מפרק ירך מלאכותי
דיון מתוך פורום אורתופדיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני בת 60 מועמדת להחלפת מפרק ירך עקב אוסטאוארטריטיס. מציעים לי מפרק קרמי או לחלופין פלסטיק כלשהו מתקדם. אני מבינה שלכל חומר יש בעיות משלו. בחירת המנתח תקבע את סוג השתל. במה לבחור ? אחרי קריאה מרובה אני נוטה לקרמי שכנראה הכי פחות מסוכן מבחינת חלקיקים שמופרשים לדם. האם זה נכון ? מה הנסיון בארץ עם מפרקים אלה (כמה שנים ובאילו בעיות נתקלו ?). תודה על כל מידע בנושא סוגי המפרקים.
מפרקים קרמיים נמצאים בשימוש כבר מקדמת דנה. זה היה המשתל החביב עלי אצל אנשים פעילים . אין לו סיבוכים מיוחדים להוציא תופעה של צליל חריקה מידי פעם. יש סכנה תאורטית של שבירה אך למיטב ידיעתי מדובר רק במקרה של שתלי צירקוניום