כאב בצלעות/שרירי בית החזה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/08/2002 | 15:10 | מאת: אדם

שלום רב לפני כשבועיים התחלתי לחוש כאב בצלעות משמאל בעת לחיצה או מתיחת היד כלפי מעלה. צילום חזה לא הראה דבר. בדיקות דם תקינות. לפני כשבוע התחלתי לחוש מתחת לעור במקום הכאב מעין פס דק קשיח באורך כ 5 ס"מ הנמתח מלמעלה למטה לצד שרירי החזה באזור צלעות 6-7. במקביל הכאב והרגישות למגע נחלשו ואולם הוא עדיין קיים במתיחת היד ויש תחושה של משהוא ש"נמתח" שם. רופא המשפחה ורופא כירורג שאליו הופניתי משערים שמדובר באיזה סוג של פציעה פנימית או קרע כתוצאה ממאמץ בשריר שעכשיו מצטלק ומתקשה (הוזכרה המילה פיברוזיס). איני נוהג להתאמץ הרבה אולם אני שוחה בקביעות בתנועות די נמרצות. ברור לי שלא תוכל לאבחן בשלט רחוק אולם האם השערת הרופאים סבירה (הם הציעו לחכות מספר שבועות כדי לראות מה קורה)? תוך כמה זמן נרפאות פציעות כאלה? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

ההשארה היא סבירה בהקשר הכללי שכןבאותה מידה אפשר להניח שנגרם לך נזק במפגש בין קצה הצלע לסחוס המגשר בינה ובין עצם החזה או שיש לך דלקת מקומית בסחוס שזה. עפ"ר איננו יודעי את הסיבה לסוג כאב זה ומכיון שעפ"ר הוא חולף מאליו כל החוכמה היא לשער השערה שאי אפשר להוכיחה אך היא "נשמעת טוב".

04/08/2002 | 23:03 | מאת: אדם

הכאב ואותו פס דק המורגש מתחת לעור הם בצד היותר קרוב לכתף ולא לעצם החזה, ולעצם הענין האם אותו פס קשה שאני מרגיש יכול להיות צלקת תת עורית כפי שתיארו הרופאים?

מנהל פורום אורתופדיה