צריבה בלתי נסבלת בירך

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

16/05/2002 | 02:52 | מאת: אריק

לד"ר אסא שלום רב! לפני כעשר שנים, בעת עמידה הרגשתי פתאום (ללא כל סיבה ) זרמים בירך הימנית . הרגשתי צריבה חזקה מתפשטת מצידה הקידמי והצידי של הירך עד אי יכולת לעמוד. במקביל גם כאב מעיק בגב התחתון ובכפות הרגליים. מאז אינני מסוגל לעמוד ברציפות יותר מעשרים דקות. לאחר עמידה אני מתיישב ומשפשף בחוזקה את הירך . בבית אני מפיג את הכאב בקרח. בצילום סי.טי ואם.אר.איי מופיע : "היצרות ספינלית מיזערית ב-L3-4 L4-5 . ב- L5-S1 קיים בלט אנולום פורמינלי ימני עם לחץ על מוצא השורש L5 מימין(22)". או " בגובה L5-S1 קיימת היפרפרותיה של המפרק האפופיזיאלי מימין וגם אוסטיאופיט אחורי צדדי מימין שביחד גורמים להיצרות נקב העצם מימין". הרופאים לא מייחסים לכך את הסיבה לכאבים, במיוחד לא לשריפה בירך .לדבריו הסיבה לצריבה בירך הינה עצב לחוץ " לטרל פמורל קונטינאוס" . בדיקת אי.אם.גי היתה תקינה. אני התיאשתי מלמצוא מזור לכאבי הגב וכפות הרגליים. קיבלתי זריקות ותרופות ללא הועיל . זריקות אפידורליות וגם זריקה במפרק הירך מעל המפשעה לא הועילה. שאלותי הן: האם הצריבה בירך כפי שתיארתי לא קשורה לממצאי הצילומים? כיצד ניתן לאבחן ואם אמנם מדובר בעצב תחושתי ולא תפקודי האם ניתן להרדים את העצב לצמיתות או לנתחו? בתודה

לקריאה נוספת והעמקה

העצב העורי חיצוני של הירך מוצאו בשרשי עצבים L2 L3 . מתאור ממצאי הט.מ שהבאת לא נראה שיש פגיעה בשרשי עצבים אלו למרות שאני מודה שבלי לראות בעיניים את הצילום לא ברור לי לגמרי למה התכוון הרנטגנולוג ב"היצרות ספינלית מזערית שכן יש צורה שנקראית LATERAL RECESS STENOSIS ויש מה שנקרא SPINAL CANAL STENOSIS . עניין הלכידה של העצב בירך ניתן לאיבחון על ידי הזרקת חומר אילחוש מקומי לאזור בו העצב בדרך כלל עושה דרכו מן האגן אל הירך . הפסקה זמנית של הכאב תשמש אישוש לאבחנה. של לכידת העצב. ובמקרה כמו שלך הפתרון יהיה ניתוח לשחרור העצב.

17/05/2002 | 11:48 | מאת: אריק

ד"ר, תודה לך על התשובה. כפי שציינתי, קיבלתי זריקה בחיבור של הירך עם המפשעה והזריקה לא עזרה בכלל. רופא פרופסור עשה לי את הזריקהתוך כדי שהוא מדריך רופא אחר ומה שהטריד אותי זה שהוא זלזל בכך שאמרתי לו שזה לא עזר. היתה לי הרגשה שהוא בעצמו לא בטוח באבחנה. כיצד ניתן לאבטח בבטחון. מי עושה את ניתוח העצב. איפה אפשר למצוא חומר בעברית על בעיות היצרות התעלה של עמוד השדרה וסיכויי ניתוחים. מודה לך מכל הלב.

מנהל פורום אורתופדיה