שבר של הפיבולה וקרע ברצועה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/06/2002 | 12:21 | מאת: שלי

אני בת 30 ועברתי תאונת דרכים בה נפגעתי בין היתר בברך הימנית. בבי"ח בו אושפזתי לא צילמו את הברך בטענה שהיא תקינה אך כיום חודש לאחר התאונה כשאני סובלת עדין מכאבים בברך ומחוסר תפקוד בה - קושי בקיפול, פניתי לאורטופד שאבחן קרע ברצועה הפוסטריורית וכן שבר ניתוק בקצה האחורי של האפיפיזה הפרוקסימלית של הפיבולה הימנית. אודה לך באם תחווה דעתך בנוגע לטיפול הנדרש במקרה זה. (ניתוח,קיבוע,גבס...?)

לקריאה נוספת והעמקה

מה כוונתך רצועה פוסטריורית התרגום לעברית נכונה יהיה הקישור האחורי אך עדיין נשאלתהשאלה קישור שלאיזה מפרק. הקישור היחיד הנושא את התואר אחורי הנו הקישור הצולב האחורי בברך ( POSTERIOR CRUCIATE LIGAMENT ׂ ׂ) האם לכך כוונתך. אשר לשבר הניתוק בראש השוקית אין לו חשיבות מרובה אלא אם כן הוא מלווה בפגיעה ביציבות המפרק ( הברך כמובן ) שכן לראש השוקית מתחבר גם הקישור הצדדי החיצוני ( LATERAL COLLATERAL LIGAMENT ) שמשמש לייצוב הברך.

04/06/2002 | 16:21 | מאת: שלי

אכן התכוונתי לרצועה הצולבת הפוסטריורית. האם השילוב של השבר שציינתי בפיבולה והקרע ברצועה מחייבים טיפול מיוחד, האם יש צורך בניתוח או בקיבוע והאם לא נגרם נזק בכך שהנושא לא טופל במשך חודש ורק כעת התגלה ? אני מאוד מודאגת , בתודה מראש על התייחסותך.

מנהל פורום אורתופדיה