שברים בפמור
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אבא שלי בן 65, יש לו אוסטאופורוזיס כשנתיים. בעמוד שדרה ועצם הרירך. לוקח אקטונל פעם בחודש. כעת הוא החליק, שבר את עצם הירך - 2 שברים בפמור ימין - כרגע מאושר דריכה חלקית עד 10 ק"ג), , בוצע ניתוח קיבוע ע"י בורג/פלטינה 1. האם זה נכון שעכשיו אסור לקחת אקטונל מפני שזה הורס את איחוי העצם+הקיבוע? 2. אם היה אוסטאופורוזיס עצם הירך, ועכשיו יש קיבוע זה אומר שאין אוסטאופורוזיס כי יש עכשיו גוף זר מתכתי? 3. האם המשכת לקיחת ויטמין D+ קלציצום לא מזיקה?
פעולת האקטונל היא לעכב את תהליך ההריסה של העצם ואינו מפריע לתהליך הבניה . אוסטאופורוזיס היא מחלה כללית בכל עצמות הגוף. חשוב להמשיך לקחת ויטמין D וסידן