אוסטואיטיס פוביס
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אובחנתי במיפוי עצמות כסובל מאוסטואיטיס פוביס. הבעיה קיימת אצלי מזה כשנתיים והשבוע קיבלתי זריקת קורטיזון לטיפול. שאלותיי: 1. איזו בדיקה מבוצעת על מנת לקבוע אם נדרשות זריקות נוספות? 2. הבנתי כי ישנו טיפול הזרקתי אחר בשם פרולותרפיה. ממאמר שקראתי (treatment of osteitis pubis and osteomyelitis of the pubic symphysis in athletes: a systematic review) ראיתי כי לטיפול זה אחוזי הצלחה גבוהים יותר (90% לעומת 60% של קורטיזון). ברצוני לדעת האם טיפול זה אפשרי במצבי כמטופל שכבר קיבל זריקת קורטיזון. ובנוסף כיצד עלי להמשיך מכאן במידה והבעיה אינה נפתרת - ביצוע זריקות קורטיזון נוספות או מעבר לפרולותרפיה. תודה
1. אין שום בדיקה. אם הצלחת הזריקה הראשונה היא חלקית חוזרים עליה.
יש רק עבודה אחת בנושא שם ההצלחה היא ב 20 מטופלים מתוך 22 איני יודע להגיד מה עדיף