msm וכאבים במרפק

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/07/2003 | 20:06 | מאת: גיל

ד"ר לב-אל שלום רב, אני בן 40. בחודשיים האחרונים לוקח אם.אס.אם 1 גרם ביום כדי להקל כאב בגיד אכילס לאחר מאמץ (יש הטבה). בשבועות האחרונים הופיעו פתאום כאבים במרפק בליווי נפיחות ואודם. הפסקתי לקחת אם.אס.אם ואחרי כמה ימים המרפק נרגע. התחלתי שוב, ושוב המרפק "נדלק". 3 פעמים בסך הכל. האם אכן יש קשר בין הדברים, האם יש תופעות לוואי לאם.אס.אם, והאם ייתכן שמדובר באלרגיה לחומר אחר? בתודה מראש, גיל

לקריאה נוספת והעמקה

בדקתי את הספרות הרפואית העוסקת ב:methylsulfonylmethane (זהו הMSM ) מאז 1966 ומצאתי כי לא פורסם אף לא מחקר אחד בבני אדם על יעילות החומר בטפול במחלות מפרקים דלקות גידים וכו'. פורסמו שתי עבודות על יעילותו כחומר נגד "קדחת השחת" -זו אלרגיה לאבקת צמחים והחומר נמצא יעיל במידת מה. לא מצאתי גם שהחומר מזיק יש גם טענה כי החומר הנו מקור טוב לגפרית בגוף. ובכן הרוב הגדול של הגפרית המסופקת על ידי החומר אובדת דרך השתן ושנית אין בכלל צורך בתוספת גפרית בגופנו לסיכום : הגיע זמן שתפסיק לזרוק את כספך על אבקה חסרת תועלת .

19/07/2003 | 21:33 | מאת: גיל

מתשובתך אני מבין ש-SMS אינו מועיל, אך גם אינו מזיק (פרט למצב הכספי). אם התופעה החוזרת של כאבים ונפיחות במרפק אינה קשורה ל-SMS, מה כן יכול לגרום לה? לא אימצתי את יד שמאל ולא קיבלתי שום מכה חיצונית - ודאי שלא מדי כמה ימים. תודה, גיל.

מנהל פורום אורתופדיה