הליכת תינוק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

08/07/2002 | 10:11 | מאת: רינת

שלום בני בן שנה וחודשיים והבעיה היא כשהוא הולך או רץ יחף הוא הולך על קצות הרגלים (כמו בלרינה) יש לציין כי בני הולך מגיל 10 חודשים וכבר בגיל 5 חודשים כאשר הוא התחיל לעמוד וללכת בתמיכת חפצים הבחנו בתופעה וניגשנו לאורטופד ילדים אשר אמר שתופעה זו תצריכה לעבור וכי מבנה כף הרגל של הילד תקינה. יש לציין כי כאשר הוא נועל נעליים הוא הולך תקין למרות שניתן לראות שהוא מנסה ללכת על האצבעות אבל כנראה זה קשה . בנוסף גם בעלי בילדותו "אהב" ללכת על קצות האצבעות גם עכשיו מדי פעם כשהו יחף הוא הולך כך הוא מסביר זאת בגלל פלטפוס. שאלתי היא האם יש צורך לפנות לאורטופד או אולי לנירולוג או אולי פשוט כדאי לנעול נעלים רוב הזמן (למרות שארטופד הילדים המליץ לתת לילד ללכת יחף כמה שיותר) בתודה רינת

לקריאה נוספת והעמקה
08/07/2002 | 11:40 | מאת: דר' אסא לב-אל

הליכה על קצה אצבעות אצל פעוטות היא דבר שכיח למדי ולרוב חולפת מאליה. . הדרך לדעת אם מדובר בבעיה של ממש כמו שיתוק מוחי או קיצור מולד של גיד אכילס היא לבדוק את תנועתיות הקרסול כאשר הברך פעם בכיפוף ופעם בישור. כשיש שיתוק מוחי תנועת הישור של הקרסול ( זו התנועה ההפוכה להליכה על קצה אצבעות מה שבבלט קוראים פלקס) היא נוקשה בעוד שאצל פעוט רגיל היא רכה וגמישה. כשמישרים את הברך, במידה שגיד אכילס קצר מילדה לא ניתן לבצע ישור מלא של הקרסול (הזוית בין סוליות כף הרגל וציר השוק אינה קטנה מ 90 מעלות )

בכלמקרה אם את מודאגת פני לאורתופד ועדיף כזה שמתעניין בילדים. הבדיקה עצמה לוקחת שתי שניות ויש שההורים אפילו לא שמים לב שהיא ניעשית. דבר אחד אל תעשי - אל תעני להצעה לשים מדרסים. אלו רק מחמירים את הבעיה בכך שהם מגיביהים את העקב.

מנהל פורום אורתופדיה