שברי מאמץ

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

07/03/2002 | 08:47 | מאת: שולה

בת 40 - עד לפני 3 חודשים התעמלתי באופן אינטנסיבי 2-3 בשבוע עיצוב מדרגה ואירובי, כאשר בשיעורי מדרגה ועיצוב השתמשתי במשקולות 1.5 ק"ג בכל יד. כיום אני לא מתעמלת כלל בגלל שאני סובלת משברי מאמץ בברכים, בשורש יד ימין נפיחות ליד האגודל (גינגליון, אני מקווה שכתבתי זאת נכון זאת האבחנה באולטרסאונד) ומפריצת דיסק בצוואר (יש מעט לחץ בצוואר). השאלות הן: א. מה ניתן לעשות עם בעיית שורש כף היד, האם הנוזל יכול להספג במשך הזמן? המצב יכול להחמיר? (מקצועי - כתבנית). ב. האם אוכל לחזור לפעילות ספורטיבית עם כל נתונים אלה? מודה מראש על ההתייחסות.

לקריאה נוספת והעמקה

ברכיים הן מפרקים ומטבע הדברים ולפי ההגדרה לא יתכן שבר מאמץ במפרק. גנגליון ,קורה שהוא נעלם מעצמו במיוחד בעקבות מנוחה של המפרק ממנו הוא יוצא. במידה שאינו נעלם והוא מטריד ניתן לעיתים להרחיקו על ידי שאיבה ובודאי שניתן לעשות זאת על ידי ניתוח . אין מניעה שתחזרי לפעילות במידה ואין הדבר גורם לך סבל.

07/03/2002 | 14:50 | מאת: שולה

תודה על ההתייחסות, אלו הממצאים לאחר מיפוי עצמות. "רמה אחת לפני שברי מאמץ". ד.א. כואב לי כאשר אני עולה במדרגות וכואב יותר כאשר אני יורדת מהן. האם מדרסים יכולים לעזור במקרה כזה? כיצד ניתן לרפא זאת? תודה,

מנהל פורום אורתופדיה