עזרה בהבנת ממצאי מיפוי עצמות
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ערב טוב, הופניתי למיפוי עצמות SPECT ברכיים וקיבלתי היום את הממצאים, אשמח לקבל סיוע בהבנת התוצאות, להלן התשובה שקיבלתי: "המיפוי מראה מוקד קליטה מוגברת באספקט מדיאלי קדמי של חלק פרוקסימלי בטיביה מימין. מוקד קטן של קליטת יתר נוספת באיזור פיבולה-טיביה בברך שמאל. פרט לכך אין לראות קליטה מוגברת פתולוגית בשאר עצמות השלד. בסכום- תהליך גרמי פעיל בטיביה פרוקסימלית מימין בלתי ספציפי. על רקע מאמץ? TENDONITIS? הממצא בברך שמאל יכול להתאים ל ENTHESOPATHY". ראוי לציין אולי שאני בן 40 ועוסק בספורט סיבולת (מרתונים וטריאתלונים) כתחביב.. תודה רבה!
אי אפשר להעריך את המידע המתקבל בבדיקה ללא הרקע הקליני. כל התועלת של הבדיקה הוא בסימון מקומות שבהם יש פעילות מוגברת של יצירת עצם חדשה. פעילוךת כזאת תקרה בעקבותגרויים שונים ומשונים החל בשבר דרך זיהום מקומי, גידול, שינויים ניווניים במפרק סמוך עומס יתר , שבר מאמץ או אנטזופתיה שזה מעין דלקת במקום שבו גיד מתחבר לעצם.