חיכוך עצמות בשתי הבירכיים

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/03/2002 | 19:34 | מאת: עמית

שלום, אני חייל אשר סובל מזה 5 שנים מכאבים בברך ימין (עברתי ניתוח אוטוסקופיה והוצאת גופים חופשיים ב-95). לפני כחודש, במהלך משחק כדורסל, הרגשתי קריסה קלה ברגל שמאל ומאז אני סובל כאבים קשים אשר מלווים לפתע ב-"טיק" אשר גורם להיתקעות ריגעית של רגל שמאל ואיבוד שיווי משקל. מיותר לציין שלאחר בדיקה של 10 דקות, "פתר" הרופא הצבאי את הבעיה ב-"פיזיותרפיה", אשר אליה נשלחתי כבר מספר רב של פעמים על רגל ימין - ללא הועיל. בעצת רופא אחר (שאינו אורטופד) האזנתי עם סטטוסקופ לשני הבירכיים ושמעתי רגשי חיכוך חזקים מאוד (בהשוואה לרגל של חברה שלי - כדי לקבל קנה מידה). האם התיאור שלי נשמע לך מוכר ? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

תאור מחושיך מעלה מייד את החשד שאתה סובל ממחלה בתוך המפרק כגון קרע של מניסקוס או גופים חופשיים. פיסותרפיה כשלעצמה לא תרפא את הבעיה למרות שחשוב מאד לשמור על כח שרירי הירך.

28/03/2002 | 17:44 | מאת: עמית

אם כך, באיזה דרך אוכל להתקדם ? כמו שציינתי, הרופאים אליהם אני יכול לפנות שולחים אותי רק לפיזיותרפיה ואפילו לא שוקלים שזוהי מחלה כפי שחשדת מייד. לאחר טירטורים רבים הצלחתי עכשיו לשכנע את הרופא ביחידה שלי לשלוח אותי לצילום רנטגן "ליתר ביטחון", האם צילום כזה יוכל להוכיח שיש לי בעיה ברגל שפיזיותרפיה לא תיפתור ? במידה והבעיה אכן נובעת מקרע במיניסקוס או גופים חופשיים, האם ניתן לרפא זאת ? ומדוע הדבר קורה לי עכשיו גם ברגל שמאל (לאחר שזה קרה ברגל ימים לפני כ-5 שנים) ? האם זה לא מראה על חוסר בויטמינים וכדומה ??

מנהל פורום אורתופדיה