבצק וכו' . מאז התופעה חזרה על עצמה רק בעוצמה פחותה כל בערך שישה חודשים ולא בהכרח לאחר מאמץ של היד , בנוסף מופיע לי כאב בקרסולי הרגליים לסירוגין שנעלם ללא טיפול פרט לחבישה של תחבושת אלסטית ,והליכה בקצב איטי ועלייה במדרגות הבניין , ולאחר יומייים הכאב פוחת בהדרגה ונעלם כלעומת שבא . גיליתי כי בקור יחסי כגון מזגן שמופעל בחדר הכאב ממש חריף לעומת מצב שבו היד חבושה וכן גם במים קרים . בתודה מראש פאני

מנהל פורום אורתופדיה