פריצת דיסק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

13/06/2002 | 16:04 | מאת: חיים

יש לי בעיה בחוליות C5 וC6 (פריצ דיסק). טופלתי בסטראואיידים להורדת בצקת השרירים ועוצמת הכאב. נקבע לי תור לניתוח. ברצוני לדעת מה הסיכונים ותהליך ההחלמה בניתוח? נטיית לבי בשלב זה היא לדחות את הניתוח ככל האפשר, האם אני צודק? מה הטיפול המועדף להורת רמת הכאב?

הסיכונים של הניתוח כוללים זיהום פצע הניתוח, פגיעה בעצב פריפרי או בכלי דם סמוך למקום הניתוח, פגיעה במעטפת חוט השדרה, השתחררות של הקיבוע בין החוליות . ההחלמה בדרך כלל היא מהירה . יש כמובן הגבלה בתנועו הצואר שהולכת ופוחתת עם הזמן. אך קל לחזור במהרה לתפקוד תקין. לשאלתך האם לדחות את הניתוח עלכך איני יכול לענותשכןאיני יודע מהי ההוריה לניתוחבמקרה שלך כלומר בכדי להחליט על ניתוח צריך שיתקיימו כמה תנאים שלא ברור לי אם הם קיימים אצלך.

18/06/2002 | 09:04 | מאת: חיים

דר' אסא שלום יש לי ירידה קלה בכוח הגס ביד שמאל (EMG), תחושת עקצוץ באצבעות יד שמאל, כאבים ומאזור הצוואר התחתון השכמות ויד שמאל. בעזרת כדורים להורדת עוצמת הכאב אני מצליח לתפקד (כולל בעבודה). תדירות הצורך שלי בכדורים להרגעת הכאבים ,כ 3 פעמים בשבוע. התופעות של העקצוץ התחילו לפני 8 חודשים, ב6 שבועות האחרונים חלה החמרה ועליה בעוצמת הכאב. האם אני מחוייב לעבור ניתוח כעת או שרצויי להמתין להחמרה נוספת .איו ברצוני להגיע למצבים של אי שליטה על שתן, הגבלת תנועה / שיתוק גפיים.. בברכה, חיים

מנהל פורום אורתופדיה