CLUB FOOT

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

26/03/2002 | 11:52 | מאת: אביטל ברמן

ד"ר אסא לב-אל שלום, שמי אביטל ברמן ובני נולד עם CLUB FOOT בשתי רגליו (כאשר רגל אחת בזוית חמורה יותר מהשניה) וכיום הוא בן 3 חודשים ועדיין סובל ממום זה. עוד בבית החולים הפנו אותנו לבה"ח שניידר ושם החלו סידרת טיפולים שבועיים בגבס כאשר בגיל חודש וחצי נותח הילד בשתי רגליו (ניתוח "תיקון") כשמטרתו לחתוך את הגיד בעקב המפריע ליישור כפות הרגליים.(מי כמוך מכיר את הניתוח הזה) נאמר לנו כי הניתוח עבר בהצלחה ושה"תיקון" הצליח ומכאן ממשיכים בגיבוס מדי שבוע(ואכן אנו רואים שהרגליים מתיישרות כאשר הד"ר מיישר אותן בעזרת ידיו.) לפני כחודש הבחנו כי כף רגל ימין אינה "מגיבה" לגיבוס ונשארת ללא שינוי בזויתה ה"עקומה". בעלי ואני החלטנו כי לא נקפוץ למסקנות ונמשיך בטיפול והיום לאחר חודש אנו יכולים להגיד כי באמת חודש שלם זוית כף הרגל לא "זזה" וכף הרגל נשארה עקומה במקומה. במהלך החודש הזה זיהינו כי הגבס בכף הרגל "עקום" כזויתו העקומה של כף הרגל , והוא דק ורך.כמובן שהערנו את תשומת הלב של הרופא המטפל בכל שבוע מחדש והוא טען שאין קשר ושזה תקין לחלוטין (העניין תמוה כי זוית כף הרגל השניה ממש התיישרה יחסית וזאת כאשר הגבס תמיד "ישר"וקשה על כף הרגל ואם הגבס נשאר רך ועקום, מהו למעשה אפקט ה"יישור" של זוית כף הרגל?). לפני כמה ימים ניגשנו למנהל המחלקה והתלוננו על אופן הטיפול והתקדמות הרגל הימנית ונתקלנו בתגובה ש"זה מה יש" ואם לא נראה לנו הטיפול (שלדעתי לקוי בגיבוס עצמו של כף רגל ימין) יש מרפאות אחרות. הסברו של מנהל המחלקה היה שכף הרגל אינה "מגיבה" לגיבוס לא בגלל שהוא מתייבש בזוית עקומה ורכה(כזוית כף הרגל עצמה- במקום ליישרה), אלא שזו אשמתה של כף הרגל עצמה ושבעוד חודש אם זוית כף הרגל תשאר במקומה נצטרך לעשות ניתוח שחזור כף הרגל ושזהו הפיתרון היחיד. ברצוני גם לציין כי הפעם לאחר שהתלוננו בפני מנהל המחלקה הוא גיבס את הילד בפעם הראשונה במקום הרופא הקבוע שמטפל והפעם (בפעם הראשונה) הילד לא צרח מכאבים ובכה בהיסטריה, אלא היה רגוע ואפילו חייך! והגבס היה ישר וקשה בשתי הרגליים. (נראה לי שההבדל בין שני אופני הטיפול אומר משהו,לא?) האינטואיציה שלי אומרת לי שמשהו לא בסדר בטיפול בבני ע"י הרופא הקבוע אך איננו יכולים להיות מטופלים ע"י מנהל המחלקה אלא באופן פרטי ושבאמת חבל לנו על כל דקה שעוברת עם טיפול זה של הרופא הקבוע, שלדעתנו לקוי. בכדי שנוכל אולי לחסוך ניתוח מסובך ואולי מיותר (או ההיפך) ברצוני לקבל חוות דעת שנייה שתפריך או תאשר את השערתי ושנוכל להמשיך בטיפול במלוא המרץ והיעילות. ברצוני שתפנה אותי למרפאה/ רופא מומחה שאוכל לפנות אליו בנושא שכן אינני יודעת לאן לפנות וברגע שמצאתי את האתר שלכם ואת הפניות בנושא הCLUB FOOT ישר ניגשתי למלאכה לפנות אליך עם הסיפור המלא במטרה שאוכל לקבל עזרה ממך וכמה שיותר מהר. מחכה לתשובה ואם אפשר בהקדם האפשרי, אודה לך מאוד בתודה אביטל ברמן.

אביטל שלום רב המדיניות של הפורום (כלומר שלי )היא להמנע מלתת המלצות "אישיות" וזה מן הטעם הפשוט שאני מכיר את מרבית העמיתים שלי באופן חברתי אך הרבה פחות באופן מקצועי ולכן אני בהחלט עלול לחטוא למי מהם . עם זאתאומר לך כי בודאות תוכלי למצוא אורתופדים לילדים בעלי נסיון רב בבי"הח הדסה בירושליים, בבי"הח אסף הרופא בביה"ח תל- השומר ובי"ח דנה וכו' . עליך לקחת בחשבון שמי שלא יבדוק את ילדך יצטרך להוריד את הגבס בכדי לראות את הרגל כפי שהיא.

27/03/2002 | 11:53 | מאת: אביטל ברמן

קודם כל - תודה רבה לך על ההתייחסות המהירה ועל ההפנייה לחוות דעת שניה. בעניין הורדת הגבס ע"י הרופא לשם חוות הדעת- אני מוכנה ומזומנה כמו שאומרים. רציתי לשאול אותך עוד שאלה - הפעם כללית יותר... הגבס ששמים על הרגל מגיע עד למעל הירכיים של בני והדבר גורם לרגליו להיות כפופות ולמעשה מעולם (מאז שהוא נולד) לא יישר את רגליו יותר מכמה שעות (בין גבס לגבס) ואני חוששת כי הדבר ישפיע על תפקודו בעתיד (לאחר הורדת הגבס) ועוד דבר- בני בשלב שהוא מזיז את רגליו, מנסה ליישרן, דורך ברגליו על הרצפה (כשאנחנו אוחזים בו כמובן בעמידה) ומנסה לגלות את אצבעותיו. ואני מאמינה כי הגבס "מפריע" לבני גם בימים החמים של הקיץ... ושאלתי היא האם ניתן שהגבס יגיע עד לברכיים ולא עד למעל הירכיים. מצפה לתשובתך ושוב תודה אביטל ברמן

מנהל פורום אורתופדיה