הוספה-עזרה

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

24/07/2003 | 18:10 | מאת: ניר

הכאב הוא לאורך הצד החיצוני של הרגל כאשר לעיתים אני חש אותו באזור הבוהן ברגל ובצד הפנימי של הרגל אם כי לעיתים רחוקות. רוב הזמן זה לאורך החלק החיצוני של הרגל. קרה לי גם שפתאום הכאב עבר לרגל ימין לעיתים רחוקות לדקה אולי ואז מרגל שמאל לא היה כאב. לא יכול להיות עצב כלוא? ואמרת בזמנו שיש תסמונת שעצב סכיאטי נקלע בשריר? למה הכאב הוא רק ברגל?

לקריאה נוספת והעמקה

בגדול התאור שלך מתאים למה שנקרא תסמונ ת"גנשת" או סכיאטיקה . התסמונת נגרמתעל ידי לחץ ו/או גרוי כימי של עצב הסכיאטיקוס . . לחץ כזה יכול להגרם כבר במוצא העצב מחוט השדרה ( נכון יותר מוצא השרשים של העצב) או לאורך ךמהלכו של העצב קדמית לעמוד השדרה , בככניסה לאגן , ביציאה מן האגן , במעבר מאחורי צואר הירך ולאורך אחורי הירך וצידי הברך. בכל נקודה ונקודה יכו ל להגרם הלחץ מסיבות אחרות. במוצא מחוט השדרה לחץ עלידי דיסקוס בולט או עקב היצרות התעלה העצבית הם הסיבות השכיחות אך יכולות להיות אחרות-למשל שלפוחית הנקראית גנגליון היוצאת מתוך מפרק סמוך, חיבור יחד של שני שרשים היוצאים מחור משותף ועל ידי כך הנם עבים מידי, גידול בחוט השדרה ( נוירופיברומה) ועוד. בדרכו של העצב לאורך הגב הוא יכול להלחץ על ידי גידולים מאחורי צואר הירך הוא יכול להלחץ על ידי שריר הנקרא פיריפורמיס . וכן הלאה.

25/07/2003 | 15:17 | מאת: אוריאל

לפי תאורך - נראה שאתה סובל ממה שמכונה "אישיאס", אני מבין שאתה בחור צעיר ופעיל גופנית. רוב הסיכויים שהפתרון לבעיה נמצא בידיים שלך- עילך ללמוד ולתרגל פעולות הגמשה מסוימות ונכונות לגב ולרגל. במשך שנים של טיפולים, לא פגשתי מקרים דומים לשלך שלא נעזרו ע"י תירגול כזה. אוכל למסור פרטים נוספים בטלפון: 764231-050 בהצלחה רבה.

מנהל פורום אורתופדיה