תוצאות בדיקה ct

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/07/2002 | 17:46 | מאת: אבי

א.נ. עברתי לפני שבוע בדיקת ct בקרסול ימין , לפני כ- 8 חודשים סובבתי את קרסול ימין מאז לא עברתי שום טיפול פרט לפיזוטרפיה בצילומים לא ראו כלום ובזה הסתכם לאחר חמישה חודשים שוב פניתי על כאבים אז רק אז שלחו אותי לעשות מיפוי במיפוי ראו שישנה בעיה אך הרופא אמר שקשה לראות לכן נעשה ct בחתכים דקים להלן התוצאות: 1. התעבות בולטת של הרצעות הטלפיבולריות הקדמית והקלנאופיבולרית מימין ללא עדות להפסקה ברציפות שלהם. 2. הממצאה יכול להתאים לקרע חלקי היפטרופי חריף או לשינוי כרוני לאחר קרע חלקי בעבר . נא קולירציה עם הקליניקה. 3. עכירות קלה של השומן ברצס האנטרולטרי של קרסול ימין בצקת ו/או פיברוזיס תת עורית. אנה מימכה אבקש שתסביר לי במילים פחות גבוהות את פשר הבעיה ופירוש המילים כמו כן אשמח לדעת מה האשלכות של זה כי תנועתי מוגבלת כיום בשל הכאבים והעם היתה כאן הזנחה בדרך הטיפול( ראוי לציין שהתחלתי טיפול במסגרת הצבא) תודה רבה רבה, אבי

לקריאה נוספת והעמקה

מפרק הקרסול כמו כל מפרק מחוזק על ידי קישורים ( רצועות. ) בצד החיצונישל המפרק יש שלשה קישורים האחד הנו טלופיבולרי קדמי השני קלקלנאופיבולרי והשלישי טלופיבולרי אחורי . אצלך נמצאו שני הראשונים עבים מן הרגיל ומפענח הצילום מעלה השערה שזאת תוצעה שלקרע חלקי ( הסיבוב של הקרסול שקרה בעבר ) שהחלים תוך כדי התעבות של הקישור. הממצאים האחרים מעידים על נפיחות מקומית ובצקת של העור . כל הממאצם הללו ככל שיהיומ ענינים אינם עומדים בפני עצמם אלא בהקשר לממצאים הקליניים דהיינו אופיים של הכאבים והממצאים בבדיקה גופנית. כין שכך איני יכול להתייחס לעניין ההשלכות ו/או אופי הטיפול שקיבלת עד כה.

27/07/2002 | 21:59 | מאת: אבי

ד'ר יקר ראשית תודה רבה על התשובה . ברשותך אני מבין ממה שאתה מסביר לי שישנה בעיה ברגל כאשר התוצאות מצביעות על כך אני שואל כי חושש מהזנחה טיפולית מה לדעתך צריך להיות הטיפול והעם אני לדעתך ימשיך לסבול תמיד מקרסול ימין ( סכנה של נקע חוזר ופגיע ברצוע) המון תודה אני חושב ששרותכם חשוב וגורם לי לתחושה שיש למי לפנות יישר כוח!!

מנהל פורום אורתופדיה