אוקזוסטוזיס צווארי
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, יש לי אוקזוסטוזיס צווארי שהתגלה פעם ראשונה בצבא (לפני 11 שנה). בזמנו המליצו לי על ניתוח להוצאת הגידול אך בחרתי שלא לעשות זאת. הרופא המטפל שלי המליץ לי מעקב CT כל שנה,אך גם פה בחרתי שלא לעשות זאת (אני עושה מעקב כל 3-4 שנים בערך). מאז ומתמיד סבלתי מכאבים מקומיים באזור הצוואר והשכמה אך עם השנים והעייפות (עבודה,ילדים וכו') אני חשה שיש החמרה בכאבים בעיקר בתקופות לחוצות שמתפשטים גם ליד וללסת. אני לא מתכוונת לעשות ניתוח אך אני שואלת האם באמת יש צורך למעקב CT כל שנה??
הסיכוי להשתנות ממאירה( הפיכה לגידול ממאיר ) הוא בסביבות 1% . CT כל שנה זה מוגזם מאד.