שחיקת סחוס בברכיים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

24/03/2002 | 01:42 | מאת: קרן ג

שלום, אחותי בת 18.5 אובחנה עם שחיקת סחוס בברכיים (שתיהן). הבעייה היתה ידועה לפני כשנה בערך אך הוחמרה מאז התגייסותה לצבא, היא אומנם מורה חיילת אך אפילו פעילות פשוטה כמו להגיע לכיתה או לתחנת האוטובוס משפיעה עליה בכאבים בלתי נסבלים. הצבא, לאחר זיהוי הבעייה שלח אותה לפיזיוטרפיה אך לטענתה גם זה אינו עוזר. האם קיימת דרך אחרת להקלת הכאבים האם המצב יחמיר אם הוא לא יטופל? מה לעשות? היא בחורה צעירה ויפה שאינה מסוגלת לעמוד, ללכת לשבת או להיות בכל תנוחה כלשהי בלי כאבים. בתודה מראש. קרן

כשמדובר בבעיה כפי שתארת אצל חיילת קרוב מאד לודאי שמדובר במה שנקרא תסמונת כאב פטלופמורלית . תסמונת זאת נגרמת עפ"ר עקב אי התאמה מבנית בין עצם הפיקה לעצם הירך עליה היא יושבת ונעה מעלה ומטה בעת תנועת הברך תוך כדי יצירת חיכוך מתמדת. הטיפול נגזר מחומרת הבעיה ובמקרים רבים אין די בפיסיותרפיה אלא בטיפול כולל יותר ויתכן שיש מקום אף לאשפזה בבית הבראה צבאי לצורך 1 מנוחה 2. פיסיותרפיה 3. אלקטרותרפיה 3. מתן תרופות השלמת איבחון וגיבוש תכנית טיפול לטווח יותר רחוק.

23/11/2003 | 12:12 | מאת: אנדרי

איזה תרופות מומלתות לטיפול בשחיקת סחוס בבירכים? מה היתרון של תרופה אחת על השניה? האם התרופות בונות מחדש את הסחוס? באיזה אתר אשפר למצוא מידע בנושא?

מנהל פורום אורתופדיה