Metaphysyial Diplasia

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

25/08/2002 | 11:44 | מאת: יוסף .ס.

שלום, אני בן 19. עברתי אצל פרופ' פורת מי-ם ניתוח בשיטת איליזרוב ליישור הברכיים עקב מחלתי ותוך כדי הארכה של כ- 2 ס"מ. עד היום הייתי בריא לחלוטין , ולאחרונה הופיעו לי בעיות בברכיים שנובעות כנראה מהניתוח ומספורט בו עסקתי. הטיפול בברכיים מופקד כיום בידי ד"ר לאו מהר הצופים. שאלתי היא לגבי ניתוח המשך להארכת גפיים בעצמות השוק (הארכה של 6-8 ס"מ) - ניתוח שנחשב אמנם קוסמטי , אך חשוב לי בגלל גובהי (1.48) . האם הסיכונים שווים את הסיכויים ? האם תוכל לפרט את הנקודות הכי חשובות מבחינתנו להתייחסות ? היכן נוכל למצוא חומר לקריאה בנושא / מחקרים ותוצאות טיפול בחולים בארץ ובחו"ל ? ובכלל , המלצותיך בעניין ... בתודה.

לא קשה למצוא חומר קריאה בנושא התחל ב: http://www.shortsupport.org/Health/Leg-Lengthening/index.html זה אתר שיתן לך את הרקע ויצייד אותך במידע רלונטי. שים לב שאפילו בארה"ב יש רק שלשה מקומותבהם עושים הארכת רגליים לאנשים קצריקומה. תוכללמצא באינטרנט גם אתרים של מנתחים מרוסיה שם הם מבססים את עבודתם על שיטת איליזרוב ו על שיטה שהומצאה באוקראינה של הארכה תוך שימוש במסמר תוך לשדי המתארך על ידי הפעלת כח מבחוץ. הם לא מגלים את סוד הטכני. חברת אורתופיקס פיתחה גם היא מסמר כזה שעל ידי תנועה מסויימת ברגל הוא מארך ב 1 מ"מ ויתרונו שהוא בפנים ובחוץ לא רואים כלום.

30/08/2002 | 09:58 | מאת: אלדד

ביתי בת ה-16 נפגעה בתאונת דרכים לפני כשלוש שנים. פלג הגוף השמאלי נותר חלש כתוצאה מפגיעה בראש. כמו כן רגלה השמאלית קצרה בכחמישה ס"מ ביחס לרגל ימין (כתוצאה משבר בשוק שאוחה בחפיפה של מספר ס"מ, ללא התערבות כירורגית.) לאחרונה הוצע לה לעבור ניתוח בשיטת איליזרוב להארכת השוק השמאלית. מבקש לדעת מי הם הרופאים והמרכזים הרפואיים בארץ המתמחים ביותר בשיטה זו. מהם הסכנות הכרוכות בניתוח מסוג זה והאם ישנן אלטרנטיבות או חידושים בנושא זה. האם זה הזמן לביצוע הניתוח או שמא כדאי להמתין. אשמח לקבל תגובות גם מאנשים שעברו ניתוח מסוג זה תודה

מנהל פורום אורתופדיה