אוסטאוכונדרומה לילד בן 11
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום , לבני בן ה11 גילו אוסטאוכונדרומה. ממצאי הCT : "מודגמת אוסטאוכונדרומה באספקט הדיסטלי הלטרלי של העצם הטיביה. גודל התהליך כ-1.7*3.5 ס"מ. התהליך עם כיפה סחוסית עדינה בעובי עד כ-3 ס"מ. התהליך גורם ללחץ על השליש הדיסטלי של עצם הפיבולה וגורם לרמדוליזציה של העצם. ללא לחץ על כלי דם גדולים וגידים". 1.האם במצב זה מומלץ ניתוח ? 2.האם אוסטאוכונדרומה משפיעה על תהליך הגדילה של הילד ? 3.הרופא המליץ על ניתוח להסרת הגידול + תיקון של עצם השוק על ידי לקיחת עצם מהחלק למעלה. לדברי הרופא הוא ממליץ על הניתוח רק מהחשש של 1% שיתכן והגידול יהפך לממאיר. האם אין דרך ע"י ביופסיה לבדוק את זה ללא ניתוח ? 4. האם לאחר תיקון העצם , תהליך הגדילה שלו לא יפגע ? 5. האם לאחר תיקון העצם הוא צפוי לכאבים רציניים ? תודה מראש ליז
ניתוח להרחקת אוסטאוכונדרומה ממלץ כאשר נוצרת הפרעה של ממש. הסיכון להשתנות ממאירה אינו מצדיק ניתוח אך דורש מעקב.
תודה רבה לך. האם קיימים מקרים בספרות הרפואית שאוסטאוכונדרומה הפכה לממאירה ?