ברכיים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

09/08/2002 | 01:23 | מאת: דן

לד"ר יש לי שאלה אני בחור צעיר בן 21 ויש לי כאבים בברכיים , כאילו שאני מקפל אותם לגמריי ואז מיישר את הרגל אז יש לי כאב שכואב לי ליישר את הרגל אם אני מקפל את הרגל הרבה זמן אז כואב לי , מה זה יכול להיות האם זה אולי נורמלי!? תודה רבה מראש , דן.

זה מעיד על בעיה במפרק בין הפיקה לעצם הירך. כדאי שתבדק על ידי אורתופד

10/08/2002 | 10:41 | מאת: רותי שפירא

האמא שלי בת 78. הברכיים שלה מצבן גרוע ביותר (איני בקיאה בקריאת צילום, אך כנראה הן "מרוסקות*) , אך היא הולכת. היא עברה טיפול המבולטורי, לפני כן זריקות קורטיזון. יש ניתוח של השתלת סכוס, אך אימי אינה רוצה לבצעו היות והרבה מקרים מסתיימים בכישלון. כרגע היא מקבלת טיפולים במכון "לין" - חשמל ופיזיוטרפיה. האם יש לך, ד"ר אסא ליב-אל או לעמיתיך פתרונות נוספים שיקלו כאביה. למותר לציין כי סבלה רב יותר בקיץ...ממש סבל ללכת. מאוד אודה לתשובתכם. אם תרצו בעתיד אוכל לשלוח הצילומים.

הפתרון של השתלת סחוס לאשה בת 78 אינו רלונטי ואני מתפלא שאת מעלה אפשרות זאת. במידה שמדובר באוסטאוארטריטיס אצל אשה בת 78 עם כאב משמעותי והגבלה בתנועה של המפרקים ( שימי לב שאיני מתייחס לממצא בצילום, שכן זה אין לו חשיבות אלא לצורך קביעת האבחנה ) הפתרון הטובביותרהנו ניתוח להחלפת המפרק .זה ניתוח מוצלח ביותר .

מנהל פורום אורתופדיה