דלקת בגיד

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

04/08/2003 | 22:25 | מאת: איה

שלום רב! במסגרת עבודתי אני משתמשת במחשב במשך שעות רבות, ולאחרונה הופיע אצלי כאב חד באיזור שורש כף היד, בצד הזרת בעיקר, אשר לדעתי קשור לשימוש בעכבר. כאשר התחלתי להשתמש בעכבר ביד השניה הכאב החל גם שם. פניתי לאורטופד אשר אבחן טנוסינוביטיס באיזור והציע טיפול מקומי במשחת וולטרן ובפיזיותרפיה (שנקבעה לעוד חודש). בינתיים הוולטרן אינו עוזר והמצב מחמיר ומפריע לי בעבודתי. כרית תמיכה ליד אינה עוזרת. האם קיימים פתרונות נוספים? בתודה מראש, איה.

לקריאה נוספת והעמקה
05/08/2003 | 14:07 | מאת: עומר

היה לי את זה גם לפני כמה שנים. חשוב לטפל בזה מוקדם כי זה יכול להשבית אותך מעבודה לגמרי! היו מקרים כאלה. המלצותיי: 1. פיזיותרפיה. לי עשו US וזה היה מאד אפקטיבי. 2. עד להחלמה להשתדל כמה שפחות להשתמש בעכבר. תנסי להשתמש כמה שיותר במקלדת במקום. 3. ישנו עכבר ארגומטרי שבו היד נחה בזוית הטבעית שלה ולא נמצאת מקבילה לרצפה באופן מלאכותי. כדאי. לאחר שחלפה הדלקת: 2. מתיחות של המפרק להגדלת מרחב התנועה (מקטין את העומס על הגיד) + סיבובים של המפרק. 3. לעשות הרבה הפסקות בזמן העבודה מהשימוש בעכבר. בהפסקות לעשות שחרור של המפרק וגם עוד מתיחות. בכלל, כל זמן פנוי שיש לך תעשי כמה שניות מתיחות. אם תהפכי את זה להרגל זה ימנע חזרת הבעיה בעתיד.

קודם כל יש לתת מנוחה עלידי קיובוע היד ואף המנעות משימוש בה. יש לשנות את צורת החזקת העכבר או אף לשנות את המכשיר כמו לעבור לכדור . באופן מקומי ניתן לטפל תרופותנגד דלקת כולל זריקות של סטרואידים

מנהל פורום אורתופדיה