דלקת בגיד עקב אכילס

דיון מתוך פורום  אורתופדיה

19/07/2003 | 18:04 | מאת: טל

הנני בת 53, מזה 10 חודשים הנני סובלת מבעייה של דלקת בגיד עקב אכילס, טופלתי בפיזוטרפיה, עד שהתברר שאין שום הטבה, בעיקבות כך הופנתי למומחה לבעיות עקב, קרסול, אשר הציע ניתוח של שיחרור הגיד וניקוי ההסתדייות. מה שלא נראה לנו כפיתרון, פנינו לרופא נוסף, אשר הציע ניתוח אוסטיאוטומיה של קלקנאוס כטיפול באנתזופניה של גיד האכילס על רקע בליטה של הטוברוסילי האחורי של הקלקנאוס.... אני כבר חודשיים לאחר הניתוח, ואין הטבה במצב הדלקתי והבולט של הגיד, האם יש פיתרון נוסף לכאבים... איני יכולה להלך גם בשל הניתוח וגם בשל הדלקת, הוצעה לי פיזוטרפיה... האם תוכל להסביר לי מאין בעייה זו נובעת, כיצד להתייחס ולטפל בה, גם אחרי שנעשו כל הטיפולים הקונבנציונאלים כולל ניתוח והרמת ידיים מצד רופאי? אשמח לקבל את עזרתך, אני מיואשת, איני יכולה לתפקד מפאת הבעייה עצמה והכאבים הנוראיים שנלווים. בתודה מראש, טל.

לקריאה נוספת והעמקה

יש שני סוגים שלדלקת גיד אכילס האחת דלקת המתרחשת במקום האחיזה של הגיד בעצם ואז המחלה נקראית גם אנטזופתיה . הסוג השני הוא בגוף הגיד באזור של מיעוט באספקת דם מס' ס"מ גבוה יותר. בשני הסוגים הטיפול הניתוחי הוא המוצא האחרון וההצלחה היא ב 60-70% . במקרה שלך הגיעו שני המומחים שהתיעצת איתם שאין מוצא אלא בניתוח. חילוקי הדעות שבינהם הנם לגבי סוג הדלקת ובהתאם לכך גם סוג הטיפול . מן המקום םשבו אני נמצא איני יכול לדעת מי מהשניים צדק , אבל באופן תאורטי לפחות יש סיכוי שהראשון שהציע את ניתוח של "שחרור וניקוי " הוא שצדק ודרך הטיפול שהציע עדין פתוחה לפנייך. מעבר לזאת לא אוכל ליעץ לך בלי לראות ולבדוק.

19/07/2003 | 23:22 | מאת: טל

תודה על תשובתך ד"ר אסא לב-אל הנכבד....ואכן הדלקת שאובחנה אצלי הינה מקום חיבור הגיד לעצם. בשל בעייתי המתמשכת ואי הבנתי את הנושא, פניתי לשני מומחים כפי שציינתי. התברר לי מהשני שאילו הייתי עושה את הניתוח הראשון של גירוד ההסתיידות, היה מצבי גרוע ביותר בשל התחברות הגיד לעצם ולשרירים, לכן לקחתי את האופציה השנייה... לי חברה רנטנגולוגית שלקחה את צילומי של לפני הניתוח ואחרי, וכששמה את האחד על השני, ניתן לראות את השבר שנעשה לי כולל שני חתים של פלטינות המחברות את עצם העקב, אבל אין לראות שינוי באורך העצמות ( בדיוק כפי שהיה לפני הניתוח), לדעתה אין לעשות כרגע שום פעולה נוספת, בשל הנפיחות, והזעזועים שרגלי עברה בניתוח הנ"ל, ובשל ההרדמה. במקום העליון יותר מעל התחברות הגיד לעקב ישנו שטף דם, דבר המסביר את המיעוט בהספקת הדם או לחילופין בשל שטף הדם המטומה????, לכן הנני חושבת שאני סובלת משני דברים נפרדים. האם יתכן???? הנני חולה המטולוגית לשעבר ( FALICULAR NON HOTSHKIN) ואיני מטופלת פרט לביקורות שהנני עוברת פעם ב- 4 חודשים, הפרופסור שמטפל בי נתן אישור לניתוח, ואולי ישנו קשר בין בעיית הגיד למחלה, או שאתה פוסל זאת לחלוטין? כרגע הגיד עדיין מודלק, והרופא שניתח אותי נמצא בעמדת בעייה איך לעזור לי? כמובן שהמתיחות שאני עושה וכן הפיזוטרפיה, כמקודם, לא עושים דבר! הנני מגיעה כל שבוע לביקורת, אבל מבחינת הליכה, וכאבים המצב גרוע מאשר לפני הניתוח,גם הבלט האחורי עדיין קיים, ובנגיעה עליו אני סובלת כאבים נוראיים. האם תוכל להדריך אותי כיצד אני מגיעה אליך להתייעצות, לאחר הניתוח? הרבה תודה על תשובתך הקודמת והנוספת...משום שאני ממש במצב די ירוד נפשית בשל הבעייה שהוחמרה ולא הוטבה עם כל שעברתי! טל

מנהל פורום אורתופדיה