צפיפות עצם...

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

23/08/2002 | 19:38 | מאת: ליאת

דוקטור אסא שלום! עברתי בדיקת צפיפות עצם להלן הממצאים: עמוד שידרה: צפיפות העצם הממוצעת של חוליות L2-L4: 0.931g\cm בחזקת 2 % הממוצע של שיא מסת העצם בצעירות : 78% (TSCORE : -2.2 2( -2.4 % הממוצע של גיל הנבדק 81% הצפיפות אובחן אוסטיאופניה קשה. עצם צוואר הירך צפיפות העצם :0.868 g\cm בחזקת 2 % הממוצע של שיא מסת העצם בציעירות :89% TSCORE: -0/9 % הממוצע של גיל הנבדק 81% מה זה אומר אוסטיאופניה קשה ומה אומרים ממצאי הבדיקה אודה על תשובתך.

לקריאה נוספת והעמקה

אוסטאופניה הנה שלב שבו העצם כבר אינה בעלת צפיפות נורמלית אך עדיין אינה בחומרה המוגדת כאוסטאופורוזיס. עלי להבין את הרקע לקביעת המושגים. כשחברות הביטוח הרפואי האמריקאי נדרשו לשלם עבור הטיפול באוסטאופורוזיס הן דרשו מן ההסתדרות הרפואית האמריקאית הגדרות לגבי אוסטאופורוזיס איפוא נגמר המצב התקין ואיפוא מתחילה המחלה . מכיון שבחיים אין שחור ולבן אל מצבי בינים הוגדרו שלשה מצבי יסוד תקין , אוסטאופניה ואוסטאופורוזיס ולאלו נוספו ניואנסים כמו חמור וקל. ההגדרה של המצבים נתנת במונחים סטטיסטיים השואתיים כשההשואה נעשית לשתי קבוצות התייחסות : 1. צפיפות עצם אצל נשים נורמליות מתחת לגיל 30 וזה נקרא T SCORE 2. צפיפות העצם אצל נשים בנות גיל הנבדק אך שהן בריאות. הקטע החשוב הוא שלפי ההגדרות : עד מצב של אוסטאופורוזיס (T SCORE נמוך מ -2.5 ) לא מגיע לאשה השתתפות הקופה בטיפול על ידי ביפוספונטים ( פוסלן ודומיו)

24/08/2002 | 20:52 | מאת: ליאת

דוקטור אסא שלום! אני בקשר איתך כבר כמה חודשים לגבי מצבי של אימי. היא לקתה בavn בעצם הירך ובכתף לאחר כ-4 חודשים "עבר"הavn בירך והסתימה העורקית השתחררה במפתיע..... היא עברה בדיקת צפיפות עצם והתוצאות הן בהודעותי הראשונות (אבחנה של אוסטאופניה)ישנה ירידה של כ-2.2 % בעמוד השידרה..וירידה פחות חמורה בצוואר הירך. היא מטופלת בפוסלן פעם בשבוע כדור .האים ישנו קשר ישיר או עקיף בין שתי המחלות שצוינו ? האים קיימת האפשרות שהדבר יתרפא והעצם תתחדש ותחזור לצפיפות הרצויה או להפיך ידרדר לאוסטופורוזיס? האים התרופות שהיא נוטלת עלולות להשפיע לרעה על העובדה שהיא לקתה ב-avn והדבר עלול לחזור בעקבות הנטילה?ואים ישנם עוד פרטים רלבנטים שחשוב שאדע אשמח לשמוע..... סליחה על עומס השאלות ותודה רבה! ליאת.

מנהל פורום אורתופדיה