דלקת בכף הרגל- + זריקה קורטיזון !

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

13/06/2002 | 23:35 | מאת: שרון

לד"ר לב שלום רב! שאלתי היא בקשר לאימי: במשך כשבועיים היא סובלת מכאבים בכפות הרגליים בכרית ( אחרי האצבעות} א ניגשה ל אורטופד של קופ" ח אמש והרופא איבחן דלקת באזור בגידים , ווהחליט על זריקת קורטיזון בכף הרגל במקום הכואב. הרופא אמר לה לשוב כעבור שבועיים ואם יש כאבים עליה לקחת אופטלגין. מאותו הזמן ועד עכשיו היא סובלת מכאבים חזקים מאוד שלא היו לפני כן כלל בעוצמה כזו, ואינה יכולה לדרוך כלל על רגלה.ברגל השנייה גם יש כאבים אבל היא לא קיבלה זריקה ולכן הכאבים הם גם פחותים. שאלותיי הם : ממה נובעת דלקת כזו? האם לא היה צריך לשלוח אותה ראשית לצילום לפני קבלת הזריקה? למה נועדה זריקת הקורטיזון? והאם הכאבים שתוקפים אותה כעת הם דבר נורמלי ? האם הזריקה לא אמורה להפחית את עוצמת הכאב? לפני הזריקה לא היו כאבים בעוצמה כזו. מה עליה לעשות? הרופא מקבל רק בימים ובשעות מאוד מסויימות . אודה לך מאוד על התייחסותך.

14/06/2002 | 21:58 | מאת: דר' אסא לב-אל

בעוד שדלקות גידים בכף היד הנם דבר שכיח מאד אין דבר כזה בכף הרגל אלא לעיתיםנדירות מאד ולכן לא ברור לי הסיפור אודות אמך. בכל מקרה זריקות סטרואידים גורמות לעיתים לכאב מקומי למשך 24-72 שעות כך שהחמרת הכאב אצל אמך יכולה להיות מוסברת בתכונה זאת. עושים צילום כאשר חושבים שיש בעיה בעצם. במידה שמאבחנים מחלה בגידים אין טעם בצילום שכן אי אפשר לראות גידים בצילום.

16/06/2002 | 21:21 | מאת: שרון

לד" ר לב שלום. תודה רבה על התיחסותך והפעם שאלה קצרה. האם הזריקה נועדה לריפוי זמני או טוטלי? עומצת הכאבים פחתה , אבל הרגל עדיין עם כאבים כמו שהיו קודם. והאם הכאבים אמורים להיעלם? ומתי ?

מנהל פורום אורתופדיה