חוסר איזון במנח שתי הרגליים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

10/06/2002 | 23:49 | מאת: עדינה

אני בת 28 ולאחרונה הבחנתי שהרגל השמאלית שלי נמצאת בסיבוב חיצוני (ext. rotation ) גדול יותר מאשר רגל שמאל. כמו כן שמתי לב גם ששתי כפות הרגליים הרגליים שלי נמצאות בהטייה פנימה(Inversion ) בזמן שאני שוכבת בעקר,ולעתים אני מוצאת את עצמי לאחר עמידה ממושכת גם עומדת באופן דומה. עלי לציין שלא הרגשתי בדבר עד כה ולא היו לי מעולם כאבים מיוחדים.הבחנתי בנ"ל עקב קורס שלקחתי לאחרונה במכללת וינגיט.יחד עם זאת הדבר מאוד מציק לי מבחינה קוסמטית. א. האם הדבר עלול להחמיר ולגרום לי בעיות בעתיד? ב. האם נתן ו/או רצוי לטפל בנושא וכיצד? ג. במדה וניתן לטפל בתופעות הנ"ל,האם נתן לעשות זאת גם בזמן שאני בהריון?

מידה של אסימטריה היא הכלל ולא היוצא מן הכלל. אשר לתיקון האסימטריה שגלית הדבר כמובן ניתן לעשותובאופן טכני וזה כולל ניתוח "קטן " של חיתוך עצמות והצמדתן מחדש . אין שום דרך אחרת - . האם היית בוחרת בדרך זאת בכדי לפתור את בעייתך הקוסמטית?

11/06/2002 | 23:18 | מאת: עדינה

אני לא מעוניינת מן הסתם בניתוח אך ברצוני לשאול: האם אין חשש שבעתיד חוסר הסמטריה יגדל ואף יגרום לנזקים אחרים? כמו כן,מה לגבי פיזיורפיה(שהוצעה לי):חיזוק שרירים ומתיחות בכיוונים הרצויים-האם ביכולתם להקטין ולו במעט את חוסר האיזון? ומה לגבי כפות הרגליים-שניהן, שנמצאות ב-הטיה פנימית(inversion )?

מנהל פורום אורתופדיה