חשד לשברי מאמץ
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בתי החיילת עברה בדיקת מיפוי עצמות הכולל בדיקה תלת פאזית ובדיקת ספקט לאגן בעקבות כאבים לאחר שעברה בצבא פעילות מוגברת בקורס חובלים. סיבת הפניה: חשד לשבר מאמץ בעצם איסכיום משמאל. ממצאים: בבדיקה המוקדמת הפרפוזיה וה 00- BLOOD POOL אינם מוגברים לאגן. בבדיקה המאוחרת קיימת קליטה מוגברת ברמוס פוביס תחתון של אגן שמאל סיכום: קליטה מוקדית פוביס תחתון באגן משמאל - יכולה להתאים לשבר מאמץ. שאלתי מה אני יכולה ללמוד מהבדיקה שנעשתה ומה בטיפול ?
יש אמנם שבר מאמץ אך לא באיסכיום אלא בעצם החיק( פוביס) השמאלית
תודה האם יש טיפול כל שהוא שתופעה ? הבנתי שבעיקרון הטיפול היחיד הוא מנוחה (זה לא בדיוק ניתן בצבא ) האם זה משהוא חולף ?? תודה גילה