כף רגל

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/07/2002 | 10:29 | מאת: ש.ב.

בקר טוב לך בעבר כבר סיפרתי לך שאני לאחר ניתוח הלוקס ולגוס בכף רגל ימין מאחר שהיה לי עיוות שלדברי הרופאים היה הגורם לכאבים ולדלקת שנוצרה בסינובית שנוצרה כתוצאה מלחץ מקומי. עבר כבר שנה וחודשיים ואין שינוי במצב עדיין יש לי כאבים עברתי כל מיני בדיקות שחלקם לא מראות דבר לעומת זאת באולטרא סאונד רואים נוירומה שלא רואים ב-מ.ר.י. הרופא הזריק לי קורטיזון וזה לא עזר לי והוא החליט שאין מה לעשות איתי והפנה אותי למרפאת כאב. הוא לא חושב שניתוח לכריתת הנוירומה יעזור כיוון שיש אפשרות שהיא תחזור. ביוזמתי פניתי לרופא אחר על מנת שיעזור לי הכאבים הם בלתי נסבלים. אני שוב שואלת אותך האם נוירומה אכן גורמת לכאבים חזקים והאם היא יכולה להיות מלווה במעט נפיחות? הרופא האחרון שראה אותי הפנה אותי לבדיקות חוזרות כגון : רופא כלי דם שבדק ומצא הכל תקין. בדיקת E.M.G. גם תקינה בדיקות דם תקינות. לעומת זאת במיפוי עצמות "ספקט" התוצאה היא: קליטת יתר בשורש הבהן (רציתי לציין בפניך שלאחר הניתוח מפרק הבהן תקוע מעט הוא לא מספיק משוחרר) חיבור מטטרסיפלינגאלי ראשון. בסיכום נכתב: הממצא בכף רגל יכול להיות תהליך דגנרטיבי כתוצאה מ- הלוקס ולגוס וגם שינויים פוסט ניתוחיים. מה לדעתך התשובה אומרת. היש מקום לדאגה . לתשובך אודה.

04/07/2002 | 21:49 | מאת: דר' אסא לב-אל

כיון שניתוח לתיקון בהן קלובה ( "הלוקס ולגוס" בעברית- לא יותר נחמד? ) כרוך תמיד בחיתוך עצם סמוך למפרק שבין קצה עצם המשט הראשונה והגליל הקריבני של הבהן אין לצפות אלא לקליטת יתר בבדיקת מיפוי עצמות. כך שהתשובה צפויה ואין מקום לדאגה.

05/07/2002 | 18:19 | מאת: אלי שפיר

בצילום רנטגן שבוצע השבוע יש ממצא של דורבנים קטנים בשני צידי העקב הימיני. מהו הטיפול היעיל ביותר למניעת כאבים בהליכה ומה עלי לעשות עד לפגישה עם אורטופד מומחה שנקבעה ל- 26.7.2002. האם מותר לקחת יום יום בבוקר כדורי VIOXX של 25 מ"ג העוזרים לי מאוד נגד הכאבים ומריחת משפחת וולטרן מספר פעמים ביום?

מנהל פורום אורתופדיה