תשובות בדיקת CT
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
(נשלחה לי הודעה ריקה) התוצאות הן: גובה T11-L2 : מבנה גרמי תקין. אין עדות לבלט דיסק. אין עדות להיצרות חלל התעלה. גובה L2-L3 :בלט דיסק אחורי ושמאלי קטן הנושק לשורש השמאלי. היפרטרופיה פאצטלית קלה. גובה L3-L4 : בלט דיסק אחורי טשמאלי קטן הנושק לשק התקאלי משמאל, היפרטרופיה פאצטלית קלה. גובה L4-L5 : בלט דיסק אחורי וימני קטן הנושק לשק התקאלי מימין. גובה L5-S1 : בקע דיסק אחורי ושמאלי בינוני הלוחץ על השורש השמאלי במידה ניכרת. אוסטאופיטים אחוריים ושמאליים קטנים והיפרטרופיה פאצטלית המיצרים במידה קלה את הנקב הבינחולייתי משמאל. השאלות שלי: מזה אומר בדיוק כל זה? שבעצם יש לי 3 בלט דיסק ו1 בקע דיסק בחוליות? מה כל אחד מהם אומר? אלו שלבים מוקדמים לרפיצת דיסק? והאם ניתן למנוע נזק חמור יותר ? מה הטיפולים לכך? ממה זה נגרם?
חשיבות הממצאים תלויה בכך אם הם מתאימים לתמונה הקלינית כלומר סיפור המחלה וממצאי הבדיקה הגופנית. גם הממצא L5-S1 אינו משמעותי כלעוד איננו יודעים את האינפורמציה הנ"ל. ב50% מניבדקים שאין להם כאב גב מוצאים בלטי דיסק כך שעצם הממצא בבדיקת ט"מ אינה אומרת דבר