גב שפוף...

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

25/06/2002 | 13:48 | מאת: שרית

שלום ד"ר אני בת 20 וחצי, ומצעירותי אין לי יציבה נכונה (הולכת/עומדת/יושבת כפופה) נפגשתי עם אורתופד בשבוע שעבר, הוא אמר לי לשחות, ולעשות פעילות גופנית והוא ציין שרצועות לגב למינהן לא יעילות בכלל וחבל על הכסף. רציתי שהוא יפנה אותי לפיזיותרפיה, בכדי שתהיה לי פעילות ממוקדת על הגב אבל הוא לא מצא לנכון להפנות אותי לפיזיותרפיה. מה עלי לעשות? סדר יומי לא מאפשר לי לעשות פעילות גופנית סדירה ושחיה. אני יכולה לפנות לפיזיותרפיסטים באופן עצמאי? ואם כן, איך להשיג אותם? בתודה מראש...

25/06/2002 | 14:53 | מאת: חנה

אם סדק יומך מאפשר פ]יסיותרפיה מדוע שלא יאפשר התעמלות ופעילות אחרת כמו שחיה או הליכה וכו' שהם חשובים מאד לבריאותך היום ועוד יותר בעתיד. עם זאת עליך לדעת כי שחיה גם היא אינה משפרת יציבה . יש שחיינים אולימפיים לא מעטים שגבם שפוף למדי. לעצם העניין חשוב להבין מדוע הנך הולכת שפופה האם מדובר בעווג (דפורמציה *של עמוד השדרה , קיצור שרירים או סתם הרגל. במקרה הראשון באמת אין מהלעשות ( לבד מניתוח ) במקרה השני והשליש תרגול נכון יכול לסייע וכאן פיסיותרפיסט יכול להדריכך. פני לאורתופד שלך ודרשי ממנו הגדרה של סוג בעיית היציבה שלך ובהתאם תוכלי להתכוון לטיפול נכון אם יש כזה.

27/06/2002 | 00:34 | מאת: עודד

שלום לך שרית כמורה להתעמלות שהתמחה ב"טיפוח היציבה": ראשית חשוב שתטפלי בנושא כבר היום כי ככל שמתבגרים זה קשה יותר ועם הזמן כבר בלתי אפשרי. כאשר מדובר בגילך ברוב המקרים ניתן לעצור את המשך ההליך ואף לשפר אותו. אם מדובר בחולשת שרירם בלבד ללא תחילת שינוי במבנה החוליות והרקמות שמסביב ניתן אף להזדקף לחלוטין. באשר לאורטופד שלך-לא כולם היום משתפים פעולה עם הפיזיותרפיסטים ועלייך לפנות לאורטופד אחר ולבקש זאת.חשובה גם באמת ההבחנה כי במקרים מסויימים(מעטים) אין הרבה מה מה לעשות. יש לך גם אפשרות לבקש ישירות הפניה לפיזיותרפיה מרופא המשפחה שלך.הפיזיותרפיה ברוב המקרים היא הטיפול הנדרש שיוכל גם לעזור.מן הסתם הם ישלבו זאת בפעילות של חיזוק שרירים שתוכלי לבצע גם בביתך כמה דקות לפני השינה. שווה לך להשקיע בנושא היום וכן להקדיש לו זמן אחרת את עלולה לסבול מכאבים בהמשך,שלא נדבר על הצד האסתטי. אשמח להפנותך לגורמים מתאימים אם תרצי.

מנהל פורום אורתופדיה