מדרסים לפי מידת גבס, כמה שאלות

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

27/05/2002 | 02:07 | מאת: איתן

שלום, לפני כ 3 שנים רכשתי מדרסים לפי מידת גבס (לפי המלצת רופא) הם הגיעו בצורה מאסיבית עם שכבה כחולה למעלה. המדרס היה עם שיפוע גדול וכמה בליטות לאוכרו, ההסבר היה כי אלו הם בליטות לחץ שעוזרות , או משהוא כזה. לאחר 3 שנים החלו שוב כאבים עזים (לא שהכאב פחת בזכות המדרסים), ורכשתי שנית מדרסים אולם הפעם הגיעו מדרסים שנראים עלובים יותר עם השיפוע אולם ללא שום בליטות כמו קודם ונמסר לע כי עלי ללכת איתם כשבועיים ולאחר מכם יוסיפו את השכבה הכחולה - מין בולם זעזועים. הייתכן ? איך צריכים להראות מדרסי גבס ולמה ההבדל הרבה בין אלו לקודמים ? מה עושים אם בכל זאת (למרות הכל) אין שיפוא משמעותי עם מדרסים ? (ועדיין יש כאבים כשאני עומד) האם יש פיתרון טוב יותר ממדרסי גבס ?

27/05/2002 | 19:29 | מאת: דר' אסא לב-אל

אני לא בטוח שאנחנו מתכוונים לאותו דבר במידת גבס. השיטה הנכונה לקחת מידת גבס היא ללפף את כף הרגל בגבס כשהכף (רגל) תלויה באויר. מתבנית זאת יוצקים דגם גבס של כף הרגל ולפיו מתאימים ובונים מדרס. למרבית הצער הרוב הגדול של מדרסים הנקראים לפי מידת גבס נעשים על ידי לחיצת כף הרגל בקופסה עם פוליפרופילן מוקצף מה שלא נותן תעתיק נכון של כף הרגל. לגבי המדרסים שעשו לך איני יכול להתייחס שכן במקרה כזה אין כמראה עיניים . אשר לשאלת הפתרון כלל לא ברור לימדוע עשו לך מדרס ולאיזה מטרה.

28/05/2002 | 02:23 | מאת: איתן

כאשר אתה או אורטופד רושמים בהמלצה מידת גסב או מדרס גבס, הכוונה היא מייד לתבנית שדורכים עליה או שברור שזה הרצועות ? כאשר שאלתי על הרצועות שכורכים סביב הרגל נמסר לי כי זה מדרס רצועות ולא מידרס לפי מידת גבס שהוא התבנית. למי פונים על מנת לקבל מדרס שכזה. בעייתי היא כאבים עזים כאשר אני עומד עמידה מעט ממושכת הרופא קובע מייד כי שאני צריך מדרס גבס. מה אתה ממליץ ?

מנהל פורום אורתופדיה